Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel tigra - spalanie, dymienie, elektronika,

09 Paź 2015 09:51 1101 14
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich i liczę bardzo na waszą pomoc. Najchętniej bym zaprowadził do mechanika lecz krucho z pieniazkami i oszczędzam jak się tylko da. Oto tak. Posiadam opla tigre 1996 r 1.4 16v 90 km. Wymieniłem w nim olej nie całe 5 tysięcy km temu i wlany oryginalny opla Plus wymienione filtry paliwa i powietrza. Auto strasznie dymi białym dymem i dym śmierdzi benzyną, wymieniłem w nim świece na ngk i przewody Inter cars, wymieniona misa olejowa i uszczelka nad nią. Teraz mam z nim kolejny problem. Auto bardzo dużo pali na 45 litrach BENZYNY to nie gaz robię zazwyczaj 300 ewentualnie zdarza się 400 km, do tego jak to przygazuje na postoju i schodzi z obrotów zaczyna strzelać w silniku to nowy objaw z dziś gdy patrzyłem jak cholernie dymi, kolejna rzeczą jest to że auto ma kopa gdy jadę na 5 biegu i co najmniej 80 km na liczniku wcześniej jak wrzuciłem 5 bieg na 50 to pięknie pupa wchodziła w siedzenie kolejna rzecz nie trzyma stałych obrotów. Co może być do wymiany by chodził mi spowrotem tak pięknie jak wcześniej. A i jeszcze dzieje się coś z elektryka gdy wymieniłem świece parę dni było normalnie potem wrócił problem z elektryka gdy obrazu po odpaleniu włączę światła one lekko przygasaja i tak migaja. Proszę o nie doradzanie typu złom i nowy. Muszę go wkrzesic.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Silnik spala olej. To oznacza, że albo masz pierścienie do wymiany albo tylko uszczelniacze.
    Wątpię że bez fachowego mechanika dasz radę. Dalsza eksploatacja może tylko pogorszyć sprawę. Ciekawe jaka jest kompresja... Do tego czujnik temperatury i sonda lambda.
    Wątpię że samodzielnie coś sprawdzisz.
    Może się okazać że taniej wyjdzie wymiana silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wymiana poszczególnych części z nadzieją że to pomoże to słaby sposób na oszczędzanie.
    Zrobiłeś jakąkolwiek diagnostykę? Podłączyłeś chociaż woltomierz w celu sprawdzenia napięcia ładowania?
    Musisz sprawdzić dlaczego sterownik leje za dużo paliwa, czyli podejrzeć bieżące parametry.
    Jak lubisz wymieniać na ślepo to, tak jak pisał przedmówca, wymień sondę lambda i czujnik temperatury.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Po pierwsze edytuj post tak, żeby dało się go chociaż przeczytać. Kolejna sprawa to diagnostyka, podłącz go do komputera i sprawdź parametry, bo bez tego można pół samochodu wymienić.

    Miganie świateł może być spowodowane słabą masą, starym akumulatorem, padającym alternatorem.


    Wody nie ubywa?

    We własnym zakresie możesz wyczyścić porządnie przepustnicę oraz sprawdzić przewody podciśnienia oraz poprawić wszystkie złącza masowe.
  • Poziom 8  
    Byłem u diagnosty i komputer mu wyświetlił że sonda lambda jest bardzo uboga i już ją wymieniłem. Mechanik posprawdzał mi jeszcze ciśnienie tam gdzie świece siedzą jak stać przed autem to pierwszy ma 9 czegoś tam drugi po lewej ma tez 9 czegoś tam trzeci od lewej ma już delikatnie poniżej 9 i czwarty ma 8.5 czegoś tam. Jeśli chodzi o voltomierz powiedział że trzeba odświeżyć kable i wszystko będzie dobrze to ma mi zrobić w poniedziałek. czujnik również mam do wymiany ponieważ pokazuje mi do 6 stopni mniej niż powinien. Kupiłem go ponad pół roku temu i spadło mi z pół cm w zbiorniczku chłodzenia. Po wymianie lambdy dużo pomogło bo mniej już pali, odzyskał delikatnie na mocy, ale nadal to jeszcze nie jest to co było i nadal szarpie silnikiem.

    Chce w nim trochę zmiekczyć czy jak to się mówi podłogę, chciałbym to zrobić wymieniając sprężyny zawieszenia i amortyzatory. Czy wie ktoś czy mogą pasować jakieś lepsze części z innych samochodów ? Wybaczcie za moje dobieranie słów, ale ciężko jest mi je dobierać.
  • Moderator Samochody
    Jeśli sonda pokazuje, że mieszanka jest uboga a spaliny śmierdzą paliwem to widać, że coś jest nie tak. Świece kupiłeś dedykowane, czy jakieś wieloelektrodowe wynalazki?
    Jeśli ciśnienie sprężania jest w atmosferach (barach) to nie jest najlepiej... ale przynajmniej równo.
    Elementy zawieszenia powinny w większości pasować z Corsy B.
  • Poziom 43  
  • Moderator Samochody
    Długo masz to auto, czy to była pierwsza wymiana oleju "za Twojej kadencji", bo jeśli tak to pewnie przed wymianą oleju był zalany samym moto-doktorem ;)
  • Poziom 8  
    Świeca jest dedykowana NGK, 25 zł za świece i przewody po 25 za szt. Paliwem też przestało śmierdzieć ja z kolegą oleju też nie czujemy już za dużo przy wydechu. Przy wymianie oleju sam wlałem mu puszkę doktorka i było dobrze przez pewien czas aż do teraz. to jest mój pierwszy samochód i zanim go kupiłem zbierałem kasę 3 lata dlatego mam *** żal w *** że tak teraz się dzieje ;/ mam go pół roku. Przed wymianą był wlany jakiś castrol 10 w 40. Ja mu teraz zalałem oryginalnego opelka z doktorkiem. Jak sprawdzić czy zawory nie puszczają ? Corsa b również ma twarde zawieszenie. Jakiś inny opelek ? Astra? Vectra? W tych wozach się płynie w porównaniu do tigry. Albo jakieś wzmocnione może są ? Ktos zna jakąs dobrą marke ?

    Moderowany przez tzok:

    Proszę panować na językiem. Naprawdę da się wypowiadać bez używania wulgaryzmów.

    3.1.5-3.1.7 Nie wysyłaj treści, które powodują celowo konflikty na forum i naruszają dobre obyczaje. Nie wyzywaj drugiej strony dyskusji, nawet jak posiadasz odmienne zdanie.

  • Moderator Samochody
    Lanie motodokotora do silnika którego chce się jeszcze poużywać i to jeszcze do silnika na hydropopychaczach to głupota.

    groszek1994p napisał:
    mam go pół roku. Przed wymianą był wlany jakiś castrol 10 w 40.
    Czyli wnioskuję, że to była pierwsza wymiana oleju odkąd masz to auto i tak na prawdę nie wiesz co było wlane wcześniej.

    Tigra to taka niby sportowa Corsa. Sportowe (czy też pseudo-sportowe) auta mają twarde zawieszenie (ale dzięki temu pewniej się prowadzą). Geometrii zawieszenia nie zmienisz - mały rozstaw osi to i podskakuje na poprzecznych nierównościach, nic z tym nie zrobisz. Możesz założyć bardziej miękkie sprężyny i dobre amortyzatory (tylko taka naprawa przewyższyłaby wartość auta).
  • Poziom 8  
    Dlaczego głupota ? Auto po wymianie na to było zdrowsze, żwawe, mniej paliło, ciszej pracowało, trzymało obroty i nie dymiło. Wsadzę z intercarsu jakieś magnumy. Wróćmy do przyczyn co dalej robić ?

    P.S
    Panie moderatorze. Nikogo tym nie obraziłem opisałem Swoją sytuacje i skrytykowałem swoje emocje wiec twoje paragrafy zostały zachowane :) a żal **** to po prostu dwa słowa gdzie nie występuje żaden wulgaryzm :)

    Moderowany przez domex32:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Regulamin:

    Pkt. 3.1.5-3.1.7 Udzielamy się na publicznym forum, na którym panują pewne zasady, oraz regulamin, i tego trzeba się trzymać.

    Takie słownictwo jest w tym wypadku nie dopuszczalne i może godzić w i drugich użytkowników. Wystrzegaj się takich sformułowań.




    Regulamin.

    Zasady działu.

  • Moderator Samochody
    Chciałes auto do pływania, było sobie Renault kupić. Kupiłeś pseudosportowe, w dodatku małe - jeździ się jak wozem drabiniastym. To jedno - można przełożyć zawieszenie z Corsy B, ale nią też za rewelacyjnie się nie jeździ. Drugie - skoro silnik dymi i pali ponad miarę, a ciśnienie sprężania sięga 9atm - naprawa mało opłacalna. Taniej wyjdzie poszukać sprawnego silnika do wymiany. W każdym razie dolewanie jakichkolwiek specyfików, czy wymiana na siłę elektroniki silnika nic tu nie pomoże.
  • Poziom 8  
    robokop napisał:
    Chciałes auto do pływania, było sobie Renault kupić. Kupiłeś pseudosportowe, w dodatku małe - jeździ się jak wozem drabiniastym. To jedno - można przełożyć zawieszenie z Corsy B, ale nią też za rewelacyjnie się nie jeździ. Drugie - skoro silnik dymi i pali ponad miarę, a ciśnienie sprężania sięga 9atm - naprawa mało opłacalna. Taniej wyjdzie poszukać sprawnego silnika do wymiany. W każdym razie dolewanie jakichkolwiek specyfików, czy wymiana na siłę elektroniki silnika nic tu nie pomoże.


    Chciałem Tigre i mam tigre. A że próbuje ją wskrzesić to nie komentuj tego bo spływasz z tematu i nie pomagasz. Jest mój wybór a nie Twój. Tu Moderator powinien nosa wsadzić... na takich ludzi ... Wróćmy do tematu, co dalej mogłbym zrobić ?
  • Moderator Samochody
    groszek1994p napisał:

    Chciałem Tigre i mam tigre. A że próbuje ją wskrzesić to nie komentuj tego bo spływasz z tematu i nie pomagasz. Jest mój wybór a nie Twój. Tu Moderator powinien nosa wsadzić... na takich ludzi ... Wróćmy do tematu, co dalej mogłbym zrobić ?

    Napisałem powyżej, co można zrobić i z jakim skutkiem. Ale widzę, że oczekujesz porady, jak reanimować trupa kosztem 10 zł - tak się nie da. Zamykam.
  • Moderator Samochody
    Ja tylko uzupełnię:

    groszek1994p napisał:
    Dlaczego głupota ?
    Właśnie dlatego, że to tylko kwestia czasu kiedy skończy się to tak jak w Twoim przypadku.
    groszek1994p napisał:
    Chciałem Tigre i mam tigre.
    Z tego co piszesz to niestety obawiam się, że użyłeś niewłaściwego czasu - otóż "miałeś Tigrę". Jeśli koniecznie upierasz się przy tym aucie, to szukaj innego silnika i kogoś kto Ci wymieni (ale przy wartości tego auta wydaje mi się to nieopłacalne).