Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?

-KrZySieK- 09 Paź 2015 16:52 1542 20
  • #1 09 Paź 2015 16:52
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Witam. Mam pytanie co do opcji otwierania bagażnika tym sterownikiem. Czy w przypadku gdy bagażnik mam otwierany mechanicznym zamkiem na kluczyk i dźwignię ze środka auta czyli za pomocą linki to czy odpowiadający za to przewód różowy jest przewodem bezpośrednio zasilającym siłownik zamka klapy bagażnika czy też trzeba zastosować dodatkowy przekaźnik którym by sterował sterownik przez przewód różowy ? Czy w takim przypadku należy również zastosować na tym przewodzie dodatkowy bezpiecznik ? (Oryginalnie nie ma na nim żadnego bezpiecznika).

    Na schemacie nie widnieje żadne info co do ograniczonej obciążalności linii przewodu różowego. W środku sterownika są 4 przekaźniki. Po podłączeniu go na krótko i wciśnięciu otwierana bagażnika słychać że po 3 sekundach klika jeden z przekaźników ale ani ten od głównego siłownika ani od kierunkowskazów (bo ani żarówka zamiast kierunków podłączona ani siłownik główny nie reagują. Podłączyłem pod przewód różowy żarówkę małej mocy na 12V a drugi przewód do minusa i niby działa ale czy pociągnie siłownik ?
    Po otworzeniu sterownika - w środku są 4 przekaźniki, 16V 20A każdy.

    Oto instrukcja i schematy dołączone do sterownika:

    Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?

    Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?

    Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?

    0 20
  • Relpol
  • #2 09 Paź 2015 16:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jest napisane na schemacie jest napisane, że to "wyjście do sterowania", więc raczej o niskim obciążeniu. Ale skoro nie masz pewności, to najlepiej otwórz sterownik i prześledź, dokąd prowadzi ścieżka od pinu tego przewodu. Jak do przekaźnika, to spokojnie możesz podłączać siłownik. Jak do jakiś elementów, to przekaźnik konieczny.

    0
  • #3 09 Paź 2015 17:03
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    No tak. Ale w przypadku wyjścia do sterowania domykaniem szyb została zawarta informacja o ograniczonym obciążeniu tego wyjścia. (-500mA).

    0
  • Relpol
  • #4 09 Paź 2015 17:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niby tak. Ale też nie jest podane, że to do siłownika, tylko że do sterowania.
    Jeśli udaje się to wyjście aktywować z dodatkowego przycisku i słychać przekaźnik, który pracuje zapalając żarówkę, którą podłączyłeś, to możliwe, że przekaźnik tam siedzi. Ale skoro to już otworzyłeś i policzyłeś przekaźniki, to ile to przejechać sobie po ścieżkach i popatrzyć, jak idą?

    0
  • #5 09 Paź 2015 17:55
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Zrobię foto płytki i wrzucę. Wydaje mi się, że przekaźnik steruje tym wyjściem.

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Paź 2015 17:56
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Fotkę od strony drugu z włożoną wtyczką z przewodami lub chociaż zaznaczony pin od przewodu do klapy.

    0
  • #7 09 Paź 2015 21:22
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Ok. Będzie.

    Dodano po 3 [godziny]:

    Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ? Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Paź 2015 21:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i masz przekaźnik. Aż dziwne, że taki wypasiony sterownik.
    Lantra J2 - Sterownik centralnego zamka Sm-188F - jak podłączyć bagażnik ?
    Na obrazku zaznaczyłem ci od strony druku, gdzie on, i jak dochodzi do niego zasilanie.

    0
  • #9 09 Paź 2015 21:44
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Dziękuję kolego. Fajnie, że tak jest. Mało też nie kosztował.
    Teraz mam jeszcze dwa pytania.
    Po pierwsze: Jeśli będę podłączał pod sterownik siłownik klapy to na tym przewodzie również muszę zastosować bezpiecznik ? Na przewodzie zasilającym siłownik master jest bezpiecznik 10A. Bezpiecznik jest też na przewodzie każdego z kierunkowskazów oraz na przewodzie czerwonym (15A).
    Po drugie: Jeden z przekaźników jest do siłownika bagażnika, drugi do kierunkowskazów, trzeci do siłownika master a czwarty ?

    0
  • Pomocny post
    #10 09 Paź 2015 21:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z bezpiecznikami chyba nie ma co przesadzać. Ale jak się bardzo upierasz to możesz dać.
    Jeden przekaźnik jest od kierunkowskazów.
    Jeden od zamykania.
    Jeden od otwierania.
    Jeden od bagażnika.
    Przewód od kierunkowskazów masz jeden i sygnał ten należy rozdzielić diodami na dwie strony.

    0
  • #11 09 Paź 2015 22:08
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Jest tak zrobione. Do przewodu od kierunkowskazów połączone są dwa a do nich diody w koszulce.
    U mnie w aucie jest centralny zamek ale sterowany z kluczyka (z wkładki). Przekręcając kluczyk lub rygiel wewnątrz w drzwiach kierowcy zamykane/otwierane są wszystkie inne.
    Swoją drogą bardzo dziwne, w każdych drzwiach oprócz kierowcy jest siłownik z motorem a w drzwiach kierowcy tylko przełącznik sterowany kluczykiem.

    Z tego względu, że centralny jest ale z kluczyka, mam jeden siłownik do zamontowania typu slave do cięgna zamka w drzwiach i gotowe. Jednak prosiłem o opcję otwierania bagażnika. U mnie bagażnik jest otwierany z kluczyka lub dźwignią wewnątrz auta poprzez linkę. Nie rozumiem dlaczego nie dostałem w takim razie drugiego siłownika slave do bagażnika.

    0
  • #12 09 Paź 2015 22:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z brakiem siłownika, to stara metoda Azjatów. Bo skoro i tak zamek będziesz otwierać kluczykiem, to po co montować siłownik. Dlatego w tych drzwiach często takowego nie ma. I dlatego siłownik trzeba domontować.
    Rozdzielenie sygnału diodami jest najprostszym i najtańszym sposobem. Producent mógł dać ewentualnie podwójny przekaźnik.
    Do klapy potrzebny będzie dość mocny siłownik, ale taki, który sam będzie wracać. Jeśli jest miejsce w kasecie zamka bagażnika, to trzeba będzie przewlec do niej przewody. A jak chcesz montować siłownik na linkę, to są specjalne do tego celu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6448698#6448698

    0
  • #13 09 Paź 2015 22:24
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Nie trzeba mocnego gdyż po pierwsze ten zamek działa tak samo jak zamek maski. Linka jest nie w klapie a w podstawie i ciągnąc za linkę popychana jest dźwignia w zamku zwalniająca bolec. Jest tam sprężyna cofająca dźwignię po otwarciu więc siłownik może być sterowany tylko w jedną stronę i będzie cofany przez sprężynę.

    0
  • #14 09 Paź 2015 22:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Żebyś się nie przejechał z tą małą siłą. Trochę za tą rączkę musisz pociągnąć, a to jednak jest dźwignia. Jeśli już siłownik, to mocniejszy. Taki podstawowy 3 kg może nie dać rady. Ćwiczyłem już takie montaże..

    0
  • #15 09 Paź 2015 23:45
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Rozumiem. Planowałem kupić taki jak mam pierwszy - 5kg

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Hmm. Zastanowiło mnie to co napisałeś kolego. Zmontowałem od nowa na krótko podłączenie, umieściłem siłownik w pionie i zawiesiłem na nim butelkę 4kg.
    I dobrze, że to zrobiłem bo nie dał rady. Dodatkowo przestał działać. Zblokował się, obciążył nadmiernie linię i przepalił 10A bezpiecznik. Po rozbebeszeniu siłownika okazało się, że w jednym kierunku silnik się blokuje. Chyba szczotki. W każdym razie zdechł. Teraz pójdę i muszę nabyć jakieś dobre, 7kg i może ze sprzęgłem.

    0
  • #16 10 Paź 2015 17:02
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Czy to normalne jest, że gdy często wciskając ciągle przycisk zamykania lub otwierania można spalić silnik siłownika mimo że impulsy podawane są maksymalnie na 0,5s ?

    0
  • #17 10 Paź 2015 17:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W zasadzie można, bo silnik podczas zasilania przez pewien czas i tak pracuje na zablokowanym wirniku, bo praca mechanizmu trwa krócej niż jego zasilanie. Zresztą to widać po pracy siłownika.

    0
  • #18 10 Paź 2015 20:55
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Aha. To kiepsko.Miałem przełączony sterownik na impulsy 3,5sekundy dla mecjanizmu pneumatycznego i na zblokowanym siłowniku spaliło pierścień podawczy i uzwojenie wirnika. Przy "zabawie" naciskania ciągle zamykania lub otwierania, siłownik stoi w miejscu obciążony. Podłączyłem miernik i zauważyłem, że rośnie obciążenie do granicy bezpiecznika. Ale przerwałem dużo wcześniej bo praca siłownika to wg danych - 6,3A, a kolejnych nie chcę spalić. A jak można by to zabezpieczyć aby siłowniki przetrwały nawet przy takim notorycznym zamykaniu/otwieraniu ?

    0
  • #19 10 Paź 2015 21:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Te siłowniki nie służą do takiej ciągłej zabawy. Ustawienie impulsów do zamka elektrycznego, czyli około 1 sekundy załatwi sprawę.

    0
  • #20 10 Paź 2015 22:08
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Dzięki wielkie. Będę działał :)

    0
  • #21 12 Paź 2015 00:03
    -KrZySieK-
    Poziom 15  

    Mam jeszcze pytanie co do podłączenia siłownika drzwi przednich.
    Mam oryginalnie centralny zamek z kluczyka, czyli w drzwiach kierowcy "siłownik" będący przełącznikiem zasilania połączony z wkładką i wewnętrznym ryglem metalowymi cięgnami. Ów przełącznik daje zasilanie do kolejnych siłowników w momencie przekręcenia kluczyka w drzwiach kierowcy lub rygla w drzwiach kierowcy i wtedy motory pozostałych siłowników drzwi powodują ich zadziałanie. Sprzedawca zobowiązał się dać mi schemat podłączenia do mojego auta krok po kroku. Ale na dzień dobry nie zgadza się następujący chyba fakt. Mi zależy na tym aby obecny stan był zachowany czyli funkcjonalność działania centralnego z wkładki jak i rygla wewnętrznego blokując/otwierając resztę drzwi, jednak instrukcja przewiduje wywalenie oryginalnego "siłownika" drzwi kierowcy i zastąpienie go uniwersalnym typu SLAVE podłączonym do cięgien rygla i zamka, i podłączonym do instalacji poprzednika. O ile inne drzwi będą chyba otwierane/blokowane (chyba), to nie będzie reakcji na mechaniczne uruchomienie rygla oraz wkładkę bo podłączony siłownik uniwersalny uruchamiany mechanicznie nie daje żadnego impulsu.
    Czy dobrze myślę, że należy tylko do obecnego stanu dołożyć siłownik podłączony do cięgna oryginalnego siłownika i nie wywalać oryginalnego ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów