Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel omega 2.2 dti 03 - rozładowany akumulator na postoju

09 Paź 2015 20:03 912 4
  • Poziom 2  
    Opiszę cały problem, którego do dzisiaj nie udało mi się rozwiązać :-( . Samochód stał przez cały marzec. jak wróciłem to okazało się , że akumulator złom. Kupiłem nowy i około 2 tygodni było wszystko ok. po dwóch tygodniach padł alternator :-( . oczywiście wymiana na oryginał ( używka ). ładowanie ok, więc jeżdżę... kolejne dwa tygodnie i samochód nie do odpalenia po dwudniowym postoju. Ładowanie sprawdzone - bez obciążenia 13,6 , a pod obciążeniem 12,9 -no cóż zdecydowanie za mało - kolejny alternator wymiana - znów oryginał ( używka ). Dwa tygodnie ok i powtórka... Po przejechaniu 800 km i zgaszeniu na parkingu w DE nie do odpalenia :-( . Kable i naprzód. Po powrocie oczywiście kolejna wymiana alternatora i tak samo jak w poprzednich przypadkach ładuje , ale nie wystarczająco. Wymienione 7 alternatorów i brak efektu - wymieniona cała wiązka kabli i brak efektu .... sytuacja się ciągnie już kilka miesięcy. Dołożyłem dodatkowy kabel z alternatora bezpośrednio na plusowa klemę ( każdorazowo pod kompem igła - pod obciążeniem 13,6 a bez 14,1 ). jednak to tematu nie załatwiło.... kolejne dwa tygodnie i aku wyładowany - każdorazowo gdy auto stoi przez weekend . ( stał dwa dni u elektryka i nie znalazł żadnego poboru prądu ). Poszliśmy dalej... wymiana liczników - brak efektów :-( ... wyjęty bezpiecznik nr 7 ( oświetlenie wewnętrzne ) ponieważ wynik na postoju i zamknięty był 0,4 ma... po wyjęciu bezpiecznika 0,0 - 0,1. Ale i to nie przyniosło rezultatu.... nadal coś wykańcza mi akumulator - potrzebuje pomocy i nie wiem co jeszcze mam wymienić i co sprawdzić. Zacząłem już podejrzewać rozrusznik - że ma tak duży pobór, ale po podłączeniu drugiego aku , który wożę w bagażniku pali na dotyk.... i tak biegam z tymi akumulatorami do ładowania na zmianę do domu , a problem nadal nie rozwiązany. Proszę o pomoc :-).
  • Poziom 15  
    może masa słabą?
    Odłącz akumulator i sprawdź po nocy czy odpali może jakiś wadliwy
    pobór 0,4a nie do przyjęcia
  • Poziom 2  
    masa tez wymieniona razem z wiązką .. gdy odłączam aku na noc to rano odpalam; ale później 8 - 10 godzin stoi na parkingu w firmie i już po tak krótkim czasie potrafi ciężko kręcić , a raz nawet nie odpalił :-(. na każdym postoju musiałbym odłączyć minus - szału można dostać - potrzebuję znaleźć tą przyczynę ..... tylko nie wiem gdzie szukać. Cały czas jeszcze mnie zastanawia to zaniżone ładowanie, gdyby nie dodatkowy kabel.
  • Poziom 13  
    Witam.
    Musisz zrobić tak:podłącz szeregowo amperomierz z akumulatorem,tzn. zdejm klemę
    minusową i między nią a - akumulatora włącz amperomierz.Następnie z tablicy bezpiecznikowej ,wyjmuj kolejno bezpieczniki.W ten sposób stwierdzisz ,która gałąź rozładowuje Ci akumulator.Obstawiam radio.Spróbuj je odłączyć.Powodzenia.
  • Poziom 2  
    radio jest mało prawdopodobne - oryginał oplowski CDR 2005 VOD; ale dzięki... dzisiaj bedę walczył i próbował.... zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Ktoś mi jeszcze podpowiadał , że może być stacyjka - kostka lubi robić zwarcie - potwierdzicie, że to może być to ?