Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

xsara picasso - podpięcie sterownika centralnego zamka

mały7005 09 Paź 2015 21:38 2466 13
  • #1 09 Paź 2015 21:38
    mały7005
    Poziom 6  

    Witam tak jak w temacie jestem następnym z problemem CZ w picassie , więc od początku .CZ działał tylko z kluczyka [poprzedni właściciel wyjaśnił że wymieniał ''komputer'' ] bez problemu ale postanowiłem założyć nowy dokupiłem BX 30 prosty montowałem coś takiego w astrze i nie było problemu . Korzystając z podpowiedzi na ELEKTRODZIE zabrałem się do montażu ,,przeciąć kabel który idzie z zamka wpiąć nowy CZ niby proste ja przeciąłem kabel w drzwiach było ni wygodniej podpiąłem centralke na wszystkie sposoby jakie znalazłem na forach i te jakie były w instrukcji i nic tylko działało otwieranie i tak próbując , coś zepsułem teraz nie działa nawet z kluczyka . Gdy podam mase na kabel [na kostce w drzwiach lewy dolny] to zamek zadziała i sie zamknie jest sygnał z kierunków więc w BSI wszystko ok .Wymontowałem zamek jak podam minus na kostce to też działa ale jak zamkne zamek ręcznie tak jak kluczykiem to nie daje sygnału czyli nie podaje masy .Najprościej wymienić zamek ale chcąc uniknąć kosztów i kupować w ciemno mam pytanie czy jest możliwość sprawdzenia samego zamka miernikiem na pinach . Przepraszam że się tak rozpisałem ale to i tak skrót .Dodam tylko rok 2000

    0 13
  • Pomocny post
    #2 10 Paź 2015 21:28
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    na bsi masz czarne złącze piny 13 i 15 to motory siłowników, przetnij je i podłącz tak (dla BX30) pomarańczowy i pomarańczowy z czarnym w kierunku kości biały i biały z czarnym w kierunku instalacji a oba żółte do stałego +. O ile siłowniki masz sprawne to będzie działać nie musisz nawet podłączać sygnalizacji kierunkowskazów po auto samo będzie migać kierunkami.

    Ps. Oczywiście kolory bez paska na BX30 to zamknij a z czarnym paskiem otwórz http://bowi.com.pl/instrukcje/sterowanie.pdf

    2
  • Pomocny post
    #3 11 Paź 2015 09:50
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Paź 2015 13:19
    mały7005
    Poziom 6  

    Witam panowie i dzięki za odpowiedz goorgesgr masz racje że trzeba najpierw naprawić teraz szukam w necie jakiegos zamka który będzie pasował mają inne gniazda a przekładac kabli to już nie chce dość zepsułem . Mam jeszcze pytanie do carrier ,na innych forach piszą że 3i4 pin albo 5i6 nie chce przecinać tylu kabli bo się zgubie w instrukcji BX30 którą ty również dodałeś jest pokazane że pomarańczowy i pomarańczowo-czarny obciąć a ty piszesz że w kierunku kości [tzw w strone BSI tak]biały z biało-czarnym w kierunku zamka .Jaszcze jedno pytanie czy przewody na 13 i 15 pinie odpowiadają tym przewodom na kostce w drzwiach dwóm na dole kostki? i jeszcze jak próbowałem podpiąć nową CZ i połączyłem dwa żółte do + to jeden z nich strasznie się nagrzewał jeszcze jedno pytanie jak przetne przewody to na tym samym przewodzie dajw pomarańczowy z białym a na drugim pom-czarny z biało czarnym ?

    Dodano po 42 [minuty]:

    Jeszcze jedno spostrzeżenie ponieważ podejrzewam coś z zamkiem więc go wymontowałem po podłączeniu kostki i zamknięciu tak jak kluczykiem nic się nie dzieje a gdy przycisne pstryczek od zamykania zamki sie zamkną i otworzą ale jak do przewodu [odizolowałem go w drzwiach]podam mase to wszystkie zamki się zamkną i wszystko jest ok ale z kluczyka nie działa
    NIE WSZYSCY MOGĄ BYĆ BOHATERAMI W SWOIM GARAŻU

    0
  • #5 11 Paź 2015 17:24
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Paź 2015 18:39
    mały7005
    Poziom 6  

    Niestety chyba masz racje ale ja się już pospieszyłem i pociołem tak jak napisał to carrier podpiołem ale nic ,zlutowałem co pociołem i narazie zrobiłem to tak ;żółte kable od nowej centralki wiszą lużno pomarańczowe do masy a białe jednego podpiołem do kabla w drzwiach[ to ten co opisałem wcześniej jak się do niego poda mase to zamykają sie zamki] więc jak podpinam biały to zamykam i otwieram zdalnie z nowej centralki jednym i tym samym przyciskiem od zamykania,jak podepne biało-czarny to robie to samo tylko przyciskiem od otwierania

    0
  • #7 11 Paź 2015 21:32
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    widzę że nie masz wielkiego pojęcia co robisz i jak to działa, to co opisałem to bezpośrednie sterowanie silniczkami siłowników, w załączniku jest schemat F który opisałem wyżej, przewody które cię interesują zlokalizujesz najłatwiej przedzwaniając je od kostki do siłownika

    0
  • #8 22 Paź 2015 22:55
    mały7005
    Poziom 6  

    witam na razie stoję w miejscu szukam zamka do drzwi niby w necie dużo części ale moja cytryna jakaś inna zamek ma inne podpiecie kostki takie są w zwykłej xsarze do tego musze kupić nową wiazke z drzwi lub przełożyć same kostki było by prościej lecz nigdzie nie moge znaleźć jak połączyć przewody .Jest jeszcze opcja kupić całe drzwi [mam pęknięte lusterko] ale nie mogę rozszyfrować kodu koloru ,jedyne co znalazłem że jest to GRIS QUARTZ a na innej stronie że kod EYC GRIS QUARTZ MET 2c jeżeli ktoś moze pomóc podaje vin VF7CHRHYA38774320

    0
  • #9 23 Paź 2015 14:03
    pepe150
    Poziom 33  

    Kod koloru sprawdź na nalepce na samochodzie. Tam gdzie masz VIS, DAM, fabrykę, itd.
    Wszystko prawdopodobne że będzie to EYC.
    Gris Iceland to EYLC.

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Paź 2015 14:07
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 23 Paź 2015 15:49
    mały7005
    Poziom 6  

    Dzięki za podpowiedz a na samochodzie nie ma żadnej nalepki ,,ciekawe dlaczego,, a jak myślicie ten pomysł z przełożeniem drzwi lub zamka i samej wiązki elektrycznej z drzwi wypali ?Mam tylko wątpliwości co do łączenia kostki między drzwiami a słupkiem jeżeli będą pozmieniane kable lub piny pozamieniane to leże bo watpie żeby udało mi się kupić wiązke od xsary z 2000r . I jeszcze jedno wyrobił się sworzeń na wahaczu jest nie wymienny trzeba kupić cały wahacz i ktoś podpowiedział mi żeby kupić wahacze od benzyny które są z wymiennymi sworzniami czy ktoś to już robił czy jest jakaś różnica między nimi chodzi mi o geometrie bo w budowie widać że jedne to odlew a tamty są z profliowanej blachy ,co o tym sądzicie ?

    0
  • #12 23 Paź 2015 17:01
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 23 Paź 2015 21:15
    mały7005
    Poziom 6  

    No raczej tak przy naszych drogach , a może masz racje w końcu ile przejade jeszcze tą xsarą może rok lub dwa to chyba nowe powinny starczyć

    0
  • #14 31 Paź 2015 23:02
    mały7005
    Poziom 6  

    Witam dzisiaj w końcu uporałem się z niedziałającym zamkiem .Jak zauważył ktoś wcześniej uszkodzony był zamek właściwie to ja go uszkodziłem próbując podłączyć zdalne sterowanie zamka .Kupiłem zamek i wiązkę elektryczną drzwi i centralny znów działa z kluczyka . Wracam więc do początku jak podłączyć sterowanie zamka BX 30 .Czekam na ratunek od was albo będę musiał iść do mechanika bo sobie nie odpuszczę .

    Moderowany przez norbert.s.:

    Proszę użyć wyszukiwarki. Sposób podłączenia sterowania w Xsarze Picasso jest opisany na forum.

    0