Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 - Cisnienie na cylindrach 1.6 HDI

starszy młotkowy 09 Paź 2015 23:33 2280 19
  • #1 09 Paź 2015 23:33
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Hej. Mam takie autko. Na jalowych obrotach pracuje w miare rowno, tzn nie szarpie za bardzo silnikiem. lecz strasznie klekocze,chalasuje. cisnienie na cylindrach przedstawia sie tak:
    Cyl1- 40bar
    Cyl2- 40bar
    Cyl3- 35bar
    Cyl4- 32bar.

    Po osluchaniu stetoskopem uslyszalem wyraźne stuki w okolicy pokrywy zaworów czyli w gornej czesci silnika.

    Bede sciagal glowice ale podam dla ciekawosci ze auto ma uwaga: 100 000 km dopiero.

    Co o tym sadzicie?

    0 19
  • #3 10 Paź 2015 07:59
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Ten manometr nie popsuty ? :idea:

    0
  • #4 10 Paź 2015 08:50
    dabu
    Poziom 32  

    Łańcuch się tłucze pewnie.

    0
  • #5 10 Paź 2015 11:58
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Jesli chodzi o cisnienie paliwa to na listwie jest ok. Sprawdzilem korekty dawek paliwa i wykonalem test przelewowy. Przelewy idealne. Korekty dawek paliwa nie odbiegaja od norm
    sa:
    1cyl: 0.2
    2cyl: -0,1
    3cyl: 0.1
    4cyl: 0.2 Wiec sa bez zastrzezen.

    Jednak ze 4 wtryskiwacz i tylko ten mial spory nagar. Nie mial podkladki miedzianej. Lecz wymienilem wszystkie wczesniej na nowe a silnik dalej tak pracuje. W miare dodania gazu stukot sie zwieksza.


    Manometr do pomiarow dobry. Lecz pomiar byl wykonywany na zimnym silniku. Chcialem wykonac na letnim lecz nie mialem mozliwosci.


    Co do lancucha . Wiem chodzi ci o ten na walkach w pokrywie. Tez sprawdzilem lancuch nie jest wyciagniety. Przylega dosc solidnie do walkow i nie ma luzu.

    0
  • #7 10 Paź 2015 20:22
    Don de Leon
    Poziom 24  

    A tam czasem wtryski nie"grają", pod obciążeniem nie słychać metalicznego dźwięku?

    0
  • #8 10 Paź 2015 20:38
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Czy nie zre oleju nie wiem. A co sugerujesz?

    Aha auto jest po wymianie oleju gdyz wczesniej turbo mial zmieniane na innym warsztacie. I takie do mnie przyjechalo.Na poprzednim warsztacie klientce rowniez powiedziano ze panewki byly zmieniane ale cos mi sie wierzyc nie chce.Mysle ze klientka zostala naciagnieta na koszty w poprzednim warsztacie. Cos dziwne ze przy tym przebiegu klientka musiala turbo wymieniac.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Don de Leon napisał:
    A tam czasem wtryski nie"grają", pod obciążeniem nie słychać metalicznego dźwięku?


    Mysle ze jesli by graly wtryski to korekty dawek paliwa by sterownik inaczej na nich ustawial. A korekty sa niemalze bliskie 0. Zrobilem tez taki myk ze przemienilem wtryski miejscami i nadal na 4 cylindrze wystepuje ten dzwiek mimo ze 4wtryskiwacz zamienilem z1. Wiec mysle ze nie wtryski.

    0
  • #9 10 Paź 2015 20:42
    Don de Leon
    Poziom 24  

    starszy młotkowy napisał:
    Mysle ze jesli by graly wtryski to korekty dawek paliwa by sterownik inaczej na nich ustawial
    Nie zawsze. Zdejmowałeś odmę?

    0
  • #10 10 Paź 2015 20:48
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Tak. Kolektor ssacy caly zawalony szlamem. Odma byla czysta ale moze poprzedni warsztat ja wyczyscil...

    0
  • #11 10 Paź 2015 20:48
    robokop
    Moderator Samochody

    starszy młotkowy napisał:

    Aha auto jest po wymianie oleju gdyz wczesniej turbo mial zmieniane na innym warsztacie. I takie do mnie przyjechalo.Na poprzednim warsztacie klientce rowniez powiedziano ze panewki byly zmieniane ale cos mi sie wierzyc nie chce.

    Silnik po rozbieganiu.

    0
  • #12 10 Paź 2015 20:58
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    robokop napisał:
    starszy młotkowy napisał:

    Aha auto jest po wymianie oleju gdyz wczesniej turbo mial zmieniane na innym warsztacie. I takie do mnie przyjechalo.Na poprzednim warsztacie klientce rowniez powiedziano ze panewki byly zmieniane ale cos mi sie wierzyc nie chce.

    Silnik po rozbieganiu.


    i jak bys powiazal klekot jesli poprzedni warsztat naprawil auto lecz po 100km nastapil objaw owego klekotania.Wyraznie slyszalny w okolicy 4 tego wtrysku?

    0
  • #13 10 Paź 2015 20:59
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Nie mam szklanej kuli, nie jestem jasnowidzem, ale jeśli: 1. klientka, 2. 100k km, 3. turbo wymiana/regeneracja, to może: 1. jeździła bez oleju, 2. wlała benzynę do zbiornika, lub jeszcze coś w podobnym stylu.

    0
  • #14 10 Paź 2015 21:01
    Don de Leon
    Poziom 24  

    Rwij czapkę i samo wylezie, albo tłok nadtopiony, albo, albo...

    Moderowany przez T5:

    Super, a jak nie wylezie?
    Ostrzeżenie wlepić?
    Upominam tym razem.

    0
  • #15 10 Paź 2015 21:12
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Tez tak pomyslalem. Ale tak po mojemu: zalanie benzyny skutkuje przytarciem pompy i nastepnie zawaleniem wtryskow opilkami. I jesli by to one wydawaly ten dzwiek to z przelewow ropa by leciala az milo na wskutek przytarcia iglic. Test przelewowy natomiast wyszedl bardzo dobrze.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Don de Leon napisał:
    Rwij czapkę i samo wylezie, albo tłok nadtopiony, albo, albo...


    No wlasnie bede musial. Nie chcialem po prostu kobiety na koszta narazac. Ale coz jak dotad nic nie znalazlem i teraz koszt naprawy sie zwiekszy gdy zdejme glowice.

    0
  • #17 11 Paź 2015 22:25
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Dla mnie 4 ty jest ostatni. A ze w francuskich pojazdach licza sobie na odwrot to dla mnie przerost formy nad trescia.

    0
  • #18 11 Paź 2015 22:31
    kwok
    Poziom 39  

    Może taniej miskę zwalić i organoleptycznie luzów poszukać. Jak panewki zmieniane to chyba tam trza by zacząć szukać, a że słychać u góry to może tłok w głowicę tłucze.

    0
  • #20 21 Paź 2015 18:28
    starszy młotkowy
    Poziom 6  

    Hej. Witam ponownie. Przepraszam za zwloke ale natlok w warsztacie i nie mialem jak odpisac.

    Otoz byly to panewki. W sumie dzwieki dobiegaly z okolic glowicy ale luz byl na panewkach.

    Zamontowalem nowy silnik i auto smiga. Troche mnie dziwilo to ze nowy silnik w okolicach do 2000obr/min delikatnie poszarpuje. Przy wyrzszych jest ok. Ale to moze wtryski musza sie do nowych cisnien na cylindrach ustawic...nie wiem.

    Generalnie auto jest u klienta i jezdzi. Ale czy te poszarpywania do 2000obr/min ustapily tego nie wiem.

    0