Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicja 1.3 Mpi - Nie chodzi na pb

10 Paź 2015 12:11 909 13
  • Poziom 21  
    Rzadko robie benzyniaki a gaz sporadycznie, dlatego szukam pomocy.
    A więc, auto odpala tylko na gazie (gdy cieplej). Na gazie chodzi normalnie, chociaż tez czasami przy nacisnieciu pedału gazu strzeli. Po przełaczeniu na pb ledwie chodzi, tak jakby na dwa trzy cylindry, i strzela w dolot, tak jakby mocno przestawiony zapłon. Cisnienie na listwie jest, wtryski ładnie rozpylaja. Centralka przełącza, przynajmniej zapala sie czerwona dioda. Podejrzewac emulator?
  • Poziom 39  
    Sonda lambda nie ma wpływu na kąt zapłonu a strzelanie w dolot to za wczesny zapłon.
    -map sensor *
    -czujnik obrotów wału
    -czujnik położenia przepustnicy *
    -gniazda zaworowe powiedziały do widzenia

    Bez komputera : zgaduj zgadula, można co prawda kombinować multimetrem ale do tego trzeba przysiąść.

    * - biorąc pod uwagę w miarę poprawną pracę na gazie, te dwa pierwsze do kontroli.

    Może tylko wężyk od map sparciały? ale tego chyba nie trzeba pisać komuś kto potrafi podnieść maskę ;)
  • Poziom 21  
    Kolego brałem pod uwage te elementy ale na gazie chodzi dobrze więc pracują. Czy na gazie nie mają one takiego wpływu na prace silnika jak na pb? MAP jest bezposrednio w kolektorze, nie ma węzyka. Autocom nie pokazuje błedów a z parametrami live jest smiesznie bo wskakuja na ułamek sekundy po wybraniu podzespołu a potem znikaja i pojawia sie brak danych.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Na gazie nie mają takiego wpływu poza tym gaz lepiej toleruje wczesny zapłon.
    Pracować mogą ale nie koniecznie dobrze, jeśli parametry są w zakresie pracy ale są złe - to nie pokaże błędu ale chodzić nie będzie ;) , nie komputer stawia diagnozę tylko mechanik.
    Odpal silnik z odłączonym map, powinien się uruchomić w trybie 'awaryjnym' nawet na Pb.
  • Poziom 21  
    Po podmianie MAP-a problem rozwiazany w 70%. Nie wiem jak bedzie z odpalaniem rano gdy zimny ale na pb można już jeżdzic. Pozostaje kiepskie wkrecanie się do 1500 obrotów, charakterystyczne dudnienie jakby zapłon zbytnio wyprzedzony i lekko niestabilne wolne obroty. Zastanawiam się czy to nie świece?
  • Poziom 39  
    Gdyby to było cokolwiek z WN to by nie chodził na LPG. Gaz potrzebuje dużo lepszą iskrę. Teraz może być silnik krokowy albo przepustnica, jak waliło w dolot to mogło czymś zasmarkać silnik krokowy.
  • Poziom 12  
    Jak długo już jeździ na gazie, to może wtryskiwacze benzynowe już się zapiekły?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 21  
    Powiedzmy że odpala rano ma pb, ale trzeba mu pomagac pedałem gazu żeby sie nie zacukał i tak do rozgrzania silnika. Po prrzełączeniu na gaz jest OK.
    Dzisiaj wymienione świece i cewka (klient sie uparł): brak poprawy.
    LPG na mieszalniku.
    Wartosci wyuczone... Ok bedę musiał przeprosić się z VAGiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsze co, to do sprawdzenia szczelność dolotu. Drugi MAP. Możliwe, że strzelił i ten też jest do wymiany. Jeśli zawór będzie wypalony i autko strzela, będziesz naprawiał do sądu ostatecznego. Zakręć butle z gazem i doprowadź wtedy, do przyzwoitości pracę na benzynie.
  • Poziom 38  
    Ostatnio z podobnym objawem w VW miałem fabię, padło na pompę paliwa, która to tylko rano i tylko po jeździe na LPG przez chwile świrowała i auto odpalało i zaraz gasło i tak potrafiło 2-5 razy zgasnąć a następnie chodziło jak złoto.
  • Poziom 21  
    Pawel wawa napisał:
    Pierwsze co, to do sprawdzenia szczelność dolotu. Drugi MAP. Możliwe, że strzelił i ten też jest do wymiany

    Szczelność dolotu sprawdzona na poczatku. Jedynie nie sprawdzona uszczelka między kolektorem a głowica ze względu na trudny dostep. Organoleptycznie nie wydaje niepokojacych odgłosów itp. Czy one potrafią wylecieć po strzale? Na nowym MAPie zachowuje sie tak jak zaraz po wymianie, więc zakładam ze jeszcze sprawny, chociaż pare strzałów już przyjął.
    psooya napisał:
    Ostatnio z podobnym objawem w VW miałem fabię, padło na pompę paliwa
    . Cisnienie stabilne 3 bary do 3,3 po przegazowaniu.
  • Poziom 39  
    Trzeba mu popatrzeć w live data, nie ma tłumaczenia "że coś znika", chcesz czy nie, z vagiem się musisz przeprosić.
    Swoją drogą, przepraszam, jak klient wie lepiej to mu go oddaj !! niech sobie wszystko wymieni a nie tylko cewkę. Zaproponuj silnik ze szrotu, wyjdzie względnie najtaniej ;) Skasujesz go za kilka dni grzebania w tym "padle z gazem" to Ci jeszcze ch...i naśle .... a powiedz że nie :P, mści się ten gaz na mieszalniku... od początku do końca - bezwzględnie ;) a powiedz takiemu żeby 'przód' wymienił na sekwencję, paaanieee drogo, tyyyle czasu jeździł !!!
  • Poziom 21  
    Zmieniony czujnik położenia wału. Uszczelka pod kolektorem OK, nie ma nieszczelnosci w dolocie. Live data Ok. Kolega twierdzi że przepustnica nie daje sie zadoptować. sporadyczny błąd lambda (P0420 catalist efficiency below...) ....pewnie na skutek usterki chyba że sama sonda powoduje problem od startu. Mozliwe to? Ogólnie, brak poprawy, na pb strzela, żle pracuje w zakresie - 1500 obrotów. Auto oddane klientowi z usterką. :oops: