Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 1.6 HDI 109KM 2005r - FAP -koszty usunięcia filtra

losz 12 Paź 2015 21:41 4128 56
  • #31 12 Paź 2015 21:41
    ociz
    Moderator Samochody

    domex32 napisał:
    Pisałem, w Polsce nie ma dróg, olei, oraz paliwa na prawidłową eksploatacje filtra.

    Znam wiele aut które jeżdżą z filtrami i nie ma z nimi żadnych problemów.
    Jak ktoś kupuje takie auto do jazdy "w koło komina" to sam jest sobie winien.

  • #32 12 Paź 2015 22:52
    lugi666
    Poziom 16  

    Jest w tym trochę racji.
    Mój kolega prowadzi sklep z częściami. Przychodzi klient i bierze filtry do mazdy 6 2010r.
    Zamienniki oczywiście najtańszy, a olej 10w-40 z beczki:)
    Po sugestii sprzedawcy co do jakości oleju usłyszał:
    " Panie jakie DPF-y i EGR-y, nie będziecie mnie tu na koszty naciągać"
    pozdrawiam

  • #33 12 Paź 2015 23:25
    kwok
    Poziom 39  

    I brak paliwa właściwej jakości żeby to funkcjonowało jak należy też mamy. Jak sprowadziłem auto z Niemiec z niemieckim paliwem to miało moc a jak odwiedziłem Orlen to osłabło.... Kolega co mieszka w Berlinie i robi zakupy w Szczecinie to jednak już w Szczecinie nie tankuje mimo że taniej bo spali prawie 1,5l więcej polskiego i jeszcze nie chce jechać.

  • #34 13 Paź 2015 07:18
    domex32
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Znam wiele aut które jeżdżą z filtrami i nie ma z nimi żadnych problemów.


    Ja też znam wiele sprawnych aut, które jeżdżą, ale znam też taki przypadki, gdzie w filtrze wypaliło dziurę, bo wtrysk lał, a widać tego nie było do puki filterek działał.

    Jakość paliw w Polsce jest na prawdę bardzo niska, wszystko się o to rozbija, masa podrabianych olei itp, to nie sprzyja właściwemu użytkowaniu, bo pewnie nie raz spotkaliście się z dwoma stanami oleju...

    Mentalność ludzka też, macie racje.

    Pierwsza i druga generacja filtrów wcale nie zmniejsza toksyczności spalin, pozbawia ich tylko sadzy (cząstek stałych), dopiero trzecia generacja, gdzie zastosowano Ad-Blue, w połączeniu z niskociśnieniową recyrkulacjąspalin radykalnie zmniejsza ilość NOx CO.

  • #35 13 Paź 2015 08:48
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 13 Paź 2015 10:56
    SQLmaster
    Poziom 24  

    domex32 napisał:
    Pierwsza i druga generacja filtrów wcale nie zmniejsza toksyczności spalin, pozbawia ich tylko sadzy (cząstek stałych), dopiero trzecia generacja, gdzie zastosowano Ad-Blue, w połączeniu z niskociśnieniową recyrkulacjąspalin radykalnie zmniejsza ilość NOx CO.


    No i właśnie ta oto sadza jest tu głównym problemem dla człowieka. Mierzy się je posiłkując się parametrami PM2.5 i PM10.

    http://www.smog.imgw.pl/content/health

    Dodano po 8 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Bedac w Warszawie, zatankowalem przed wyjazdem na duzej stacji na Sadybie. Do Poznania mielem wrazenie, ze mocno przeladowalem auto (co zreszta moglo byc prawdziwe) bo autostrada piela sie caly czas po gore. Dopiero po nowym tankowaniu na autostradzie droga zaczela sie jakby z goru ukladac. A le chyba Poznan nie lezy wyzej, niz Warszawa...

    Zapominasz o tym że mógł wiać wiatr z zachodu (najczęstszy w naszej szerokosci geograficznej) i jechałes pod wiatr. A potem ustał i jechało się lżej. Czasem nie trzeba się doszukiwać oszustwa a wyjaśnienie jest banalne.

  • #37 13 Paź 2015 11:24
    losz
    Poziom 10  

    Nie zrozumcie mnie źle nie usuwał bym filtra gdyby było ok a tak mnie zapewniano, miał być filtr przypchany a płyn katalityczny dolany, jest inaczej, w grę miało wchodzić tylko czyszczenie... chciałbym przywrócić stan oryginału cena w serwisie 7 tys dla mnie szok bo samochód ma 10 lat, dlatego też zdecydowałem się to poprawić póki co, nie mam specjalnie kogo z głową poprosić o diagnostykę Fap i silnika, pytałem kilku mechaników o filtr, czy od nowszych modeli pasuje? kupił bym uzywke od ehdi ale nikt mi nie może potwierdzić czy to będzie działać...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ani jeszcze jedna dla osób które nie czytają dokładnie

    Takie auto kupiłem i chce to poprawić nie usuwał bym tego na siłę gdyby jakiś paproch tego nie spartolil...

  • #38 13 Paź 2015 12:17
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    SQLmaster napisał:
    No i właśnie ta oto sadza jest tu głównym problemem dla człowieka
    No właśnie nie głównym. Największym zagrożeniem są nano cząstki, na które filtr DPF ani FAP nie ma wpływu, a przez zwiększone zużycie paliwa takie silniki emitują tego więcej. Jak sobie zrobisz kiełbasę z grilla to dostaniesz raka od dymu? Klasyczna zmowa producentów, niedouczonych dziennikarzy i rządów. We Włoszech jest złożony wniosek prokuratorski w sądzie w sprawie legislacji obowiązkowego wyposażenia samochodów w w/w filtry. W sprawę zaangażowana jest między innymi mafia. Po więcej szczegółów proponuję skontaktować się z MagicMotorSport, jeśli kogoś to ciekawi.

  • #39 13 Paź 2015 13:28
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 13 Paź 2015 18:54
    losz
    Poziom 10  

    Tak zostałem oszukany, ale nie stać mnie na założenie sprawy która będzie ciągnęła się przez jakiś czas, czy taka sprawę mogę zgłosić na policję? jest jakąś szansa na ściganie typa z urzędu?

    Cała pucha jest do wymiany łącznie z katalizatorem i czujnikiem rurkami itd...

  • #41 13 Paź 2015 19:36
    daras41
    Poziom 25  

    Na umowie na pewno był punkcik, że stan techniczny pojazdu jest Ci znany. Wspólczesne samochody kupujemy z dobrym mechanikiem, taka moja rada.

  • #42 13 Paź 2015 20:06
    domex32
    Moderator Samochody

    SQLmaster napisał:
    No i właśnie ta oto sadza jest tu głównym problemem dla człowieka. Mierzy się je posiłkując się parametrami PM2.5 i PM10.


    Zapraszam do pomiarów, na kominach domów komunalnych i całej reszty, które ogrzewane są piecami, idąc Twoim tokiem myślenia, trzeba by tam pozakładać filtry, patrzeć co ludzie kładą do pieca itp.

    Myślisz ze auta z układem CR są zagrożeniem? A skąd się jesienią i zimą smog pojawia? Nasze miasto ma 40 tyś mieszkańców, z czego 30% ogrzewają się sami, a bywają momenty że jedziesz przez miasto 30 km/h bo świata nie widać.

    Inną sprawą jest to, że do Polski trafiają diesle które mają od 300 tys do 500 tys km nalatane, a na zegarach 190 i prawda jest taka, że zaczynają się psuć, a 99% użytkowników, z racji swoich zarobków nie stać na to by kupić cały nowy silnik, wtryski czy filtr cząstek, i jeszcze długo nie będzie nas stać, puki nie pojawią się refundacje do ekologii jak na zachodzie.

    Nie popieram obniżania normy spalin w samochodach, ale puki co, nasze warunki zmuszają nas do takiego a nie innego postępowania, może u Ciebie w mieście jest inaczej i montujesz nowe wtryski, silniki i filtry...

  • #43 13 Paź 2015 20:25
    Ireneo
    Poziom 40  

    Koledzy odbiegamy chyba od tematu....Już się gubię o co chodziło.....

  • #44 13 Paź 2015 20:39
    losz
    Poziom 10  

    daras41 napisał:
    Na umowie na pewno był punkcik, że stan techniczny pojazdu jest Ci znany. Wspólczesne samochody kupujemy z dobrym mechanikiem, taka moja rada.


    i co by mechanik stwierdził nawet po podłączeniu komputera pewnie nic, dobrze wygląda kupuj, jak auta nie rozbierzesz na części pierwsze to nie stwierdzisz nic,
    sama puszka wygląda ok, są jeszcze osłony, nie ma czego się czerpnąć, a co jest w środku, a raczej czego już nie ma to inna historia... ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie to wada ukryta i zastanawiam się nad pozwem sądowym.

    zapewniano mnie że filtr działa poprawnie, że płyn był dolany - jest wpis w książeczce serwisowej...
    no i masz, tak trafiłem, ja czy inna osoba mogła mieć ten sam problem...

    pisze na forum nie po to, by czytać o normach, czy emisji spalin, nie po to szukałem auta z FAP - jest, działa, ludzie jeżdżą nie narzekają, to czego się bać.. wiem ze ktoś spaprał robotę i chce to poprawić, w ten czy inny sposób, ale póki co nikt mi nie poradził co mam zrobić...

    chciałbym tanio naprawić nie będę ukrywał, dlatego pytam o koszty bo u jednego słyszałem 600 u drugiego 900 a trzeci mówi 1600 więc coś mi nie gra, a nie chce się dać znów naciągnąć, mogę trafić znów na paprocha i będę jeździł i poprawiał po kolejnym...

    dlatego proszę Panowie, jeżeli możecie, chcecie opiszcie mi, co mam ewentualnemu mechanikowi powiedzieć, by mi to naprawił z głową lub może macie kogoś kto mógłby się wpiąć i zrobić diagnostykę i by mi powiedział na czym stoję...

  • #45 13 Paź 2015 21:15
    daras41
    Poziom 25  

    losz napisał:
    i co by mechanik stwierdził nawet po podłączeniu komputera pewnie nic

    I tu się mylisz. Ja bym w pierwszej kolejności zerknął na filtr cząstek. Sam napisałeś, że brak czujników i zaspawane otwory. Po czymś takim to bym nawet testera nie wyciągał , tylko obrót na pięcie i do domu. Dświadczony mechanik bezcenny w takich przypadkach.

  • #46 13 Paź 2015 21:36
    losz
    Poziom 10  

    źle zrozumiałeś wszystko na pierwszy rzut oka wygląda na to jak by nikt tam nie grzebał,
    jedna rurka od czujnika ciśnienia spalin zaspawana jest w filtrze od środka - wstawili blaszkę zaspawali otwór, dopiero po rozebraniu, było widać o co chodzi, a druga przyspawana jest do rury wydechowej wyglądało to tak jak by ktoś ją przekręcił i przyspawał by się trzymało, ale wyszło to dopiero u mechanika który to rozebrał, bo była nieszczelność samego filtra, żałuję ze nie zrobiłem wtedy całej dokumentacji aparatem i żałuję, że to auto kupiłem... ale teraz chciałbym to jakoś "ugryźć" ale nadal nie wiem jak..

    Dodano po 6 [minuty]:

    stało się nie będę płakał nad rozlanym mlekiem możemy pominąć aspekty zakupu i sprawdzania przez mechanika pojazdu przed zakupem, oraz aspekty środowiskowe chce rozwiązać problem..

  • #47 13 Paź 2015 21:45
    Ireneo
    Poziom 40  

    Dlaczego w pierwszym poście nie opisałeś dokładnie problemu tylko zapytałeś o cenę?
    Ja w tym momencie zmieniam wartość na od min 1000 zł plus to co trzeba dokupić.
    Szukaj kumatego w okolicy tylko mów prawdę bo skoczy na 2-3 tyś przy odbiorze,który nagle się przeciągnie o kilka dni lub tygodni.
    Lub sprawa do sądu.

  • #48 13 Paź 2015 21:46
    T5
    Admin grupy Samochody

    losz napisał:
    oraz aspekty środowiskowe chce rozwiązać problem..
    Wizyta w firmie która zajmuje się usuwaniem "ekologi".
    Zakup filtra nawet używanego z auta rozbitego np i zmiana oprogramowania w sterowniku.

  • #49 13 Paź 2015 21:52
    kwok
    Poziom 39  

    losz napisał:
    ale nie stać mnie na założenie sprawy która będzie ciągnęła się przez jakiś czas
    losz napisał:
    ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie to wada ukryta i zastanawiam się nad pozwem sądowym.

    Jeśli o tą materię chodzi to nic z autem nie robiąc (najlepiej zmontuj wszystko bez zmian) zadzwoń do poprzedniego właściciela i oznajm mu że odstępujesz od umowy (jeśli jakiś tam czas nie minął, zorientuj się jaki to czas, to masz prawo i tyle). Jak nie będzie robił wielkiego problemu to nic więcej nie mów, a jak problemy wielkie to postrasz sądem i wynegocjuj pieniądze na naprawę albo chociaż jakąś część tej kwoty, jednakże do sądu nie idź bo przez LATA autem jeździł nie będziesz. Wierz mi, jestem świadkiem w sprawie właśnie o wadę ukrytą i przez 3 lata (15-30 min rozprawy co pół roku) sąd doszedł do tego że trzeba rozebrać silnik żeby rzeczoznawca stwierdził dlaczego się rozleciał ale czy to w ogóle wada ukryta i jeśli tak to kto winny..... następne 4 lata jeszcze o kosztach nie wspominając o bez papugi nie dasz rady.

  • #50 13 Paź 2015 21:53
    Ireneo
    Poziom 40  

    Piotrze,temat się przeciągnął.Oprócz braku filtra i oprogramowania to trzeba dolać dodatek,czujniki.Autor mniej tu pisze niż forumowicze...Pompa niby odłączona...

  • #52 14 Paź 2015 09:04
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #53 14 Paź 2015 09:53
    daras41
    Poziom 25  

    Wiemy, że filtr jest już pusty. Czy czujniki temperatury i różnicówka nie zostały usunięte i są sprawne? bo jeśli tak to jedź na obróbkę sterownika i będziesz miał spokój. Tak będzie najłatwiej i najtaniej na dzień dzisiejszy. Jak Ci się kiedyś zachce przywrócić auto do oryginału to kupisz nowy filtr, zrobisz porządek z dodatkiem, oryginalny soft i będzie ok. Usuwanie filtra jest procesem odwracalnym .

  • #54 14 Paź 2015 19:10
    losz
    Poziom 10  

    Ireneo napisał:
    Dlaczego w pierwszym poście nie opisałeś dokładnie problemu tylko zapytałeś o cenę?
    Ja w tym momencie zmieniam wartość na od min 1000 zł plus to co trzeba dokupić.
    Szukaj kumatego w okolicy tylko mów prawdę bo skoczy na 2-3 tyś przy odbiorze,który nagle się przeciągnie o kilka dni lub tygodni.
    Lub sprawa do sądu.


    dlaczego bo jak napisałem watek kilkanaście dni temu to prawie nikt się nie odezwał
    prawie...
    a jak zapytałem o kasę to proszę jaki odzew od razu...

    Dodano po 3 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    T5 napisał:
    Tym super wynalazku po dwieście parę złotych za litr.

    À le litr wystarcza na 50 000 km...

    I pytanie do autora:
    Wlasciwie, dlaczego pytasz o cene wyciecia FAP-u, skoro, jak piszesz, tam juz nic nie ma?


    no dobrze może źle to ująłem, myślałem także ze poprawa a usunięcie będzie to samo, już wiem ze tak nie jest...

    daras41 napisał:
    Wiemy, że filtr jest już pusty. Czy czujniki temperatury i różnicówka nie zostały usunięte i są sprawne? bo jeśli tak to jedź na obróbkę sterownika i będziesz miał spokój. Tak będzie najłatwiej i najtaniej na dzień dzisiejszy. Jak Ci się kiedyś zachce przywrócić auto do oryginału to kupisz nowy filtr, zrobisz porządek z dodatkiem, oryginalny soft i będzie ok. Usuwanie filtra jest procesem odwracalnym .


    filtr - wkład ceramiczny dolny jest udrożniony załączam fotkę
    katalizatora nie ma wycieli wspawali mi tam blachę z dziurami
    jedno wyjście do rurki czujnika zaspawane od środka, druga rurka raczej na straty, przyspawana do rury wydechowej - obspawany gwint...
    ( kupiłem z czujnikiem drugi komplet - myślałem ze padł czujnik)
    Sam czujnik wskazuje stałą wartość, czy mogli go przerobić??
    po podłączeniu drugiego na komputerze wartości się zmieniają
    brak jest dodatku katalitycznego
    check zapala mi się z dwa trzy razy na 900 km - pokazuje błąd czujnika lub jego brak, po kilku odpaleniach gaśnie i tak co jakiś czas, nie mam dobrego kabla by to dokładnie sprawdzić a kumpel z Lexią był okazyjnie...
    auto uruchamia procedurę przy czym wtedy kopci- oj na prawdę kopci,


    Chciałbym przywrócić do oryginału, myślałem by kupić całą puchę od nowszej wersji po roku 2010 wizualnie podobnie nie wiem jak z uchwytami, ale czy będzie działać ??- taką puchę na alledrogo już 500 można byłoby kupić ... nie wiem czy to będzie działać więc postanowiłem zapytać o koszty usunięcia FAP-a, bo liczyłem że nie będzie drożej, może wystarczy po paprochu poprawić a może od nowa przywracać i na nowo usuwać filtr... jedni mówią usuwaj drudzy naprawiaj ale nikt jeszcze auta nie sprawdzał...

  • #55 14 Paź 2015 19:20
    daras41
    Poziom 25  

    Jeżeli w sterowniku silnika nikt nie grzebał to wystarczy kupić drugi filtr, uruchomić czujniki, uzupełnić dodatek i porobić adaptacje w ECU i sterowniku dodatków i wszystko powinno ruszyć. Żeby sprawdzić czy nikt nie ruszał stera najlepiej zgrać soft i porównać z innym o tych samych numerach, czyli raczej czeka Cię wizyta u tunera.

  • #56 14 Paź 2015 19:36
    losz
    Poziom 10  

    no tak ale
    drugi filtr z tego samego roku używka to koszt 1000 zł ( taki mam)

    a model nowszy od chyba 2010 w górę kosztuje już od 500zł

    według mnie ktoś coś grzebał ale ja nie sprawdzę tego
    softu nie zgram po nie mam jak i czym, mam tylko kabel elm327 do odczytu błędów..
    planuje kupić lexię, ale też jest ich kilka wersji i nie mogę się zdecydować bo to wszystko chińskie podróbki ale czy Lexia da radę tez nie wiem, nie mam takiej wiedzy, wy zapewne używacie czegoś innego.

  • #57 14 Paź 2015 20:18
    daras41
    Poziom 25  

    Pełny odczyt sterownika tylko po BDM. Czy filtr od nowszego będzie pasował i zadziała nie wiem. Dochodzi jeszcze koszt dodatku.