Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault clio 2 1,2 16v 2002r. wycieraczki przednie nie działają na 1 i 2 biegu

maciej1966 11 Oct 2015 11:56 12612 10
  • #1
    maciej1966
    Level 2  
    Witym mam problem z przednimi wycieraczkami . spalił się silnik wycieraczek przednich , zakupiłem nowy i po zamontowaniu wycieraczki nie działają na 1 i 2 biegu tylko na 3 . Zakupiłem drugi moduł UCH-N1 o tym samym numerze i po podłączeniu jest tak samo , sprawdziłem przełącznik miernikiem - działa przełącza jest ok , sprawdziłem styki na silniczku i też nie są przypalone czy zaśniedziałe . Po włączeniu na pierwszy bieg słychać w UCH że przekaźnik czy stycznik załącza a wycieraczki nie działają , bezpiecznik też jest ok .Po podłączeniu do komputera UCH widzi załączenie na 1,2 i 3 bieg ale nadal tylko 3 bieg działa . Już nie wiem gdzie mam szukać czy jest jeszcze jakiś przekaźnik miedzy bezpiecznikiem a silniczkiem wycieraczek bo po przepaleniu silniczka wycieraczek o dziwo bezpiecznik był dobry . Proszę o pomoc z góry dziękuję .
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Przewody między silniczkiem a modułem sprawne.
    Jesteś pewny że tam są 3 biegi?
    Wydaje mi się że tam jest: czasówka, 1 bieg i 2 bieg.
    Jeżeli tak to wygląda na to że pierwszy nie działa bo czasówka jest połączona z 1 biegiem.
    Jesteś pewny że wymieniałeś UCH - po jego wymianie nie odpalisz auta bo będzie trzymało immo.
  • #3
    Gunslinger
    Level 30  
    Sprawdź czy silnik dostaje napięcie na tych biegach, bo czasem silnik po prostu nie ma siły dźwignąć, bo np. oś ramienia jest zatarta.
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    Gunslinger wrote:
    Sprawdź czy silnik dostaje napięcie na tych biegach, bo czasem silnik po prostu nie ma siły dźwignąć, bo np. oś ramienia jest zatarta.


    A udźwignie na szybkim biegu ? Znasz trochę praw fizyki ? Z pierwszą połową Twojego postu zgadzam się w zupełności.
    Silnik nowy czy używka ?
  • #5
    Gunslinger
    Level 30  
    Aleksander_01 wrote:
    Gunslinger wrote:
    Sprawdź czy silnik dostaje napięcie na tych biegach, bo czasem silnik po prostu nie ma siły dźwignąć, bo np. oś ramienia jest zatarta.


    A udźwignie na szybkim biegu ? Znasz trochę praw fizyki ? Z pierwszą połową Twojego postu zgadzam się w zupełności.
    Silnik nowy czy używka ?


    W polo 6n silnik mi ciągnął tylko na najszybszym, i miałem zatarte ramię.
  • #6
    maciej1966
    Level 2  
    Na 1 i 2 biegu jest czasówka którą steruje ponoć UCH , po podłączeniu UCH wszystko działało jak na poprzednim UCH tylko silnika nie można odpalić bo trzeba immobilizer zakodować .Oś wycieraczek jest też ok (nasmarowana) i chodzi na 3 biegu nawet leciutko . Silnik używany - po zamontowaniu myślałem że mi sprzedał uszkodzony i pojechałem żeby wymienić.... i na drugim to samo czyli silnik ok nie ma jak by sterowania na 1 i 2 biegu , czy między UCH a silniczkiem wycieraczek jest jakiś stycznik czy przekaźnik w tym modeli Clio ???
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    W tym przypadku obstawiałbym silniczek (używka), pytający nie podaje czy napięcia dochodzą oraz czy wycieraczki stają w zerze.
    Na razie to tylko wróżby.
  • #8
    maciej1966
    Level 2  
    Nie sprawdzałem czy napięcie dochodzi do silniczka tam są 4 przewody i myślałem że jak działa na 3 biegu to napięcie jest.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wycieraczki zatrzymują się w każdej pozycji jak wyłączy się manetkę bo 3 bieg nie ma czasówki .
  • #9
    Aleksander_01
    Level 41  
    [quote="maciej1966"Wycieraczki zatrzymują się w każdej pozycji jak wyłączy się manetkę bo 3 bieg nie ma czasówki .[/quote]

    To spowodowane jest albo brakiem napięcia podtrzymującego albo uszkodzonymi zestykami silniczka. Czyli dalej wróżymy, teraz fusy pokazały jakiś moduł, mgła, dużo mgły.
  • #10
    maciej1966
    Level 2  
    Okazało się że zakupiony silniczek wycieraczek był od reno ....ale kangoo i styki są inne niż w clio - uwierzyłem sprzedającemu że będzie pasował bo nie ma różnicy jak powiedział . Po zamontowaniu prawidłowego silniczka wszystko wróciło jak ma być a silniczki są prawie identyczne . Dla następnych z uszkodzonym silniczkiem wycieraczek podpowiem czego należy szukać , bo temat grążyłem prawie rok . Po pierwsze jeśli uch wykrywa sterowanie wycieraczkami to znaczy że uch jest ok .Może być pęknięta blaszka masy w samym środku silniczka (po rozebraniu widać ).UCH steruje pracą wycieraczek po drodze są manetki i bezpiecznik , a przekaźnik jest w uch . Jeśli komuś pomogłem to ok bo wielu elektryków poddawało się . Mała , pęknięta blaszka w silniczku a tyle problemów miałem przez nią .
  • #11
    HotPepper
    Level 8  
    Witam. Mam problem z wycieraczkami w Clio2. Najpierw ,,zaginął'' pierwszy bieg - ten czasowy, potem dwa szybsze. Sprawdziłem bezpiecznik, ale do silnika się nie dobierałem. Pytanie mam takie: Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie wskazać w instalacji punkt, do którego po przyłożeniu zasilania (z pominięciem manetki i sterownika) zacznie pracować silnik wycieraczek. Zakładam, że na maxa. To by mi sporo ułatwiło naprawę.