Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 114 380 - Duże spalanie bład w coo 26 27 29

Karlos25 11 Oct 2015 13:29 2052 7
  • #1
    Karlos25
    Level 10  
    Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara.
    Proszę o pomoc.
  • #2
    HADŻI
    Level 23  
    KOD 26
    USTERKA-Kluczyk nie został zweryfikowany.
    PRZYCZYNA-Kluczyk został uznany za nieprawidłowy. Kluczyk bez transpondera, lub transponder uszkodzony. Możliwe jest także, że kluczyk został zaprogramowany dla innego koordynatora lub inne kluczyki na tym samym breloczku zakłócają procedurę weryfikacji.

    Uszkodzone urządzenie nadawczo-odbiorcze również może powodować powstanie kodów usterek.
    UWAGI-W razie wystąpienia tej usterki miga lampka kontrolna immobilizera W33.

    Aby uzyskać więcej informacji należy zaznaczyć opcję "Wyświetlenie statusu" pod przyciskiem "Konfiguracja..." w oknie systemowym.
    DZIAŁANIE-Sprawdź, czy w stacyjce znajduje się prawidłowy kluczyk. Upewnij się, że na breloczku nie ma innych kluczyków z transponderem. Sprawdź urządzenie nadawczo-odbiorcze i przewody.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KOD 27
    USTERKA-Koordynator nie jest w stanie zweryfikować jednostki sterującej EDC.
    PRZYCZYNA-Jednostka sterująca EDC jest uszkodzona, lub nie przeznaczona dla tego pojazdu. Jednostka sterująca nie jest zaprogramowana lub ma inny kod PIN, niż koordynator.
    Przyczyną może być fakt, że jednostka sterująca EDC nie została zaprogramowana dla koordynatora po wymianie koordynatora lub jednostki sterującej EDC. Za pomocą Scania Programmer zaprogramuj dla siebie jednostki sterujące.
    UWAGI-Jeśli pojazd jest wyposażony w immobilizer, zapali się lampka kontrolna W33. Usterka może wystąpić także w samochodach bez immobilizera, ale z koordynatorem generacji 4. Pojazdy te nie są wyposażone w lampkę W33.
    Nie jest możliwe uruchomienie silnika, jeżeli wystąpi ta usterka.
    Sprawdź stan jednostki sterującej, aby uzyskać więcej informacji. Idź do okna systemów, wybierz „Pokaż stan” w menu „Konfiguracja”
    DZIAŁANIE-Sprawdź jednostkę sterującą EDC, koordynator i przewody. Przypisz jednostkę sterującą EDC do koordynatora posługując się programatorem Scania Programmer.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KOD 28
    USTERKA-Zwarcie w przewodach między koordynatorem a przekaźnikiem rozrusznika.
    PRZYCZYNA-Kod usterki powstaje, jeśli występuje zwarcie do masy na wyjściu z koordynatora.
    DZIAŁANIE-Sprawdź przekaźnik rozrusznika i przewody.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Żaden z tych błędów nie ma związku z wysokim spalaniem.

    Napisz coś więcej co było robione i dlaczego. Kiedy pojawiło się większe spalanie (czasem nie po zmianie kierowcy??), ile paliła kiedyś, dlaczego wymieniłeś cooler (oringi do coolera też??). Co serwis na to, że tak dużo pali??
  • #4
    Karlos25
    Level 10  
    Cooler wymienilem bo zamarzl w zimie razem z oringami. Potem pompe paliwa bo nie bylo cisnienia. I pompowtryski bo jeden mial 300 bledow. Jesli to ma znaczenie to przed wymiana pompowtryskow palil na wolnych obrotach 1.2 l/h a po wymianie 1.8l/h. Zaraz po wymianie pompowtryskow spalanie od 30 do 35 l/100 a teraz jak wyjdzie 38 to sie ciesze. Podczas diagnostyki sa nieruwne slupki tlumacza ze jak by zrobil rownowazenie to wynik bylby dobry. Czy turbina ma podawac jakie kolwiek cisnienie przy zjezdzie z gory na biegu?
  • #5
    szaman108
    Level 31  
    Skąd pompowtryski,oryginał czy jakaś regeneracja,jakie podkładki były dane pod wtryski(te uszczelniające na samym spodzie gniazda).
  • #6
    Karlos25
    Level 10  
    Serwis scania wtryski i robocizna.
  • #7
    saron22
    Trucks specialist
    No to niby powinno wszystko banglać.
    Ponawiam pytanie: co serwis na to, że tak dużo pali??
  • #8
    szaman108
    Level 31  
    Czy numer silnika zgadza się z tym podanym w multi?