Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zastava 1100 - Auto nie odpalane 8 lat. Problemy z gaźnikiem.

radekklim12 11 Paź 2015 15:21 618 16
  • #1 11 Paź 2015 15:21
    radekklim12
    Poziom 6  

    Witam, znajomy dał mi Zastave 1100 z 1978 roku tak abym ją uruchomił i pogłębił swoją wiedze z mechaniki. Auto nie było odpalane 8 lat. Wymieniłem świece, cewkę, akumulator, sprawdziłem wszystkie płyny i zacząłem próbować go odpalić. Po wielu próbach wkońcu się udało jednak problemy są następujące:

    - Auto na biegu jałowym pracuje nierówno.
    - Wchodzi na max około 2000 obrotów (nie ma obrotomierza, mówię "na słuch"), po czym zaczyna strzelać, przerywać i kopcić na czarno.
    - Ma bardzo mało mocy - ledwo da się nim ruszyć przy delikatnym puszczaniu sprzęgła.

    Dodam, że paliwo które idzie do gaźnika jest bardzo mętne i żółte (nie przeźroczyste). Czy to może być wina źle ustawionego gaźnika?

  • #2 11 Paź 2015 15:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy ty odpalasz auto na starym paliwie? Oczywiście, że to wina tego syfu, który idzie do gaźnika! W tej chwili tylko zapapruchałeś gaźnik jakimś syfem i nadaje się on do gruntowanego czyszczenia. A potem odpalasz na ŚWIEŻYM paliwie. Jak auto odpali, to wyjdą kolejne kwiatki. Pewnie do wymiany pójdą uszczelniacze, na pewno WSZYSTKIE płyny, filtry, kto wie, jak zachowają się niektóre uszczelki. Może nie pisz o "pogłębianiu" wiedzy, tylko o zdobywaniu podstaw...

  • #3 11 Paź 2015 15:57
    radekklim12
    Poziom 6  

    Nie na starym paliwie tylko na świeżym. Jak auto dostałem to bak był pusty i dopiero wlałem paliwo z kanistra. Później trochę kręciłem i zassało je ale było brudne więc pewnie coś w baku jest co je brudzi bądź w pompie

  • #4 11 Paź 2015 16:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo cały układ paliwowy po takim czasie też jest do gruntownego czyszczenia. Wyczyścisz układ paliwowy, gaźnik, to możesz próbować odpalać. Ja bym jeszcze olej wymienił, na jakiś tani, a po odpaleniu zlał i zalał właściwym.

  • #5 11 Paź 2015 16:16
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Zbiornik paliwa wymontować ,wypłukać nalać świeżego paliwa.

  • #6 11 Paź 2015 16:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wskazane, choć niekonieczne. To w końcu stary gaźnikowec. I jak mu gnojówka mogła zaszkodzić, to tutaj wystarczy dobrze wypłukać zbiornik, nalać paliwa do pełna, założyć dobry filtr i przepali. To nie jest aż tak wymagający silnik, by było idealnie sterylnie.

  • #7 11 Paź 2015 16:40
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli strzela i nierówno pracuje to może być wina układu paliwowego ale także zapłonowego. Spraw regulację wyprzedzenia zapłonu jak również wyczyść z nalotu palec rozdzielacza i styki w kopułce, sprawdź kondensator i styki przerywacza, czy krzywka na wałku aparatu zapłonowego nie jest pokryta nalotem, ruchomość styku przerywacza itp

  • #8 11 Paź 2015 16:46
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Strzela uboga mieszanka, czyli paliwa brak.

  • #9 11 Paź 2015 16:59
    sandamiano
    Poziom 28  

    Lub pływak zatopiony i paliwa ma za dużo (kopci na czarno) . Można gdybać

  • #10 11 Paź 2015 17:55
    radekklim12
    Poziom 6  

    No więc tak, zdjąłem wężyk z pompy i założyłem go do butelki. Położyłem butelkę z paliwem tak aby grawitacja sprawiała że paliwo doleci do gaźnika no i uruchomiłem silnik. Przez kilka pierwszych sekund chodził nierówno ale później się ustabilizował, pracował równo i normalnie wchodził na wysokie obroty, nie strzelał a nawet można było autem energicznie ruszyć i nie gasł. Tak więc czeka mnie czyszczenie układu paliwowego.

  • #11 11 Paź 2015 18:28
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wymień obowiązkowo filtr paliwa. Albo załóż, jeśli nie było. Reszta do płukania. Jeśli zamierzasz jeździć, to wymień olej i płyn hamulcowy. Reszta usterek wyjdzie w jakiś czas po uruchomieniu.

  • #12 11 Paź 2015 20:46
    radekklim12
    Poziom 6  

    No właśnie z hamulcami jest spory problem, mianowicie taki, że ich nie ma :) Po prostu pedał hamulca wpada bez zadnego oporu do podłogi i tyle.. zadnej reakcji (oczywiście pedał "wstaje" po zdjęciu z niego nogi). Co polecilibyście mi sprawdzić jako pierwsze?

  • #13 11 Paź 2015 21:00
    jarekstryszawa
    Poziom 19  

    Pompkę. Mam sentyment do tego samochodu- pierwsze nowe auto w domu, kupione za dolce 1100P. Taką w stanie wojennym wieźli mnie rodzice na święta ze szpitala z Wadowic bocznymi drogami przez wielkie zaspy na uniwersalnych oponach. Były czasy...

  • #14 11 Paź 2015 21:05
    pipałosia
    Poziom 25  

    Wszystko co z hamulcami związane.Podnosi się ponieważ jest sprężyna.Pompka do sprawdzenia , płyn , odpowietrzyć , sprawdzić klocki , szczęki. Przewody hamulcowe, po prostu wszystko po kolei.

  • #15 11 Paź 2015 21:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to niestety, ale pewnie będzie komplet - zaciski, pompa, przewody hamulcowe elastyczne. Sztywne też do przeglądu. Zaciski chyba pasowały ze starego poloneza lub dużego fiata. W końcu to produkt fiata jest.

  • #16 11 Paź 2015 22:18
    pipałosia
    Poziom 25  

    TAK ,Błażej , miałem to coś kiedyś. Pasują do przodu od poloneza z tyłu nie pamiętam.w polonezie miałem tarcze i z przodu i z tyłu.

  • #17 13 Paź 2015 23:40
    radekklim12
    Poziom 6  

    Silnik pracuje już ładnie i hamulce naprawione :). Teraz pojawia się kolejny problem : gdy silnik pracuje dłużej to z dołu chłodnicy zaczyna się delikatnie wydobywać para. Wiatrak przy chłodnicy się włącza wiec termostat chyba działa. Dodatkowo gdy silnik jest zimny to poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym jest idealnie między min a max. Natomiast gdy jest ciepły to poziom płynu podnosi się do wartości max. No i ten płyn w tym zbiorniczku jest cały czas zimny nawet gdy silnik rozgrzany. Co powinienem najpierw sprawdzić?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo