Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 - traci moc, stuki, podczas jazdy, odczekam 15min auto ok

mateo321 11 Paź 2015 20:45 1092 3
  • #1 11 Paź 2015 20:45
    mateo321
    Poziom 3  

    Witam.
    Opisze tutaj swój problem jaki mam z Volvo s40 1.8 1996r gaz. może coś doradzicie.

    Sprawa wygląda tak że kilka razy zdarzyło się tak że w trakcie jazdy, nagle zostaje jakby odcięty gaz, wciskam i obroty stoją poniżej 600 cięzko w zasadzie go utrzymać na chodzie, objawy troche jak brak paliwa, troche jakby palił na 2garach.
    Wyłączam silnik zapalam ponownie, odpala bez problemu, i 1-2sekudny i to samo.
    Dodaje gazu jak juz pisałem niema rekcji, i raz do czasu łapie wtedy są stuki w silniku czy z rury wydechowej jakby go dławiło, dokładnie nie jestem w stanie opisać skąd i jak ponieważ zdarzało mi się to na ruchliwych drogach i zagłuszały nadjeżdżające samochody.
    Wszystkie objawy ustępują gdy odczekam kilkanaście minut. (10-20min)
    i odziwo odpalam i jade bez problemu.

    Dodam że jest to auto na gaz, lecz od razu mówię gdy pojawiają się te objawy, sprawdzałem i jest to samo na gazie jak i benzynie.
    Pół roku temu, strzelił mi pasek rozrządu, pojazd po namyślę zdecydowałem się zrobić.
    Auto ogólnie nie sprawia żadnych problemów.
    Wymienilem w nim świece i kable, jedna swieca była z oleju ale chyba niedokęcona była.
    Po za tym nie wymieniałem flitru paliwa itp nic. od momentu zakupu (2lata)
    Zwyklę jeżdzę na rezerwie co nie jest chyba rozsądne.
    Chciałbym szybko zdiagnozować usterkę bo jest to niebezpieczne, powiedzmy ze będę wyprzedzał aż tu nagle auto traci całą moc.
    Dziękuje za porady.
    W razie jakiś pytań proszę pisać.

    0 3
  • #2 16 Paź 2015 16:04
    mateo321
    Poziom 3  

    ponawiam zapytanie.

    0
  • #3 16 Paź 2015 21:19
    kuba021
    Poziom 14  

    Witam.
    Pierwsza sprawa to trzeba by go podłączyć pod jakiś system diagnostyczny może coś pokaże.
    Dwa może być problem z którymś z czujników i odcina paliwo a stuki o których mówisz może być spowodowane spalaniem stukowym,które może skutkować uszkodzeniem silnika.
    Trzy może być czujnik stukowy.
    Cztery musisz dokładnie sprawdzić jak się to stanie czy pali na wszystkie,bo moze prowadnice zaworowe się przypiekają.pozdrawiam

    0
  • #4 18 Paź 2015 21:28
    mateo321
    Poziom 3  

    Dzięki za odp.
    Po przeanalizowaniu twoich podpowiedzi, stawiam na opcje 4 poniewaz patrząc na objawy jakie występują są identyczne, źle okreslilem to nie są stuki a takie strzelanie z rury wydechowej jakby. Mam pytanie jaki mniej więcej koszt naprawy, poniżej wkleje objawy tej usterki, jeśli można to z góry dzięki, musze się zastanowić cY będzie to dla mnie opłacalne, auto swoje lata ma.

    "

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://www.hreib.net/?zawieszanie-sie-zaworow,280

    0