Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

kaper_trojgard 11 Oct 2015 20:50 10083 3
  • #1
    kaper_trojgard
    Level 10  
    Korozja okolic wlewu paliwa jest znaną przypadłością starych "kaczek" (MK1, 1997-2008). W internecie jest mnóstwo opisów i porad, które można sprowadzić do dwóch kategorii:
    - założenie nakładki maskującej ubytki wokół wlewu
    - wymiana fragmentu zewnętrznego płata bocznego wokół wlewu. Reperaturki są powszechnie dostępne i tanie (~20 zł).
    Niestety obie te metody nie rozwiązuja problemu, a jedynie go maskują. Przyczyna korozji ani sama korozja nie zostają usunięte, zatem czas i pieniądze włożone w którąś z powyższych napraw wkrótce pójdą na marne.

    Poniżej opis naprawy, którą zleciłem i nadzorowałem. Nie znalazłem w internecie innego opisu gruntownego usunięcia korozji i jej przyczyn, dlatego bardzo możliwe, ze podaję ten sposób jako pierwszy.

    W moim przypadku korozja, z zewnątrz wyglądająca niegroźnie, zdążyła poczynić już spore szkody:
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa
    Przez powstałe otwory woda może przedostawać się do wnętrza karoserii i powodować dalszą korozję.

    Pełen zasięg korozji pokazał się dopiero po usunięciu wewnętrznego elementu, tzw. przedłużenia - rdza sięgnęła aż do wewnętrznej blachy płata bocznego:
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Uważny Czytelnik już na powyższym obrazku zauważy, że pierwszą przyczyną powstawania korozji było dostawanie się błota od strony koła. Fabrycznie samochód nie był wyposażony w plastikowe nadkola.

    Oto części potrzebne do naprawy
    - reparaturka płata zewnętrznego, łatwo dostępna na rynku ("reperaturka wlewu paliwa")
    - przedłużka płata wewnętrznego, dostępna wyłącznie w Fordzie ("extension / przedłużenie", 97KGB405A90).
    Żaden ze znalezionych przeze mnie w internecie opisów usterki / naprawy, nie uwzględniał wewnętrznego elementu. Ponieważ zewnętrzna reperaturka jest łatwo dostępna, a wewnętrzna - praktycznie wcale wnioskuję, że zdecydowana większość wykonywanych "napraw" polega wyłącznie na zamaskowaniu problemu a nie jego usunięciu.
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Kluczem do sukcesu jest przedłużka wewnętrzna:
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Kupując reperaturkę zewnętrzną należy zwrócić uwagę, by była ona ukształtowana z odpowiednimi krzywiznami. Te właściwe są dostępne, chociaż nie zawsze wystarczy zajrzeć na Allegro. Swoją kupiłem w Intercars.
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Przebieg naprawy jest prosty:

    Po wycięciu skorodowanych elementów zostaje wspawana wewnętrzna przedłużka
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Zewnętrzna reperaturka (przed zakończeniem obróbki):
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Po zakończeniu spawania, wyszlifowaniu, polakierowaniu, zakonserwowaniu - pozostaje tylko zamontować nadkola:
    Ford KA MK1 - korozja wlewu paliwa

    Mam nadzieję, że ruda już nie wróci.[/b]
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    MG2016
    Level 1  
    Dzień dobry,
    Mam prośbę o informację czy po pół roku pęcherzyki korozji nie wyszły. Gdzie jest ten warsztat, w którym Pan zrobił tę naprawę. Mam dokładnie taki sam problem z korozją wlewu.
    Pozdrawiam,
    Maciej
  • #3
    kaper_trojgard
    Level 10  
    Przed napisaniem odpowiedzi zdjąłem plastikowy kosz z klapką i sprawdziłem wnętrze. Po oględzinach i "przejechaniu" palcem nie stwierdzam żadnych śladów korozji ani błota. Powłoka antykorozyjna jest nienaruszona. Z zewnątrz oczywiście wszystko wygląda idealnie. Krótko mówiąc - naprawa okazała się skuteczna, a nadkole skutecznie eliminuje pierwotną przyczynę korozji.
    Blacharz który wykonywał naprawę, mieści się w Gdańsku Klukowie.
  • #4
    marek1977
    Level 33  
    Cały problem z tą korozją to właśnie spawanie w tej okolicy :( Za 2 - 3 lata wylezie w miejscu wspawania reperaturki.