Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra III H 1.6 benz '04 - gaśnie, szarpie, ciężko odpala, pali sie chek.

12 Paź 2015 08:13 6294 31
  • Poziom 5  
    Witam,
    Mam ogromna prośbę i proszę o pomoc moja Astra zaczyna zle odpalać, gaśnie podczas jazdy, szarpie na wolnych obrotach, na biegu jalowym falują obroty. Wyczyszczona przepystnica, wymienione filtry, wymienione swiece jedna swieca zle sie wkrecala ale sie udało ja zamontować. Czy ktos cos wie na ten temat co może byc przyczyna takich dolegliwości?? Jeszcze kola jakos dziwnie stukaja przy hamowaniu.
    Bardzo proszę o pomoc.

    Moderowany przez CameR:

    "(...)pali sie check(...)" - Zrobiono diagnostykę?
    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Poziom 5  
    Jeszcze będę czyścił egr, moze to cos pomoże?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Napisałeś w tytule : "pali sie chek"
    Jedź do warsztatu, który podłączy diagnoskop Tech2 lub chociaż Opcoma i zweryfikuje przyczynę zapalania się lampki "check".

    Część błędów w Astrze H można też sprawdzić metodą ręczną "gaz-hamulec".
    Opis metody:
    1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
    2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
    3. Jeśli są błędy, to ukażą się one na liczniku kilometrów w postaci ECN XXXXYY.
    4. Szukamy w tabeli kodów błędów odpwiedniego kodu XXXX (YY pomijamy). Przykładowo ECN 123456 oznacza błąd o numerze P1234.
    5. Wynik ECN 000000 oznacza brak błędu typu P. Jednak często brak błędu w ogóle może nie być sygnalizowany.


    Objawy, które opisałeś mogą mieć odzwierciedlenie w błędzie wskazanym przez lampkę "check".
  • Poziom 5  
    CameR, dziękuję za podpowiedź zobaczymy czy cos wyświetli, pozniej napiszę co i jak do komputera i tak trzeba bedzie podłączyć ale czasami pod jednym kodem błędu moze byc kilkanaście usterek. Wtedy zobaczymy jaki błąd wyskoczy.
  • Poziom 21  
    Napisz dokładnie jaki masz silnik. Sprawdź regulacje zaworów. Pozdrawiam. J.
  • Poziom 5  
    Dokładnie jest to silnik 1.6 Z16XEP 105 km
  • Poziom 21  
    Obstawiam zawory. Miałem to samo. Pozdrawiam. J
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Masz błędy więc w czym problem by znaleźć w Google opisy do nich.
    Czy mam sobie sami ich szukać by Ci pomóc.
    Zrób coś od siebie.
  • Poziom 5  
    Wiem co oznaczaj te błędy tylko może ktoś mial podobne bo wymienić niepotrzebnie pół samochodu to nie sztuka a moze to byc jakaś błahostka.

    Dodano po 8 [minuty]:

    CameR dzięki za link
    Czyli cos z zaplonem, koputer ECU i paliwo powietrze 😞
  • Poziom 5  
    Wczoraj wyczyszczony EGR moc auta o wiele lepsza, błędy metodą gaz hamulec takie same, falujące obroty po wciśnięciu sprzęgła na 1200 sie zatrzymują i spadają na 900 tam falują, przy ruszaniu falują aż auto się dławi.
  • Poziom 5  
    Błędy pokasowane, zobaczymy co teraz wyjdzie w piątek jeszcze wymiana rozrządu. Dwóch błędów nie da sie skasować, zdjęcia poniżej. Większość mechaników obstawia cewkę zapłonową. Zobaczymy kiedy sie zapali "check" mógł by wcale 😉

    Dodano po 8 [minuty]:

    Oto zdjęcia kodów nie dających sie wykasować.
  • Poziom 5  
    Koledzy, po wymianie rozrządu, wykasowaniu błędów pojawia się spowrotem błąd P017152 fachowiec mowil ze moze od paliwa ze bylo mocno chrzczone. Nie wiem ma ktos jakiś pomysl, niby na komputerze jak sprawdzał sondy mowil ze sondy działają poprawnie. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • Poziom 5  
    Jak myślicie czy czyszczenie kolektora cos da dobry to pomysł?
  • Poziom 39  
    Dajesz błędy z CIMU a pytasz o silnik... Parametry? Mówi Ci to coś?
  • Poziom 1  
    Witam
    Szukam wszędzie problemu jaki pojawił sie w mojej astrze i wszystko podobne a jednak inne. opisze swój problem może ktoś pomoże:
    astra 04 z16xep 105 KM wolne obroty spoko przyśpiesza też nie najgorzej jednak przy równej jeździe (stała prędkość, stałe obroty) zaczyna szarpać. miał ktoś taki problem i podpowie co to może być?
  • Poziom 5  
    W piątek zabieram się za wyjecie i oczyszczenie kolektora ssącego, uszczelki zamówione w ASO czy ruszać tez kolektor wydechowy czy narazie dać sobie z nim spokój?
  • Poziom 5  
    Po przeczyszczeniu kolektora nadal check, błąd nadal ten sam.
    Koledzy czy jakiś pomysł?
  • Poziom 5  
    Czyli nim nic nie pomoże w tym temacie?
  • Poziom 5  
    Nadal wyskakuje błąd ECN 017152 i dużo pali ponad 12 litrów, na co zwrócić najbardziej uwagę na sondy?
  • Poziom 5  
    Jest nowy trop zawalony przepływomierz, że może ten błąd pokazywać i drastycznie spalanie wzrasta jak w tym przypadku, może z tym ktoś coś miał nie tak?
  • Poziom 1  
    Hej! I co z tym przepływomierzem? Bo mam identyczne objawy i mój mechanik nie wie, co to może być... :(
  • Poziom 5  
    Po podłączeniu pod komputer pokazuje za ubogą mieszankę tylko dziwne bo parametry za ubogie są tylko podczas stałej jazdy, kolega wyeliminował sondy, przepływomierz jest w porządku, teraz jest kolejny trop czujnik od klap, ale najpierw bedzie wgrany nowszy program jezeli to nie pomoże będą podejmowane kolejne próby wyeliminowania błędu chyba że zmiana oprogramowania coś pomoże. Chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
  • Poziom 2  
    Podłączam się pod problem...
    Mam opla astrę h 1.6 105 KM - sama benzyna.
    Od dłuższego czasu mam problem gaśnięcia samochodu podczas hamowania. Dodatkowo na luzie falują obroty (dwukrotnie w ostatnich 2 l. wymieniany czujnik położenia wałka). Auto raz na jakis czas gasnie, zawsze na rozgrzanym silniku. Ostatnio po tym jak zgasł, był problem z jego odpaleniem (tak jakby rozrusznik nie działał, nic nie kręciło), dopiero po wyjęciu kluczyków i odczekaniu chwily zacząć działać.
    Wyskakują mi takie błędy:
    ECN 017152 – uboga mieszanka paliwa (wycinany katalizator)
    ECN 020100 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
    ECN 020200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
    ECN 020300 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
    ECN 020400 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
    ECN 023002 – Pompa paliwowa, obwód pierwotny - usterka
    ECN 065070 – uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
    ECN 155060
    ECN 160040 - Sterownik - uszkodzenie programu
    ECN 210300 -
    ECN 210400
    ECN 210870
    ECN 213970 - Niewłaściwe napięcie czujnika/przełącznika położenia pedału gazu/przyspieszenia

    Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc.
  • Poziom 21  
    Sprawdź cewkę zapłonowa.


    Moderowany przez T5:


    Na jakiej podstawie taka diagnoza?
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.