Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra III H 1.6 benz '04 - gaśnie, szarpie, ciężko odpala, pali sie chek.

Mar1984 12 Oct 2015 08:13 13713 31
  • #1
    Mar1984
    Level 8  
    Witam,
    Mam ogromna prośbę i proszę o pomoc moja Astra zaczyna zle odpalać, gaśnie podczas jazdy, szarpie na wolnych obrotach, na biegu jalowym falują obroty. Wyczyszczona przepystnica, wymienione filtry, wymienione swiece jedna swieca zle sie wkrecala ale sie udało ja zamontować. Czy ktos cos wie na ten temat co może byc przyczyna takich dolegliwości?? Jeszcze kola jakos dziwnie stukaja przy hamowaniu.
    Bardzo proszę o pomoc.

    Moderated By CameR:

    "(...)pali sie check(...)" - Zrobiono diagnostykę?
    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • #2
    Mar1984
    Level 8  
    Jeszcze będę czyścił egr, moze to cos pomoże?
  • #3
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Napisałeś w tytule : "pali sie chek"
    Jedź do warsztatu, który podłączy diagnoskop Tech2 lub chociaż Opcoma i zweryfikuje przyczynę zapalania się lampki "check".

    Część błędów w Astrze H można też sprawdzić metodą ręczną "gaz-hamulec".
    Opis metody:
    1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
    2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
    3. Jeśli są błędy, to ukażą się one na liczniku kilometrów w postaci ECN XXXXYY.
    4. Szukamy w tabeli kodów błędów odpwiedniego kodu XXXX (YY pomijamy). Przykładowo ECN 123456 oznacza błąd o numerze P1234.
    5. Wynik ECN 000000 oznacza brak błędu typu P. Jednak często brak błędu w ogóle może nie być sygnalizowany.


    Objawy, które opisałeś mogą mieć odzwierciedlenie w błędzie wskazanym przez lampkę "check".
  • #4
    Mar1984
    Level 8  
    CameR, dziękuję za podpowiedź zobaczymy czy cos wyświetli, pozniej napiszę co i jak do komputera i tak trzeba bedzie podłączyć ale czasami pod jednym kodem błędu moze byc kilkanaście usterek. Wtedy zobaczymy jaki błąd wyskoczy.
  • #5
    jacek0503
    Level 21  
    Napisz dokładnie jaki masz silnik. Sprawdź regulacje zaworów. Pozdrawiam. J.
  • #6
    Mar1984
    Level 8  
    Dokładnie jest to silnik 1.6 Z16XEP 105 km
  • #7
    jacek0503
    Level 21  
    Obstawiam zawory. Miałem to samo. Pozdrawiam. J
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Masz błędy więc w czym problem by znaleźć w Google opisy do nich.
    Czy mam sobie sami ich szukać by Ci pomóc.
    Zrób coś od siebie.
  • #11
    Mar1984
    Level 8  
    Wiem co oznaczaj te błędy tylko może ktoś mial podobne bo wymienić niepotrzebnie pół samochodu to nie sztuka a moze to byc jakaś błahostka.

    Dodano po 8 [minuty]:

    CameR dzięki za link
    Czyli cos z zaplonem, koputer ECU i paliwo powietrze 😞
  • #12
    Mar1984
    Level 8  
    Wczoraj wyczyszczony EGR moc auta o wiele lepsza, błędy metodą gaz hamulec takie same, falujące obroty po wciśnięciu sprzęgła na 1200 sie zatrzymują i spadają na 900 tam falują, przy ruszaniu falują aż auto się dławi.
  • #13
    Mar1984
    Level 8  
    Błędy pokasowane, zobaczymy co teraz wyjdzie w piątek jeszcze wymiana rozrządu. Dwóch błędów nie da sie skasować, zdjęcia poniżej. Większość mechaników obstawia cewkę zapłonową. Zobaczymy kiedy sie zapali "check" mógł by wcale 😉

    Dodano po 8 [minuty]:

    Oto zdjęcia kodów nie dających sie wykasować.
  • #14
    Mar1984
    Level 8  
    Koledzy, po wymianie rozrządu, wykasowaniu błędów pojawia się spowrotem błąd P017152 fachowiec mowil ze moze od paliwa ze bylo mocno chrzczone. Nie wiem ma ktos jakiś pomysl, niby na komputerze jak sprawdzał sondy mowil ze sondy działają poprawnie. Ma ktoś jakiś pomysł?
  • #15
    Mar1984
    Level 8  
    Jak myślicie czy czyszczenie kolektora cos da dobry to pomysł?
  • #16
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dajesz błędy z CIMU a pytasz o silnik... Parametry? Mówi Ci to coś?
  • #17
    kizia_1983
    Level 1  
    Witam
    Szukam wszędzie problemu jaki pojawił sie w mojej astrze i wszystko podobne a jednak inne. opisze swój problem może ktoś pomoże:
    astra 04 z16xep 105 KM wolne obroty spoko przyśpiesza też nie najgorzej jednak przy równej jeździe (stała prędkość, stałe obroty) zaczyna szarpać. miał ktoś taki problem i podpowie co to może być?
  • #18
    Mar1984
    Level 8  
    W piątek zabieram się za wyjecie i oczyszczenie kolektora ssącego, uszczelki zamówione w ASO czy ruszać tez kolektor wydechowy czy narazie dać sobie z nim spokój?
  • #19
    Mar1984
    Level 8  
    Po przeczyszczeniu kolektora nadal check, błąd nadal ten sam.
    Koledzy czy jakiś pomysł?
  • #20
    Mar1984
    Level 8  
    Czyli nim nic nie pomoże w tym temacie?
  • #22
    Mar1984
    Level 8  
    Nadal wyskakuje błąd ECN 017152 i dużo pali ponad 12 litrów, na co zwrócić najbardziej uwagę na sondy?
  • #23
    Mar1984
    Level 8  
    Jest nowy trop zawalony przepływomierz, że może ten błąd pokazywać i drastycznie spalanie wzrasta jak w tym przypadku, może z tym ktoś coś miał nie tak?
  • #24
    Mariooo1984
    Level 1  
    Hej! I co z tym przepływomierzem? Bo mam identyczne objawy i mój mechanik nie wie, co to może być... :(
  • #25
    Mar1984
    Level 8  
    Po podłączeniu pod komputer pokazuje za ubogą mieszankę tylko dziwne bo parametry za ubogie są tylko podczas stałej jazdy, kolega wyeliminował sondy, przepływomierz jest w porządku, teraz jest kolejny trop czujnik od klap, ale najpierw bedzie wgrany nowszy program jezeli to nie pomoże będą podejmowane kolejne próby wyeliminowania błędu chyba że zmiana oprogramowania coś pomoże. Chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
  • #26
    prosto40
    Level 2  
    Podłączam się pod problem...
    Mam opla astrę h 1.6 105 KM - sama benzyna.
    Od dłuższego czasu mam problem gaśnięcia samochodu podczas hamowania. Dodatkowo na luzie falują obroty (dwukrotnie w ostatnich 2 l. wymieniany czujnik położenia wałka). Auto raz na jakis czas gasnie, zawsze na rozgrzanym silniku. Ostatnio po tym jak zgasł, był problem z jego odpaleniem (tak jakby rozrusznik nie działał, nic nie kręciło), dopiero po wyjęciu kluczyków i odczekaniu chwily zacząć działać.
    Wyskakują mi takie błędy:
    ECN 017152 – uboga mieszanka paliwa (wycinany katalizator)
    ECN 020100 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
    ECN 020200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
    ECN 020300 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
    ECN 020400 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
    ECN 023002 – Pompa paliwowa, obwód pierwotny - usterka
    ECN 065070 – uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
    ECN 155060
    ECN 160040 - Sterownik - uszkodzenie programu
    ECN 210300 -
    ECN 210400
    ECN 210870
    ECN 213970 - Niewłaściwe napięcie czujnika/przełącznika położenia pedału gazu/przyspieszenia

    Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc.
  • #27
    jacek0503
    Level 21  
    Sprawdź cewkę zapłonowa.


    Moderated By T5:


    Na jakiej podstawie taka diagnoza?
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.