Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C360 3P - Kopci na niebiesko, niemrawy dźwięk

Rasoir 12 Oct 2015 15:11 1983 7
  • #1
    Rasoir
    Level 11  
    Witajcie,

    coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko:

    https://www.youtube.com/watch?v=2jf3KD_5AFE

    Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas to samo, kopci na niebiesko, dym gryzie w oczy i płuca.



    Co zauważyłem:

    - odpala bez problemu, akumulator ma może 60Ah
    - brak przedmuchów spalin do miski olejowej, wody w oleju, oleju w wodzie itp.
    - ciężko się nagrzewa, po całej godzinie pracy temperatura wody wzrosła może o kilka stopni, mogłem spokojnie wsadzić paluchy w chłodnicę i miała jak dla mnie 20-23 st C. (na zewnątrz mimo śniegu ok. 7 st C)
    - chyba nie ma termostatu bo przepływ wody jest od razu w górnym przewodzie, nawet jak jest zimny
    - wentylator ma 6 łopatek, a 3P powinien mieć chyba 4?


    No i jak dla mnie to on gra jak C330 a nie C360 3P, wydaje się jakby pracował na 2 cylindry:

    https://www.youtube.com/watch?v=9Q-9vItBF0Q

    Mam w sąsiedztwie 2 Perszingi i wiem jak pracują bez tłumika, mój tak nie pracuje.

    Co o tym sądzicie? Macie jakieś sugestie co sprawdzić, co zrobić?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Gryzący dym jest charakterystyczny dla niespalonego paliwa- wtrysk nie jest zbyt późny?
  • #5
    Sniezynka
    Level 32  
    Witam,
    Zrób na początek tak:
    Jak będzie pracował silnik to poluzuj delikatnie nakrętkę od przewodu wysokiego ciśnienia 1 wtryskiwacza ,aż będzie tryskało paliwem, obserwuj jak działa silnik, następnie dokręć i tak następny aż do trzeciego. Ten na którym nie ma różnicy w pracy jest podejrzany.
  • #6
    bearq
    Level 38  
    Powód jest prosty, zbyt niska temperatura silnika
  • #7
    ToJestNick
    Level 31  
    Zapewne wystarczy wymienić termostat :)
  • #8
    Rasoir
    Level 11  
    Okazalo sie ze zawory byly na sztywno, zero luzu wiec ustawilem na 0,3mm, do tego wszystkie koncowki wtryskow nowe bo tamte laly i ustawione na 165 atm, no i termostat wsadzony. Silnik pracuje o wiele lepiej i jak sie rozgrzeje to kopci mniej, ale nadal dym gryzie w pluca i oczy.