Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 1.8 benzyna 99r - Odpala silnik i gaśnie

12 Paź 2015 17:28 4362 12
  • Poziom 6  
    Witam Panowie i panie, zwracam się do was o radę a raczej o pomoc w sprawie nierozwiązanej mojej usterki w foczce od ponad roku. A mianowicie, około roku temu przy odpalaniu auto zaczęło od razu gasnąć (przy niskiej temperaturze "nie zawsze"), prędkościomierz wchodzi na +/- 1000 obrotów i od razu spadał, żeby jechać dalej z 1-2 minuty muszę go lekko podtrzymywać na gazie aż się rozgrzeje jak krócej trzymam go na obrotach to prędkościomierz już pokazuje obroty silnika na około 600-700 obrotów i się dławi ponieważ do końca nie rozgrzał, potem normalnie obroty trzyma około 850-900, jak pochodzi i zostawię go np na parę godzin to normalnie odpali, dodam iż auto w lato za każdym razem odpalał i trzymał 1100 obrotów, potem spadał do normalnych obrotów (myślałem, że problem się rozwiązał, ale na jesień znowu powrócił), zostawiałem auto u kilku mechaników, sprawdzali na komputerze i wykazało, że wszystko jest ok jak na złość zostawiałem auto na noc i też odpalał im normalnie (nie wiem czy mam pecha czy coś) Na zapłonie normalnie gasną lampki (brak lampek diagnostycznych) Auto nie raz stało parę dni na niskich temperaturach i odpalał normalnie np z piątku na poniedziałek czyli dzisiaj auto z pod bloku ładnie odpaliło, po 9 godzinach (z pracy) znowu to samo nie odpalił jak należy, musiałem podtrzymać go z minutę.

    Dodam, że na tej usterce wymieniałem:
    - Auto sprawdzone na 2 komputerach błędy (brak błędów), czujniki emisja spalin itp są w normie
    -Rozrząd+ pompa wody (miałem i tak ją wymieniać)
    -Czujnik temperatury wody chłodzącej
    -filtry powietrza + filter paliwa+ pompa paliwa

    Moje podejrzenie na chłopski rozum to tak jakby ssanie nie za każdym razem podtrzymywało lub coś z silnikiem krokowym lub sonda lambda ale proszę o specjalistów czy spotkali się z takim problemem.

    W ten piątek zostawię jeszcze raz auto u mechanika, może trafi się błąd przy nim, ponieważ on nie stwierdzi usterki bez tego mankamentu, więc proszę o konkretne sugestię w tej sprawie.
  • Poziom 8  
    Podpinam się pod temat mam ten sam problem tylko u mnie wyskakuje zbyt uboga mieszanka na 1 sondzie ... 2 Sondy nie ma w moim modelu ... Dodam że mam silnik 2.0 czyli praktycznie ten sam co autor postu ... Kata mam wyciętego a już raz sonda (1) była wymieniana także silniczek krokowy czujniki temperatury chodzą prawidłowo
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 8  
    Jest stag 4 lecz na gazie pracuje równiej niż na paliwie , na wolnych obrotach na paliwie przerywa i sie dławi jak tylko przeskoczy na gaz od razu równa prace silnika... Miałem kiedyś stożek ale wymieniłem na oryginalny dolot .. Dodam że wtryski były czyszczone przez mechanika ... A wężyki były pryskane niby jakimś preparatem sprawdzającym szczelnośc i wszystko było ok
  • Poziom 32  
    Do domel89 jakie jest napięcie na TPS?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    -a-K-r-O-s- napisał:
    Jest stag 4 lecz na gazie pracuje równiej niż na paliwie , na wolnych obrotach na paliwie przerywa i sie dławi jak tylko przeskoczy na gaz od razu równa prace silnika... Miałem kiedyś stożek ale wymieniłem na oryginalny dolot .. Dodam że wtryski były czyszczone przez mechanika ... A wężyki były pryskane niby jakimś preparatem sprawdzającym szczelnośc i wszystko było ok

    Ta uboga mieszanka może być spowodowana źle ustawionym LPG.
  • Poziom 6  
    TPS jest sprawny, jak byłby nie sprawny to by mi autem szarpało, nie mam LPG tylko sama benzyna. Po zagrzaniu się silnika np przy jeździe auto dostaje takiej małej mocy bo wcześniej taki zamulony był. Byłem u mechanika dzisiaj i jutro zostawiam auto na weekend, niby się domyśla co to ale nie chciał do końca powiedzieć, wspominał tylko coś o tym, że auto ma tzw "Zimny lut" to znaczy, że poniżej jakiejś temperatury blokuję paliwo a po rozgrzaniu wraca do normy ale co do końca miał na myśli to nie wiem. Od razu silnik krokowy odrzucił jak mu podałem objawy, i wymienił ten "zimny lut"


    grala1 co do mieszanki to odpada, bo w lato wszystko grało to samo przed jesienią, a tankuje cały czas w tym samym miejscu przy trasie, jak rozgrzeje auto trochę i jadę i np zapala się czerwone światło to przy hamowaniu prędkościomierz spada prawie do zera mignie lampa akumulatora i wraca do około 700 obrotów i tak go muli trochę, jak rozgrzeje się bardziej dostaje większego kopa i trzyma juz obroty 900
  • Poziom 32  
    Nie pytałem czy TPS jest sprawny, tylko jakie jest napięcie na wolnych obrotach. Przy diagnostyce chyba sprawdziłeś.
  • Poziom 6  
    Problem rozwiązany u mechanika chwalonego w całym mieście, po 4 mechaniku dopiero 5 doszedł o co kaman, dzięki za odpowiedzi w ogóle
  • Poziom 6  
    zawór obrotów jałowych poszedł w rozsypkę oraz czujnik położenia przepustnicy + czyszcenie czujników i przepustnicy reszty mechanik powiedział, że nie powie bo to tajemnica zawodowa za wszytko zapłaciłem 413 zł z częściami, robocizną oraz podłączeniem do komputera. Zawór 168zł (nowy) czujnik (60 zł) używany ponieważ nowy około 300 zeta kosztuje reszta to robocizna +50 zł za komputer, samochód był 3 dni u mechanika
  • Poziom 32  
    Akurat o czujnik przepustnicy pytałem dwa razy.
    domel89 napisał:
    TPS jest sprawny, jak byłby nie sprawny to by mi autem szarpało
  • Poziom 6  
    Kolego ja cię rozumiem, auto było u 4 mechaników i stwierdzili, że jest sprawny, auto niby chodziło normalnie, przyszły zimne dni i lipa, ja ci pisałem co mechanicy mówili, a że byli jacy byli to zaprowadziłem do trochę droższego mechanika i wykrył bez problemu, widać nie można wierzyć kazdemu