Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1,9 Dti '00 - Po wyjęciu akumulatora nie zapala

bayo84 13 Paź 2015 21:20 924 7
  • #1 13 Paź 2015 21:20
    bayo84
    Poziom 11  

    Witam

    Opisze krótko problem

    1. W aucie żony padł akumulator podczas próby rozruchu (od dawna rano [szczególnie w chłodne dni] słabo odpala)
    2. Wyjąłem akumualtor i podpiąłem do prostownika
    3. Zamontowałem akumualtor i tu zaczyna się problem - auto nie chce odpalić

    Objawy:
    - działa elektryka (centralny zamek, światła, itp, itd)
    - po przekręceniu kluczyka w stacyjce ładnie "kręci" , ale nie daje żadnego objawu chęci zapalenia
    - po przekręceniu kluczyka nie słychac charakterystycznego buczenia - ani świec, ani pompy paliwa.

    Sprawdzone:
    - czujnik bezwładnościowy OK
    - bezpiecznik OK
    - wygląda na to, że nie podaje paliwa...

    WAŻNE: Żona wzięła kluczyki, więc wyjałem akumulator bez otwierania auta [a było zamknięte] (po stłuczce maskę mozna otworzyć bez używania dźwigni w kabinie) - być może to może być przyczyna - Immo???

    Dziękuje za sugesatie.

    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 13 Paź 2015 21:57
    autoas
    Poziom 42  

    Kontrolka immo normalnie miga i po przekręceniu kluczyka gaśnie?

    0
  • #3 13 Paź 2015 22:46
    bayo84
    Poziom 11  

    Tak - dioda mruga i gaśnie po przekeceniu kluczyka do pozycji "kontrolnej". Przy podniesionej masce, podczas przekręcania kluczyka (przed próbą uruchomienia) słychać krótkotrwałe, cichutkie "terkotanie" pod maską (zawsze było słychać wyraźny dźwięk przy zamkniętej masce) - niestety "kręci" i nic....

    1
  • #4 14 Paź 2015 17:44
    autoas
    Poziom 42  

    Posprawdzaj jeszcze raz swoją robotę poza tym, tam chyba są bezpieczniki koło akumulatora które potrafią zgnić o ile pamiętam....

    0
  • #5 14 Paź 2015 17:56
    bayo84
    Poziom 11  

    Bezpieczniki koło aku OK - nic nie zgnite i nie przepalone. Paliwo dochodzi do wtryskiwaczy (popuściłem nakrętkę i przy "kręceniu" leci paliwo z weżyka...)

    0
  • #6 29 Paź 2015 10:04
    bayo84
    Poziom 11  

    W końcu zapalił. Trudno powiedzieć co pomogło, ale opisze - może kiedyś komus się przyda

    1. Napompowałem gruszkę do stanu: "twarda",
    2. Rozłoczyłem i z powrotem połączyłem wtyczke kabla zasilającego wtryskiwacz sterujący (napięcie sprawdziłem),
    3. Plak + kręcenie - spalał plak i gasł.
    4. zauważyłem, że pojawił się dźwięk świec żarowych (nie było go przed tem)
    5. Teść (elektryk) zauważył, że nie jest podawane napięcie na zawór pompy wtryskowej - spróbowalismy podac je z akumulatora - wtedy zawór pracował
    6. W końcu odpalił - chodzi ładnie
    7. Zawiozłem do mechanika do kontroli - ciśnienia OK - stwierdził, że mógł się zawiesić jakiś przekaźnik...

    ALE, żeby nie było miodów - nadal jest problem z odpaleniem porannym (później odpala bez problemu)...

    0
  • #7 02 Lis 2015 09:20
    bayo84
    Poziom 11  

    ...żeby nie było za dobrze znów nie chce zapalić.

    Wsiadłem do auta --> próbowałem zapalic --> niby silnik "załapał", ale ewidentnie cos go odcięło.

    Wyraźnym objawem, który zaoobserwowałem jest to, że, gdy nie chce odpalić nie słychać charakterstycznego "cykania" pod maską, gdy świeci sie kontrolka świec żarowych...

    Ma ktoś jakieś pomysły? Czy gdyby była uszkodzony przekaźnik świec to komputer może odcinać mozliwość zapalenie silnika?

    0
  • #8 02 Lis 2015 09:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przeczyść styki przekaźników i kostki w skrzynce pod maską koło akumulatora. Pryśnij kontaktem i kilka razy włóż .Potem powietrzem przedmuchaj.

    1