Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie wjazdu do garażu; jakiś automat...

14 Paź 2015 11:29 849 12
  • Poziom 17  
    Jak zrealizować takie zadanie: jest wiata na 3 samochody.
    Wjazd niemalże z ulicy...

    W momencie jak do wiaty wjeżdżają konkretne samochody - to ma się zapalić oświetlenie na wiacie/placu a potem w wiacie... Na określony czas...

    Jakieś czujniki PIR, bariery,...itp. odpadają - bo duży ruch ludzi i innych samochodów w pobliżu jest...

    Raczej coś w rodzaju stałego nadajnika w samochodzie, który daje sygnał jak się znajdzie w pobliżu tej wiaty...
    Musi to być jakis automat, a nie coś na pilota... Taki wymóg.
  • OptexOptex
  • Poziom 17  
    kamera + oprogramowanie odczytujace numery rejestracji + sterowanie oswietleniem i po klopocie

  • Poziom 43  
    Jak już to bariera, ew. kontaktron na drzwiach wiaty.
  • OptexOptex
  • Poziom 34  
    darekpawel napisał:
    zapalić oświetlenie na wiacie/placu a potem w wiacie... Na określony czas...

    W przypadku identyfikatorów radiowych w praktyce można uzyskać podobną ale nie identyczną funkcjonalność. Czyli oświetlenie zostanie włączone gdy określony samochód znajdzie się w pobliżu wiaty. Wyłączy się jednak po określonym czasie od zatrzymania pojazdu lub jego odjechania a nie od momentu jego wykrycia.
    Jeśli takie działanie jest dopuszczalne to włóż do pojazdów takie identyfikatory: https://inode.pl/iNode-Care-Sensor-1,p,11 a do włączania oświetlenia zastosuj coś takiego https://inode.pl/iNode-Care-Relay,p,16


    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Poziom 17  
    No, ten iNode; to coś koło tego...

    A nie ma takich wersji samochodowych? Zasilanie 12V, itd. ?
    Czyli wsadź do samochodu, podłącz i zapomnij...


    P.S. Wiata nie ma bramy.
  • Poziom 34  
    Te identyfikatory iNode dosłownie wkładasz do samochodu i zapominasz. Nie trzeba ich nigdzie podłączać. Zasilane są małą baterią wystarczającą na długo.
  • Poziom 17  
    No, ale chodzi mi o to, że jak wiedzie do tej wiaty, to i tak będzie ten iNode sygnał dalej emitował...
    I po pierwszym zapaleniu swiateł, znowu je zapali - bo odbiornik znowu wykryje sygnał...

    A jak by był na zasilaniu samochodu np. po włączeniu tylko zapłonu, to ten problem by odpadł...
  • Poziom 34  
    darekpawel napisał:
    No, ale chodzi mi o to, że jak wiedzie do tej wiaty, to i tak będzie ten iNode sygnał dalej emitował...
    I po pierwszym zapaleniu swiateł, znowu je zapali - bo odbiornik znowu wykryje sygnał...

    A jak by był na zasilaniu samochodu np. po włączeniu tylko zapłonu, to ten problem by odpadł...

    Nie bardzo rozumiem. Na początku napisałem, że światło zostanie wyłączone po określonym czasie od zatrzymania samochodu lub jego odjechaniu Czy nie oto chodziło ?
  • Poziom 17  
    No wiedzie sam. do wiaty, potem światło sie wyłączy, ale układ jest dalej aktywny... I co po 5 min. się znowu włączy? I tak będzie mrygać całą noc co 5 min?
  • Poziom 34  
    W identyfikatorze jest akcelerometr. Jak samochód się zatrzyma to czujnik to wykryje i po określonym czasie oświetlenie się wyłączy. Oczywiście jeśli nie będzie trzęsienia ziemi lub huraganu poruszającego pojazdem :D
  • Poziom 17  
    A, to jasne...
  • Poziom 36  
    Moim zdaniem światło w garażu, czy przed garażem nie jest potrzebne samochodowi, tylko kierowcy, lub innym osobom, także wtedy gdy na piechotę zbliżają się do garażu. Lepszym rozwiązaniem będzie identyfikacja noszona w kieszeni, np. taka:
    http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p53,identyfikacja
    W przypadku zastosowania tylko do włączania światła, można przypiąć do kluczyków. "Identyfikacja" ma możliwość zaprogramowania kilku identyfikatorów. Zasięg około 10m.
    Mam właśnie tą identyfikację w zabezpieczeniu samochodu. Od lat nie wiem co to naciskanie ukrytego przycisku. Zbliżam się do samochodu, jest gotowy do jazdy, odchodzę, jest zabezpieczony. Bateria wystarcza na około 1 rok przy całodobowej pracy nadajnika (bez wyłączania). Jest też możliwość wyłączenia nadajnika, np. na noc.
  • Poziom 17  
    No też ciekawe rozwiązanie...

    Przedstawię te propozycje klientowi; zobaczę co on na to.