Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 1.8 tddi - Sterownik pompy , ładowanie alternatora

fhugronostaj 14 Paź 2015 12:15 726 6
  • #1 14 Paź 2015 12:15
    fhugronostaj
    Poziom 10  

    Witam mam takie pytanie, niedawno w aucie padł mi sterownik pompy wtryskowej, wcześniej, regenerowany był alternator, przy dodawaniu gazu, w dolnym zakresie obrotów , widać jak wszystkie lampki na desce i światła rozjaśniają się przy pomiarze wychodzi napięcie 15,3V, moje pytanie to czy przeładowujący alternator, mógł spalić sterownik pompy, bynajmniej tak mówi mój mechanik że tak było.

    0 6
  • #2 14 Paź 2015 12:41
    bearq
    Poziom 35  

    Zależy od maksymalnego napiecia jakie zostało osiągnięte ale możliwe.

    0
  • #3 14 Paź 2015 13:15
    fhugronostaj
    Poziom 10  

    Maksymalnego to znaczy? Bo to co mierzyłem na aku maksymalnie co dało się osiągnąć to 15,3v

    0
  • Pomocny post
    #4 14 Paź 2015 13:28
    bearq
    Poziom 35  

    Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.

    0
  • #5 14 Paź 2015 22:23
    fhugronostaj
    Poziom 10  

    Przed chwilom mierzyłem na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników 14,9V przy 5,5tyś obrotów 15,8V ( bez włączonych odbiorników) , dziwi mie tylko te rozjaśnianie się świateł w aucie wraz ze wzrostem obrotów, posiadam jeszcze golfa 4 i tam takie cuś nie występuje . Piszesz że brak regulacji, ale alternator był regenerowany i z tego co wiem to posiada nowy Chiński regulator napięcia i nowe Chińskie szczotki, jeszcze takie moje pytanie zmieniać go na używkę czy zostawić bo w pewnym stopniu komputer i sterowniki są odporne jak piszesz.

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Paź 2015 22:51
    bearq
    Poziom 35  

    Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże się z napięciem ładowania w funkcji temperatury otoczenia. W każdym razie napięcie podbijane jest do około 14,8V i więcej nie przekracza. W twoim przypadku wygląda na usterkę regulatora napięcia, trzeba by go sprawdzić.
    W tym wypadku należy to naprawić ponieważ dojdzie do częstszego przepalania się żarówek, gotowania się akumulatora a same sterowniki są odporne ale nie na dłuższą metę. Nie polecam w tym stanie nawet jeździć nim do sklepu.

    0
  • #7 17 Paź 2015 23:59
    fhugronostaj
    Poziom 10  

    Temat rozwiązany po zmianie alternatora wszystko jest tak jak być powinno (aaa i po wymianie) większej połowy żarówek w aucie.

    0