Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1,6gli - wtrysk abimex, nie dostaje paliwa

14 Paź 2015 18:44 1401 10
  • Poziom 9  
    witam koledzy
    mam pytanie dostałem do naprawy poloneza jak w temacie. Problem polega na tym że ma iskrę a nie dostaje paliwa do wtrysku. Pompa paliwa podaje, po odłączeniu wężyka doprowadzającego paliwo i zakręceniu rozrusznikiem ciśnienie ok [tak mi się wydaje bo nie mierzyłem]. Moje pytanie jest takie czy ta wtyczka która jest na samej górze wtrysku[widać ją z filtra powietrza] steruje dopływem paliwa i czy jest może jakiś przekaźnik, bezpiecznik od tego. Dodam tylko że polonez odpalał bez zarzutów, stało się to po zgaszeniu silnika. Ponownie już nie chciał odburzyć. Wymieniona cewka WN 2i3 cylindra przewody WN i świece. Proszę o pomoc z góry dzięki.
  • Poziom 11  
    Wtyczka wtryskiwacza; komputer steruje otwarciem wtrysku. Jeśli nie ma LPG to po drodze nie powinno być żadnych przekaźników. Odepnij tą wtyczkę i sprawdź, czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiają się tam impulsy napięcia. Jeśli tak, to można podejrzewać wtryskiwacz (albo paliwo), jeśli nie to bardziej komputer/wiązka.
  • Poziom 9  
    Przy kompoe jest wtyczzie nie jakasa ale pwtyczkanigdzipoldekebez niej chodził. Jutro zrobie zdj I moze ktos odpowie od czego to jest
  • Poziom 36  
    Myślę, że łatwiej będzie zmierzyć rezystancje wtryskiwacza (zaznaczonego zresztą strzałką), przy pomocy np. multimetru.
    Wtyczka przy kompie (tzn. w kabinie, po stronie pasażera, za deską rozdzielczą?) jest do diagnostyki błędów, podłączenia do komputera. Przy samym komputerze są też bezpieczniki, bodajże 4 szt. po 7,5 A - raczej nie ma oddzielnego do wtryskiwacza, jeden na pewno jest do pompy, drugi do modułu pod cewką zapłonową - pozostałe - nie przepaliły mi się jeszcze, nie pamiętam z książki, do czego..

    Jeśli wtryskiwacz jest sprawny, może nie sterować nim komputer - może być uszkodzone okablowanie, sterownik w komputerze (ECU) lub coś innego - chyba włącznie z czujnikiem impulsów z koła zamachowego - choć wydaje mi się, że w abimexie to on sterował przekaźnikiem pompy...
  • Poziom 11  
    Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
  • Poziom 9  
    Czujnik polozenia walu dziala podczas krecenia rozrusznikiem. Wleje troche wachy prosto we wtrysk to pali. Mysle ze usterka tkwi tam gdzie jest ta wtyczka.
  • Poziom 9  
    Witam
    Na kostce nie ma napiecia. Co moze byc przyczyna?
  • Poziom 36  
    To zależy, jak zmierzono napięcie - występuje ono przez milisekundy, do jego pomiaru przydałby się oscyloskop.

    A więc przyczyna leży od wtryskiwacza do komputera w kabinie, włączając oba skrajne elementy.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Na kostce, tj. na wtyczce wtryskiwacza, jak rozumiem?
  • Poziom 9  
    Tak dokladnie. Poprzez napiecie powinien otworzyc sie wtrysk?
  • Poziom 29  
    Wtryskiwacz jest zasilany stale plusem a sterownik podaje impuls masy o określonym czasie trwania i otwiera wtryskiwacz
  • Poziom 11  
    Warto sprawdzić, czy ten plus tam w ogóle jest. Zasilanie wtryskiwacza leci ze stacyjki przez bezpiecznik koło sterownika silnika.