Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1,6gli - wtrysk abimex, nie dostaje paliwa

Lesiu175 14 Paź 2015 18:44 1065 10
  • #1 14 Paź 2015 18:44
    Lesiu175
    Poziom 8  

    witam koledzy
    mam pytanie dostałem do naprawy poloneza jak w temacie. Problem polega na tym że ma iskrę a nie dostaje paliwa do wtrysku. Pompa paliwa podaje, po odłączeniu wężyka doprowadzającego paliwo i zakręceniu rozrusznikiem ciśnienie ok [tak mi się wydaje bo nie mierzyłem]. Moje pytanie jest takie czy ta wtyczka która jest na samej górze wtrysku[widać ją z filtra powietrza] steruje dopływem paliwa i czy jest może jakiś przekaźnik, bezpiecznik od tego. Dodam tylko że polonez odpalał bez zarzutów, stało się to po zgaszeniu silnika. Ponownie już nie chciał odburzyć. Wymieniona cewka WN 2i3 cylindra przewody WN i świece. Proszę o pomoc z góry dzięki.

    0 10
  • #2 14 Paź 2015 19:16
    KS10110
    Poziom 11  

    Wtyczka wtryskiwacza; komputer steruje otwarciem wtrysku. Jeśli nie ma LPG to po drodze nie powinno być żadnych przekaźników. Odepnij tą wtyczkę i sprawdź, czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiają się tam impulsy napięcia. Jeśli tak, to można podejrzewać wtryskiwacz (albo paliwo), jeśli nie to bardziej komputer/wiązka.

    1
  • #3 14 Paź 2015 19:59
    Lesiu175
    Poziom 8  

    Przy kompoe jest wtyczzie nie jakasa ale pwtyczkanigdzipoldekebez niej chodził. Jutro zrobie zdj I moze ktos odpowie od czego to jest

    0
  • #4 14 Paź 2015 20:11
    Ture11
    Poziom 34  

    Myślę, że łatwiej będzie zmierzyć rezystancje wtryskiwacza (zaznaczonego zresztą strzałką), przy pomocy np. multimetru.
    Wtyczka przy kompie (tzn. w kabinie, po stronie pasażera, za deską rozdzielczą?) jest do diagnostyki błędów, podłączenia do komputera. Przy samym komputerze są też bezpieczniki, bodajże 4 szt. po 7,5 A - raczej nie ma oddzielnego do wtryskiwacza, jeden na pewno jest do pompy, drugi do modułu pod cewką zapłonową - pozostałe - nie przepaliły mi się jeszcze, nie pamiętam z książki, do czego..

    Jeśli wtryskiwacz jest sprawny, może nie sterować nim komputer - może być uszkodzone okablowanie, sterownik w komputerze (ECU) lub coś innego - chyba włącznie z czujnikiem impulsów z koła zamachowego - choć wydaje mi się, że w abimexie to on sterował przekaźnikiem pompy...

    0
  • #5 14 Paź 2015 22:24
    KS10110
    Poziom 11  

    Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.

    1
  • #6 15 Paź 2015 06:27
    Lesiu175
    Poziom 8  

    Czujnik polozenia walu dziala podczas krecenia rozrusznikiem. Wleje troche wachy prosto we wtrysk to pali. Mysle ze usterka tkwi tam gdzie jest ta wtyczka.

    0
  • #7 15 Paź 2015 17:34
    Lesiu175
    Poziom 8  

    Witam
    Na kostce nie ma napiecia. Co moze byc przyczyna?

    0
  • #8 15 Paź 2015 17:39
    Ture11
    Poziom 34  

    To zależy, jak zmierzono napięcie - występuje ono przez milisekundy, do jego pomiaru przydałby się oscyloskop.

    A więc przyczyna leży od wtryskiwacza do komputera w kabinie, włączając oba skrajne elementy.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Na kostce, tj. na wtyczce wtryskiwacza, jak rozumiem?

    0
  • #9 15 Paź 2015 17:46
    Lesiu175
    Poziom 8  

    Tak dokladnie. Poprzez napiecie powinien otworzyc sie wtrysk?

    0
  • #10 15 Paź 2015 18:17
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wtryskiwacz jest zasilany stale plusem a sterownik podaje impuls masy o określonym czasie trwania i otwiera wtryskiwacz

    0
  • #11 15 Paź 2015 22:24
    KS10110
    Poziom 11  

    Warto sprawdzić, czy ten plus tam w ogóle jest. Zasilanie wtryskiwacza leci ze stacyjki przez bezpiecznik koło sterownika silnika.

    0