Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

16A na 32A - Zgoda administratora na zmianę zabezpieczenia

adaczarna 15 Oct 2015 18:42 1749 13
  • #1
    adaczarna
    Level 9  
    Witam. Zwiększyłam w Tauron moc przyłączeniową z 3 kW na 6 kW oraz zmieniłam taryfę na g12w. Tauron zmienił taryfę, jednak aby zmienić zabezpieczenie przedlicznikowe z 16 A na 32 A zażądał zgody administratora budynku. Czy taką zgodę otrzymam, czy jest możliwość, że nie? Od czego to zależy? Jest to wspólnota mieszkaniowa. Mam pismo złożyć do zarządcy budynku?
  • Helpful post
    #2
    zbich70
    Level 42  
    Tak, musisz sie do niego zgłosić.
  • Helpful post
    #3
    freebsd
    Level 38  
    Administrator budynku jest Twoim pracownikiem. Nad nim jest zarząd wspólnoty. Oczywiście, że zwróć się z tym do administratora, skoro Tauron tego wymaga.
  • Helpful post
    #4
    maurycy123
    Conditionally unlocked
    adaczarna wrote:
    Czy taką zgodę otrzymam, czy jest możliwość, że nie?
    Jest możliwość, że nie otrzymasz zgody.

    adaczarna wrote:
    Od czego to zależy?
    Od tego gdzie są zabezpieczenia przedlicznikowe, gdzie jest licznik i jakie przewody masz doprowadzone do mieszkania.
  • #6
    adaczarna
    Level 9  
    To jest wspólnota mieszkaniowa, więc administrator jest moim pracownikiem i zawsze go mogę zmienić- o to chodzi w tym stwierdzeniu. Napisano mi że mogę nie dostać zgody. A to tauron przed zwiększeniem mocy nie sprawdza czy jest taka możliwość??
  • Helpful post
    #7
    freebsd
    Level 38  
    adaczarna wrote:
    Jest to wspólnota mieszkaniowa.
    Wspólnota mieszkaniowa wynajmuje firmę zajmującą się administracją nieruchomości. Firma ta, pobiera za swoje usługi opłaty, zgodnie z zawartą ze wspólnotą umową. Płacącym jest każdy członek wspólnoty.
    Warto pamiętać, kto komu płaci, kto kogo wynajmuje. Właścicielami są członkowie wspólnoty. Podkreślam: właścicielami. Zdarza się, że firma administrująca nieruchomością wykracza poza zakres przyznanych kompetencji. Wtedy należy zwrócić się do zarządu wspólnoty.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    adaczarna wrote:
    To jest wspólnota mieszkaniowa, więc administrator jest moim pracownikiem i zawsze go mogę zmienić- o to chodzi w tym stwierdzeniu. Napisano mi że mogę nie dostać zgody.
    Dokładnie o to mi chodziło.
  • #8
    adaczarna
    Level 9  
    A jeżeli administrator nie wyrazi zgody to co mogę wtedy zrobić? W zarządzie m.in. ja jestem osobiście ale pierwszy raz i nie znam się na tym kompletnie
  • Helpful post
    #9
    freebsd
    Level 38  
    adaczarna wrote:
    A jeżeli administrator nie wyrazi zgody to co mogę wtedy zrobić? W zarządzie m.in. ja jestem osobiście ale pierwszy raz i nie znam się na tym kompletnie
    To się spytam żony i odpiszę jak skończy kąpać dzieciaka. Też jest w zarządzie, a do tego prawniczka.
    Generalnie administrator nie bardzo może się nie zgodzić - to nie jest jego własność. Jak nie ma przeciwwskazań technicznych oczywiście, to nawet zarząd wspólnoty może wystawić papier. Zarządy często mają odrębne umowy: na sprzątanie czy z firmą ogrodniczą. Mogą mieć odrębna umowę i z elektrykiem. Dopytam się jeszcze mojej lepszej połowy.
  • Helpful post
    #10
    elpapiotr
    Electrician specialist
    Tutaj nie chodzi o jakieś widzimisię administratora/zarządcy, lecz o możliwość zwiększenia mocy dla budynku przy nie zmienionej instalacji WLZ i zabezpieczeniach na zasilaniu do tego budynku.
    Administrator ma mieć wiedzę na temat stanu technicznego tej instalacji, jej przekroju i wielkości mocy dla budynku.
  • Helpful post
    #11
    maurycy123
    Conditionally unlocked
    elpapiotr wrote:
    Administrator ma mieć wiedzę na temat stanu technicznego tej instalacji, jej przekroju i wielkości mocy dla budynku.
    Administrator ma tylko wiedzieć kogo wezwać w razie problemów. Pokaż mi administratora który ma pojęcie o elektryce, kanalizacji wentylacji itp. Do administratora zgłasza się problemy i on powinien odpowiadać za ich usunięcie.
  • #12
    elpapiotr
    Electrician specialist
    Administrator ma mieć dokumenty związane ze stanem technicznym budynku, i wcale nie musi znać się na elektryce.
  • #13
    maurycy123
    Conditionally unlocked
    elpapiotr wrote:
    Administrator ma mieć dokumenty związane ze stanem technicznym budynku, i wcale nie musi znać się na elektryce.
    Wiesz dobrze jak jest w rzeczywistości. Dzisiaj administratorem jest pan X (mający pojęcie w wielu dziedzinach), a jutro jest znajomy "prezesa" który tylko bierze "należące mu się pieniądze".
  • #14
    freebsd
    Level 38  
    Rozumiem, że rozpatrujemy sytuacje sporną: "nie bo nie".
    Rozmowa z prawnikiem jest... dziwna :-) Cytuję: zależy co mówią dokładnie na ten temat przepisy, muszę sprawdzić, itp. Po chwili męczenia o konkrety: zależy od umowy, zakresu obowiązków. Jeżeli w zakresie obowiązków zarządcy (administratora) wyszczególnionych w umowie jest opieka nad instalacją elektryczną (i dokumentacją) i nie ma przeciwwskazań technicznych to musi taki dokument wystawić, lub uzasadnić przyczyny odmowy. W przypadku odmowy ze względów technicznych można jeszcze rozpoznać koszt potrzebnych modyfikacji, ale zgodę na takie modyfikacje w części wspólnej podpisują już współwłaściciele nieruchomości.
    Jeżeli zarządca nie wywiązuje się ze swoich obowiązków i uchyla sie od wystawienia takiego dokumentu (może być odpłatny, np. ze względu na konieczność przyjazdu uprawnionego elektryka), to w zależności od umowy i decyzji zarządu w grę wchodzą kary umowne albo rozwiązanie umowy z zarządcą.