Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson s51 - Simson trochę ostygnięty nie chce palić.

MarcinSamouk 15 Oct 2015 18:45 2712 11
  • #1
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Witam! Od dłuższego czasu mam następujący problem. Gdy podjeżdżam na stację paliw tankuję, płacę i wlewam olej do mieszanki (ok. 5 min). Mam problem z odpaleniem Simsona od kopa.(cylinder ciepły) Muszę z popychu. Dodam, że simson gorący pali na dotyk. Zapłon platynkowy, gaźnik 16n1-11. Co może być nie tak.
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się.
    Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze).
    W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z gaźnika.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Posiadam ok. 2 letni gaźnik MZA(słaba jakość wykonania) dysza główna 72, wolnych obrotów 35, dysza startowa 50.(trzeci ząbek od góry) Tak na prawdę nie mogę tego gaźnika porządnie wyregulować. Regulacja mieszanki biegu jałowego za wiele nie daję. Zawsze po okresie jazdy z maksymalną prędkością, gdy staje np: na światłach, puszę gaz Simson zawsze ma wolne obroty, lecz gdy gwałtownie dodam gazu to przygasa lub gaśnie(muszę dodawać gazu delikatnie lub trzymać na dość wysokich obrotach), lepiej jest na dyszy głównej 70 lecz wtedy jest jakby był słabszy na wysokich obrotach. Dodam jeszcze,że maksymalną prędkość uzyskuję przy połowie otwarcia rączki. Spalanie simka ok. 3,5l/100km Sprawdzę te uszczelniacze, choć 1 jest nowy. Jaka jest prawidłowa długość iskry?
  • #5
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Długość iskry powinna wynosić min. 7 mm, sprawdź na zimnym i rozgrzanym silniku.
    Zajrzyj do tłoczka ssania. Upewnij się, że linka ssania ma luz 2 mm na pancerzu oraz czy nie zacina się.
    Jeśli masz jeszcze oryginalny DDRowski filtr powietrza, to wymień go na nowy, najlepiej na ten z białym wypełnieniem. Oryginalne filtry powietrza z wkładem kokosowym przepuszczają cały syf, a jeśli jest zapchany to wiadomo spalanie wzrośnie.
    Spalanie masz bardzo wysokie, seria powinna palić średnio 2.5l/100km.
  • #6
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Długość iskry na zimnym silniku wynosi ok. 3,5 mm(mierzone na gołym przewodzie WN opartym o głowicę.)( wynik może być błędny bo gdy rozebrałem później silnik przerwa na przerywaczu wynosiła 0,45-0,5 mm, wczoraj musiałem źle wyregulować) na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem.
    Tłoczek ssania jest ok.
    Tak mam jeszcze oryginalny filtr Made in DDR, czyszczony w lato i był namoczony w oleju przekładniowym, ale skoro piszesz, że źle filtruje to chyba kupię nowy.
    (tłok po przebiegu ok. 5 tys.)
    Simson s51 - Simson trochę ostygnięty nie chce palić.
    Zauważyłem również, że młoteczek przerywacza porusza się osiowo i zawsze jak zdejmuję dekiel to widzę ,że jest ustawiony się tak,że te styki dotykają się tylko w połowie. Czy to normalne?
  • #7
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Na takiej krótkiej iskrze to nawet nie ma prawa odpalić zimny. Sprawdź czy po regulacji przerywacza coś się zmieniło. Jeśli nic, to napisz jaką cewkę WN posiadasz, oryginał DDR, oryginał MZA czy jakąś polską czy chińską podróbę.
  • #8
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Ustawiłem poprawną przerwę, iskra ma 4,5-5mm ale i tak nie za każdym kopnięciem...Cewka na pewno nie DDR ani MZA. Posiada oznaczenia od spodu 12V 448 212 210 100(najprawdopodobniej produkcji Słowackiej)
  • #10
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Quote:
    Proponowałbym wymienić cewkę WN na "oryginał" MZA, tylko kosztuje ona koło 50 zł.

    Ta o oznaczeniu 8352 1/2?

    Czy są jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie napięcie powinna generować cewka NN?
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Tak, o tym oznaczeniu.
    Sprawdzenie cewki - musiałbyś mieć pewne mierniki specjalistyczne lub podstawowe zaplecze laboratoryjno-pomiarowe w celu zbadania rezystancji i impedancji uzwojeń, a następnie przeliczyć przekładnię transformatora.
    Układy iskrownikowe działają w specyficznych warunkach (w rezonansie cewek z kondensatorem), dlatego dopasowanie cewki ma duże znaczenie.
  • #12
    MarcinSamouk
    Level 9  
    Na razie wymieniłem kondensator, lepiej pali.