Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie

tom_1969 15 Paź 2015 20:56 1248 18
  • #1 15 Paź 2015 20:56
    tom_1969
    Poziom 10  

    Witam

    Opel Meriva, silnik Z16SE, zamontowany LPG nie odpala na benzynie.Pomiar ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej to 2,5 bara.Czy to aby nie za mało? Ile faktycznie powinno być?
    Dodam jeszcze że po zgaszeniu silnika ciśnienie paliwa spada momentalnie do zera.

    Pozdrawiam

    0 18
  • Pomocny post
    #2 15 Paź 2015 21:13
    RsNeo
    Poziom 19  

    Producent podaje:
    "Ciśnienie pompy paliwowej, bar Max 3,8 ± 0,2 Bar"
    Czyli pompa do wymiany na początek.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 15 Paź 2015 22:16
    tom_1969
    Poziom 10  

    Cytat:
    Producent podaje:
    "Ciśnienie pompy paliwowej, bar Max 3,8 ± 0,2 Bar"


    Jeśli tak to faktycznie u mnie za mało.

    Cytat:
    Przy 2.5 bar. też odpali, będzie prychać ale odpali.


    Włąśnie szarpie, próbuje odpalić ale nie może wejść na obroty.

    Pompa wymieniona w połowie roku (używka).
    Świece mają jasny, prawie biały kolor.Błąd w sterowniku 0170 Za ubogi system adaptacji paliwa.

    Panowie a jak to jest z tym spadającym ciśnieniem zaraz po zgaszeniu auta.Czy nie powinno się jeszcze jakiś czas utrzymywać? Może zawór zwrotny?

    0
  • #5 16 Paź 2015 19:42
    RsNeo
    Poziom 19  

    Powinno spadać od razu po zgaszeniu.

    Moderowany przez manta:


    Nie powinno.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Ostrzeżenie.

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Paź 2015 07:56
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    [quote="tom_1969"]

    Cytat:
    Może zawór zwrotny?

    Bardzo możliwe zaciśnij wężyk zwrotny od zaworu i zobaczysz czy podniesie Ci się cisnienie jeżeli tak to zawór do wymiany jeżeli nie to pompa. Układ masz czysty ?

    0
  • #7 17 Paź 2015 17:53
    tom_1969
    Poziom 10  

    Układ czysty.W lipcu wymieniony filtr paliwa i pompa(używka).
    Po wymianie auto jeździło na benzynie.Jedynie przy odpalaniu trzeba było dłużej kręcić rozrusznikiem.
    W poniedziałek zacisnę wężyk powrotu paliwa.

    Czy ma ktoś schemat obiegu paliwa w silniku Z16SE ?

    0
  • #8 19 Paź 2015 20:27
    tom_1969
    Poziom 10  

    Panowie

    Sprawa wygląda następująco: Zacisnąłem powrót przy pompce i ciśnienie na listwie wtryskowej wzrosło do 4 barów.Auto pali ale przy ruszaniu go muli.Przypuszczam że należy jeszcze skasować błędy w sterowniku.Zdjąłem wężyk powrotu z króćca powrotu na pompce i dmuchnąłem - zawór zwrotny nie trzyma.
    Wyciągnąłem starą pompę.Dmuchnąłem w powrót (tam gdzie jest zawór zwrotny) i też przepuszcza.Rozebrałem i wyjąłem zawór zwrotny.Okazało się że na końcówce (wlocie) zaworu jest oring plastikowy a raczej jego pozostałość.Paliwo zamiast lecieć do zaworu, ucieka bokiem do pompki.Sam zawór trzyma.
    Przypuszczam że w tej pompie w aucie jest ten sam problem.Zawór dobry tylko oring przepuszcza.
    Wydajność pompy po zaciśnięciu powrotu to 4 bary.
    Znajomy podpowiedział mi żeby kupić i zamontować zawór zwrotny na zewnątrz pompy na wężyku powrotu.
    Co Wy na takie rozwiązanie? I ewentualnie jaki zawór?

    Dodam jeszcze że wyciąganie pompy paliwa w Merivie to masakra.Wolałbym uniknąć wymiany zaworu wewnątrz skoro pompa jest dobra.

    0
  • #9 19 Paź 2015 21:00
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Jeżeli dobrze pamiętam to nie jest zawór zwrotny tylko regulator ciśnienia wiec to co podpowiada Ci kolega to głupoty. Taki zaworek to można założyć aby paliwo sie nie cofało. Ople nie mają regulatora na listwie tylko właśnie w zbiorniku. Wiec to musi być zrobione dobrze aby uzyskać odpowiednie ciśnienie.

    0
  • #10 20 Paź 2015 16:26
    tom_1969
    Poziom 10  

    Też się właśnie nad tym zastanawiałem że tam musi być jakaś regulacja bo byłoby to za proste jakby wystarczył sam zawór zwrotny.
    Czyli nie pozostaje nic innego jak wymontowanie pompy i wymiana albo całej pompy albo tej uszczelki na końcówce zaworu.Ciekawe czy ASO posiada takie uszczelki.

    0
  • #11 21 Paź 2015 05:50
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Znając życie to ASO będzie sprzedawać całość.

    0
  • #12 21 Paź 2015 19:58
    tom_1969
    Poziom 10  

    piotrekwoj1 napisał:
    Znając życie to ASO będzie sprzedawać całość.


    Oczywiście że tak.Cena 2,5 tys.O oringu to nawet nie ma mowy.
    Kupić używkę a za pół roku znowu problem?

    Postanowiłem poprawić producenta.Nie mogłem dopasować żadnego sensownego uszczelnienia pomiędzy deklem a zaworkiem.Połączyłem zawór z deklem pompy za pomocą nagwintowanej rureczki z mosiądzu.Parę minut gwintowania w plastiku.Próba dmuchania i jest OK.Oczywiście robię to na starej pompce która prawdopodobnie jest sprawna tylko problem był z uszczelnieniem zaworu regulacyjno-zwrotnego.
    Jutro test pompki.
    Czy można do testu wykorzystać wodę?

    0
  • Pomocny post
    #13 21 Paź 2015 20:03
    domex32
    Moderator na urlopie...

    tom_1969 napisał:
    Wydajność pompy po zaciśnięciu powrotu to 4 bary.


    Trochę mało, sprawna pompa 6 bar powinna spokojnie nabić.

    tom_1969 napisał:
    Czy można do testu wykorzystać wodę?


    Możesz próbować, benzyna jest sucha i nie robi krzywdy pompie.

    0
  • #14 22 Paź 2015 20:14
    tom_1969
    Poziom 10  

    Niestety, pompa "eksperymentalna" daje tylko 1 bar.
    Mam nadzieję że ta w aucie ma tylko ten oring na zaworze uszkodzony i uda się ją uzdrowić.
    Ale to dopiero w sobotę.Dam znać jak poszło.

    Pozdrawiam

    0
  • #15 24 Paź 2015 19:45
    tom_1969
    Poziom 10  

    Pompa wymontowana, naprawione połączenie zaworu regulacyjno-zwrotnego z króćcem powrotu (patent z nagwintowaną rurką mosiężną, obeszło się bez oringu) i zamontowana.Auto chodzi idealnie jak nigdy dotąd.


    Dziękuję wszystkim za pomoc bez której było by mi trudniej ogarnąć temat.

    Po zamontowaniu pompy, skasowałem błędy, zrobiłem adaptację do załączenia wentylatora chłodnicy.Ciśnienie na listwie wtryskiwaczy wynosi 4 bary.Po zgaszeniu auta spada do 3,5 bara i tak już się utrzymuje.Auto pali na dotyk.Zawór regulacyjno-zwrotny spełnia swoje zadanie, co słychać podczas dodawania lub ujmowania gazu w zależności od zapotrzebowania na benzynę.Ciśnienie utrzymuje się na tym samym poziomie niezależnie od obrotów silnika.Błędów brak.
    Teraz tylko muszę pomyśleć o patencie na odcinanie zasilania pompy gdy auto przełącza się na LPG.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 24 Paź 2015 21:52
    tom_1969
    Poziom 10  

    Chciałem tylko dodać zdjęcie jak wygląda winowajca niskiego ciśnienia paliwa.


    Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie

    To czarne to był kiedyś oring.

    0
  • #19 25 Paź 2015 12:05
    tom_1969
    Poziom 10  

    Proszę bardzo:

    Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie Opel Meriva Z16SE - Nie odpala na benzynie

    0