Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J 1.4t - Czym czyścić wtryskiwacze LPG - Fabryczna instalacja

16 Paź 2015 00:05 5952 19
  • Poziom 14  
    Witam
    Temat teoretycznie powszechnie znany (konsultowałem sprawę w serwisach OPEL) oraz u przedstawicieli Landi Renzo - jednak nie do końca i ciekawi mnie dla czego tak mało tematów w tej sprawie.

    Ale do rzeczy - czym czyścić wtryskiwacze LANDIRENZO MED (ZIELONE)???
    DANE:
    -Mam układ czasowy który będzie otwierał i zamykał wtryski w odpowiednim czasie
    -Mam wanienkę ultradźwiękową

    nie wiem czym czyścić żeby ich nie uszkodzić
    w różnych tematach pojawiają się różne opcje:
    1. 50/50 woda z octem +troszeczkę płynu do naczyń
    2. Formuła STP do wtryskiwaczy gazowych
    3. benzyna ekstrakcyjna
    4. Denaturat
    5. Izopropanol (nie piszą jakie stężenie)

    Może ktoś ma jakiś sprawdzony mix który pomoże a nie zaszkodzi???
    Wiem, że musi być to zasada a nie kwas, ale wiem też, że niektóre uszczelniacze i membrany w wtryskiwaczach nie lubią alkoholów - stąd właściwie mój temat.

    Przestroga na własnym przykładzie - sporo warsztatów (w tym ASO) przy wypadaniu zapłonu i wyskakiwaniu kontrolki Check Engine oraz ESP pierwsze na co stawiają to na cewkę zapłonową (koszt od 700 zł do ~2000zł)
    W moim przypadku po przejechaniu niecałych 30 000 km zaczęły pojawiać się właśnie takie komunikaty, ale że jestem "sknerą" i pracuję w fabryce gdzie te bryki się składa, oraz znam paru ludzi którzy tymi samochodami jeżdżą udało mi się daną cewkę podmienić .... efekt ten sam.
    Po przejechaniu paruset km zmienił się błąd z P300 (sporadyczne wypadanie zapłonów) na P304 (wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) od razu nasunął mi się pomysł przełożenia wtryskiwacza gazowego miejsce obok .... i tu wystąpił błąd p303 (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze)
    Stąd moja krótka diagnoza - wtryskiwacz LPG nie-halo (nadmienię ,że cały "cyrk" dzieje się tylko na gazie)
    Nomen omen z początkiem roku 2015 firma LandiRenzo zastąpiła wtryskiwacze MED z zielonych na czerwone. Ciekawe dlaczego??? Okazuje się że zielone wtryskiwacze zostały zastąpione w seryjnej produkcji czerwonymi i tu nasuwa się pytanie dlaczego???
    Otóż okazuje się iż wtryskiwacze "zielone" niedomagały ze względu na wadę konstrukcyjną (tylko 4 otwory w wtryskiwaczu) dlatego zostały podstawione w te miejsce wtryskiwacze "czerwone" (wyposażone w 12 otworów) które problem usunęły (nie zatykały się)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 1  
    Witam,
    Chciałbym sie podpytać jak sie zakończyla walka z wtryskami gdyz mam bliźniaczy przypadek. Astra J 1.4t LPG fabryczne. Na benzynie jezdzi normalnie a na gazie "wyrzuca" kontrolki check engine i ESP. Diagnostyka checkEngine wskazuje na wypadanie zaplobu. Auto jest z 2014 r przejechalo 55tys i ma zielone wtryskiwacze.
    Zastanawiam sie nad czyszczeniem wtryskiwaczy albo wymiana na pomaranczowe tylko nie wiem czy taka podmiana 1:1 obejdzie sie bez ASO.
    Z góry dziekuję za odpowiedz.
    tk
  • Poziom 38  
    Od moje auto wez egr cleaner wylej do wanny i plucz. Ja to tylko wymieniam bo jak ci splynie głowica bedziesz płakał. Załóż sobie porządny ffl bedzie lepiej dla wtryskow.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dlaczego chcesz zmieniać kolor? Mozesz kupic eko power jako zamiennik.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Witam mam taki sam problem przy jeździe na lpg wypadaniu zapłonu i wyskakiwaniu kontrolki Check Engine oraz ESP.
    Jak zakończyła się ta usterka bo zabardzo nie wiem gdzie mam jechać lub co robić.
  • Poziom 14  
    sopel2011 napisał:
    Witam mam taki sam problem przy jeździe na lpg wypadaniu zapłonu i wyskakiwaniu kontrolki Check Engine oraz ESP.
    Jak zakończyła się ta usterka bo zabardzo nie wiem gdzie mam jechać lub co robić.

    Są 2 możliwości:
    1. wtryskiwacze zielone (niedomagają)
    2. Kończy się cewka (w tym modelu między 60-120tyś to standard)

    Dodano po 5 [minuty]:

    psooya napisał:
    Od moje auto wez egr cleaner wylej do wanny i plucz. Ja to tylko wymieniam bo jak ci splynie głowica bedziesz płakał. Załóż sobie porządny ffl bedzie lepiej dla wtryskow.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dlaczego chcesz zmieniać kolor? Mozesz kupic eko power jako zamiennik.


    "Kolor...." To dłuższa historia
    W skrócie zielone wtryskiwacze mają 4 otwory wylotowe...
    Pomarańczowe 8 lub 12 na chwilę obecną nie jestem w stanie powiedzieć a i materiały użyte do produkcji są inne...
  • Poziom 2  
    To wymieniałeś te wtryski na pomarańczowe jeśli tak to przez aso czy u gazownika.
  • Poziom 14  
    Wymieniłem.
    W ASO na koszt General Motors. Ale trochę musiałem z nimi powalczyć.... Zapłaciłem jedynie za "diagnostykę" którą i tak sam przeprowadziłem.
    Ps. Samą wymianę zarobisz sam ale wtryskiwacze trochę kosztują. ASO wymieniło mi całą listwę o wartości 1500
    lub 1800 zł (dokładnie teraz nie pamiętam) samo czyszczenie daje marne efekty mimo, że korzystałem z wanienki ultradźwiękowej i elektronicznego układu który otwierał i zamykał wtryskiwacze.
  • Poziom 2  
    Bo ja mam z 2014 z przebiegiem 134tyś to jest szansa na walkę GM , czy na własny koszt. To jaki masz teraz kolor wtrysków.
  • Poziom 14  
    Jak długo masz ten samochód?
  • Poziom 2  
    Jestem drugim posiadaczem , a mam go od lipca 2017
  • Poziom 14  
    Kup byle jaki tester diagnostyczny.
    Sprawdź na którym cylindrze jest wypadanie zapłonu po czym podmień wtryskiwacze miejscami i zobacz, czy będzie zmiana po takiej podmianie.
    Jeśli nie to cewka zapłonowa do wymiany a nie wtryskiwacze.
    Ps. Wychodzę z założenia, że świece wymieniane co 15 tyś jak fabryka przykazała?
  • Poziom 23  
    technolo napisał:
    Ps. Samą wymianę zarobisz sam ale wtryskiwacze trochę kosztują. ASO wymieniło mi całą listwę o wartości 1500
    lub 1800 zł

    Co za wyolbrzymione ceny, w takich pieniądzach założysz nową instalację (bez zbiornika bo już masz) na którą będziesz miał 2 lata gwarancji a w przypadku wymiany jakiegoś podzespołu nie musisz jechać do aso i płacić 3x więcej co w normalnym warsztacie.
  • Poziom 25  
    maiami napisał:
    technolo napisał:
    Ps. Samą wymianę zarobisz sam ale wtryskiwacze trochę kosztują. ASO wymieniło mi całą listwę o wartości 1500
    lub 1800 zł

    Co za wyolbrzymione ceny, w takich pieniądzach założysz nową instalację (bez zbiornika bo już masz) na którą będziesz miał 2 lata gwarancji a w przypadku wymiany jakiegoś podzespołu nie musisz jechać do aso i płacić 3x więcej co w normalnym warsztacie.



    Ok .. ceny może wysokie ale fabryczna instalacja jest o niebo lepiej zainstalowana (wszystkie przewody wodne uformowane fabrycznie - o nic nie obcierają , pasują do reszty , instalacja el. też jakoś wygląda , fabryczne wsporniki reduktora , wtrysków itp .. Jeśli coś pada (np. wtryski , reduktor ) to się wymienia i jeździ dalej bezproblemowo .. Mapy wpisane fabrycznie - nic nie trzeba kalibrować ... Diagnoza przez obd - mdi ... Wskazania paliwa i dystansu na fabrycznym liczniku i przełącznik na desce fabryczny ...... nie ma co porównywać do domontowanej ...
  • Poziom 38  
    Wystroje lepiej niż ta twoja fabryczna mapa, zamontuje pojedyncze wtryski z lepszym filtrem niż te twoje kejcziny, uformuje sobie węże bo jaki to problem, wiązkę dam w peszle. Tu zdjecie formowanego north fightera Opel Astra J 1.4t - Czym czyścić wtryskiwacze LPG - Fabryczna instalacja Opel Astra J 1.4t - Czym czyścić wtryskiwacze LPG - Fabryczna instalacja Opel Astra J 1.4t - Czym czyścić wtryskiwacze LPG - Fabryczna instalacja
    Ugotujesz i sie uformuje. Wystsrczy chcieć i montować powyżej 3600zl a nie za 2400zl.
    Przełącznik i wskaźnik dziewicą nie będzie ale naprawisz to w każdym miejscu w polsce za mniej niż 1800zl. Do tego kumaty gazownik wystroi ponownie.
  • Poziom 25  
    psooya napisał:
    Wystroje lepiej niż ta twoja fabryczna mapa


    czyli twierdzisz że producent silnika i pojazdu nie zna się na LPG ??? , nie twierdzę że nie da się dobrze zamontować instalacji , tylko że często jest to robione byle jak a fabryczna trzyma standardy i jest taka sama w danym modelu ...
  • Poziom 38  
    MikeC napisał:
    czyli twierdzisz że producent silnika i pojazdu nie zna się na LPG ???

    Życie, przykre ale prawdziwe. Jako przykład fiaty np doblo na tartarini fabrycznym po czasie przestają odpalać na zimnym.
    Pamiętaj wynalazek lpg tworzy firma bez pojęcia o silnikach a producent pojazdu ma głęboko gdzieś instalacje LPG.
  • Moderator Samochody
    Nie porównuj Omegasa do zacofanego Tartarini.
  • Poziom 23  
    MikeC napisał:
    (wszystkie przewody wodne uformowane fabrycznie - o nic nie obcierają , pasują do reszty , instalacja el. też jakoś wygląda , fabryczne wsporniki reduktora , wtrysków itp .. Jeśli coś pada (np. wtryski , reduktor )

    Jak najbardziej się z tym zgadzam, że wygląda to naprawdę ładnie pod maska, ale oprócz tego powinno też dobrze pracować i za takie pieniądze oczekuję więcej jakości. Tylko jak już dobrze wiemy auta mają się psuć a między innym instalacja gazowa, tylko nie jest to na kieszeń przeciętnego polaka.
  • Poziom 38  
    ociz napisał:
    Nie porównuj Omegasa do zacofanego Tartarini.

    Kolego odpuść sobie lpg, naprawde nie masz wiedzy w tym zakresie. Przyjedź a pokaże Ci zacofanie tartarini vs omesyfa. Jak mam wybierać co stroić to wole zacofane tartarini czy lovato bo się to da poprawnie wystroić a w omenie jest wspaniała mapa by nie trzeba było stroić a i tak jeździło
    Gdy już chcesz to jednak wystroić to omesyf wie lepiej niż tuner. Wszystko "na jedno kopyto: AEB. I ta listwa medów to dopiero jest gówno. W tych czasach listwa nadaje sie tylko na wykończenie np paneli podłogowych a nie zaawansowanych silników.
    Zapraszam, załamie Ci światopogląd.