Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie uprawnienia powinienem, aby otworzyc firmę elektr. 1-os

leymann 16 Paź 2015 11:21 2133 34
  • #1 16 Paź 2015 11:21
    leymann
    Poziom 9  

Witam, mama 25 lat, z uwagi tego, że jestem po technikum elektronicznym, a także znam się na robieniu instalacji elektrycznych (sam robiłem u siebie w domu/garażu/piwnicy instalację elektryczną z powodzeniem), naprawie komputerów, a także przy okazji wykonywania w/w instalacji wyposażyłem się w narzędzia do tego potrzebne(młoty, wiertarki, szlifierki, miernik, maszynki do glazury, spawarki i wiele innych), mogę śmiało stwierdzić, że mógłbym spróbować swoich sił otwierając firmę elektryczną i dorabiać sobie po pracy, na jakichś drobnych zleceniach. Ale na sam początek chciałbym zrobić rozeznanie, jakie musiał bym posiadać uprawnienia do wymiany instalacji elektrycznych na nowe, przeróbek instalacji elektrycznych i do projektowania nowych instalacji elektrycznych? Czy SEP do 1kV eksploatacyjne i dozorowe mi wystarczy? Dodam, że w technikum udało mi się wyrobić uprawnienia SEP E, ale niestety straciły już ważność.

Pozdrawiam

0 29
  • #2 16 Paź 2015 12:01
    waski78
    Poziom 16  

Spójrz do swojego starego świadectwa - masz tam napisane co możesz (mogłeś) robić. Na początek to musisz je odnowić. Co do reszty to wiertarka, szlifierka i miernik (zwykły multimetr czy chociaż pętli zwarcia ?) to za mało. Przede wszystkim liczy się co się ma "pod czapką" i doświadczenie. Poza tym na zrobione prace trzeba wystawić papier po uprzednim wykonaniu pomiarów (na które tez musisz mieć adnotację w świadectwie kwalifikacyjnym).
    Podobny temat - tutaj.

0
  • #3 16 Paź 2015 13:46
    leymann
    Poziom 9  

W tamtym temacie pytanie pada typowo o uprawnienia projektowe.