Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodge 2.0CRD - pytania o silnik

synthhhh 16 Paź 2015 11:59 5295 5
  • #1 16 Paź 2015 11:59
    synthhhh
    Poziom 20  

    Witam, Zamierzam zakupić Dodge Caliber, ofert jest mało, interesuje mnie Diesel.
    Jednostka to 2.0CRD (co w teorii powinno wskazywać na Common rail) jednak tak nie jest i jest to VW TDI owiany złą sławą, każdy mechanik i "ekspert internetowy" będzie wspominał o pękających głowicach na dzień dobry... z drugiej strony nie chce pakować się w 1.9tdi który w samochodach po 2006r nie był już montowany... sam posiadam golfa z silnikiem SDI i prócz wymiany drobnych rzeczy nigdy mnie nie zawiódł, więc potwierdzam ze 1.9 to udana konstrukcja która już nie spełnia "nowoczesnych" standardów...
    Na drogach często widzę samochody koncernu VAG z emblematem "2.0TDI" i jakoś Ci ludzie jeżdżą, czy każdemu z nich zepsuła się już głowica?
    Czytając fora natknąłem się na informacje (nie wiem czy prawdziwą) iż głowice odlewane w polsce mają wady, a niemieckie nie... mit czy prawda?

    Ostatnio gdy byłem na przeglądzie podpytałem serwisanta co myśli o 2.0TDI, powiedział ze "predzej czy później głowica pęknie... lub wyskoczą inne problemy nękające te silniki"

    Pytanie kieruje więc do posiadaczy, jak i mechaników w/w motorów, czy faktycznie są one do d**y wsadzić, czy może Dodge stosował jeszcze inne głowice?
    PS. Na forum Dodga nikt nie wspomina o głowicach itp bolączkach, z drugiej strony wpisów jest tam nie wiele...

    0 5
  • #2 16 Paź 2015 13:06
    milejow
    Poziom 42  

    CRD w Dodge,u czy Chrysler,rze zawsze był Common Rail i to jest silnik włoski VM, przerobiona na CR stara jednostka z czterema głowicami-szrot jakich mało.

    0
  • #3 16 Paź 2015 14:05
    synthhhh
    Poziom 20  

    "Na europejskich rynkach Caliber dostępny jest ze znanym z Volkswagenów czterocylindrowcem TDI o mocy 140 koni (103 kW) i momencie obrotowym 310 Nm"
    źródło autoswiat.pl

    0
  • #4 21 Paź 2015 20:56
    milejow
    Poziom 42  

    synthhhh napisał:
    źródło autoswiat.pl

    Bardzo ładny i kolorowy komiks, moje źródło to zawsze wgląd pod maskę i auto i w Coliberku jakoś zawsze dostrzegałem pechowe cztery głowice.

    0
  • #5 21 Paź 2015 21:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tam na prawdę siedzi 2.0 TDI z VW.

    Jedyne co byś musiał zrobić po kupnie, to zdemontować miskę i zregenerować pompę olejową, my wysyłamy gdzieś do Rumii, zmieniając oleje na czas co maks 12 tyś km, zakładając że kupisz nie "wymęczony" egzemplarz, spokojnie do 300 tys km do jeździsz.

    2
  • #6 23 Maj 2017 21:31
    synthhhh
    Poziom 20  

    Witam, ostatecznie nie zakupiłem dodga, wszystkie egzemplarze które oglądałem miały pewną historię, mniejszą lub większą.
    Pozdrawiam

    0