Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elkon/KC-100/200 - Sterowanie do zmodernizowanej komory grzewczej

Pipers 16 Paź 2015 12:16 1587 19
  • #1 16 Paź 2015 12:16
    Pipers
    Poziom 6  

Witam, jestem początkujący w temacie mikrokontrolerów. Chciałbym zrealizować sterowanie do komory grzewczej starej produkcji , Elkon KC-100/200 zawierającej pierwotnie regulator RE-52 oraz czujnik oporowy PT-100. Komora posiada dwie grzałki ( jedna 400W druga 1200W), neonówke, 3 przyciski tzw pakieciak oraz wentylator (mieszalnik ) Silma UA-121. Myślałem nad rozwiązaniem następującym.
    Będzie to sterowanie z wykorzystaniem mikroprocesora ATmega 16, 40DIP. Do wentylatora, każdej z grzałek i neonówki zastosowany będzie przekaźnik, natomiast pakieciak, potencjometr z starego regulatora RE-52 oraz PT-100, będą podpięte do ATmegi. Aktualnie kończe studia Elektrotechniczne, więc podstawową wiedze na temat elektroniki i elektrotechniki posiadam, lecz na poważnie pierwszy raz stykam się z mikroprocesorowym sterowaniem w praktyce. Czy mój pomysł może się sprawdzić :?: :?: :?:

Zamieszczam instrukcje do Komory grzewczej KC-100/200 M ,która różni się tylko tym :
    3 grzałki po 535W

przełącznik 3-klawiszowy

mieszalnik cyrkulacyjny

brak szyb w drzwiach

0 19
  • Pomocny post
    #2 18 Paź 2015 13:25
    Walentynka
    Poziom 14  

Potrzebujesz :

- algorytmu sterowania do komory i jego implementacja w np. C
    - przekaźniki polecam SSR
    - zastanów się jak podłączysz PT100 do mikro kontrolera nie jest to wbrew pozorom takie proste
    - do tego zaprojektowanie płytki, zasilania itp itd.

Ja ze swojej strony polecam :
    - Mini Station C-Control PRO 9-16V/DC odpada ci projektowanie płytki i masz darmowe środowisko programistyczne.
    - przekaźnik SSR sobie znajdziesz
    - gotowy przetwornik PT100 na 0-5V, albo 4-20mA w PL ~100zł z chin ~40zł

0
  • #3 18 Paź 2015 21:11