Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Plus Rover - Świecąca kontrolka ładowania i napięcie 13,9V max

tomekfso98 16 Oct 2015 17:16 1476 6
  • #1
    tomekfso98
    Level 10  
    Witam.

    Pacjent to Polonez Plus z silnikiem Rovera 1.8 VVC, jednakże alternator jest ze zwykłego Poldorovera, a zatem Lucas A127-65A znany z Fordów. Po zakupie założone zostały nowe łożyska, regulator napięcia oryginał ROVER, całość dobrze wyczyszczona wewnątrz z pyłu. Fabryczny obwód ładowania jest wywalony (przez rozrusznik) i zainstalowany jest przewód prosto do akumulatora - o odpowiednim przekroju. Ciągłość obwodu kontrolki również w porządku.
    Po odpaleniu maksymalne napięcie ładowania wynosi 13.9V a także pali się cały czas kontrolka (nie miga, nie pulsuje itp.). Wymieniłem mostek prostowniczy na drugą używkę którą miałem - to samo. Stwierdziłem że skoro używany to nie musi być sprawny - kupiłem nowy, wymieniłem i znów to samo...
    Oczywiście byłem z nim u elektryka, ale po usłyszeniu powyższej historii nakazał alternator wyjąć do pomiarów, z tym, że ja auta nie unieruchomie, bo jest mi po prostu potrzebne na dojazdy do pracy.
    Zatem Panowie... co mu dolega ? Stojan ? Wirnik ? Więcej możliwości to ja nie widzę.
  • #2
    abart64
    Level 32  
    Świeci się pełnym światłem czy jest jakaś różnica po odpaleniu?
    Na pewno dobrze jest podłączony przewód od kontrolki?
  • #3
    gimak
    Level 40  
    Nie wiem jak to jest jest modzone w poldku+. Mnie się wydaje wydaje, że może być niedopasowany regulator do alternatora, tzn napięcie odniesienia (z diod wzbudzenia) jakie dostaje regulator jest wyższe niż to które oddaje alternator do instalacji lub miesza komputer jeżeli wzbudzenie ma coś z nim wspólnego.
    U mnie w corolli przy zimnym silniku (alternatorze) napięcie jest 14.2-14.4V, ale już na ciepłym spada do 13.9-14.0V - kontrolka się nie pali.
  • #4
    tomekfso98
    Level 10  
    Podłączenie jest bez zarzutu. Świeci sie pełną mocą. Regulator oryginał Rover. Zakladalem drugi nowy - to samo.
  • #5
    abart64
    Level 32  
    Nie ma takiej opcji by kontrolka podłączona prawidłowo do d+ świeciła pełną mocą a alternator się wzbudzał i ładował 13,9V.
  • #7
    tomekfso98
    Level 10  
    Jutro postaram się sprawdzić jak dorwę miernik. Aczkolwiek poprzedni właściciel alternatora wspominał, że było to samo przed wyjęciem z dawcy - 13,9 i świecące ładowanie. Obwód zegary-altek jest na bank sprawny, cała wiązka jest nowa, żarówka podmieniania, zegary igła. Po za tym wcześniej zamontowany był alternator z Zafiry i po za dźwiękami które z siebie zaczął wydawać było git - 14,4 i kontrolka gasła, więc problem leży ewidentnie w alternatorze. A nie wymieniane były w nim tylko - stojan, wirnik i obudowa. Mostki testowane trzy sztuki, regulatory dwa...
    https://www.youtube.com/watch?v=a9wS0xvj4QY
    Jak widać, w całym zakresie obrotów kontrolka świeci się tak samo. Alternator ładuje 13,9 na bank, sprawdzane dwoma multimetrami i na lapku (auto ma sterownik z ZR160 i przeszczepione złącze OBD).