Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik agregatu prądotwórczego - zasilanie gazem.

16 Paź 2015 20:35 6597 36
  • Poziom 12  
    Witam mam w planach by przerobić Agregat prądotwórczy 2000 Wat z silnikiem 168F 6,5 HP na gaz. plan jest taki :
    -butla z gazem 11kg
    -reduktor 37mB
    -silniczek krokowy od gazu
    -sterownik
    -sonda lambda

    Działanie;
    Odpalamy na benzynie i zamykamy dopływ paliwa, włączamy sterownik gazu
    który odczytuje napięcie sondy lambda jeżeli napięcie jest mniejsze od 0,5V to zwiększa dawkę gazu a jeśli jest większa od 0,5 to analogiczne zmniejsza. Czy to ma szanse działać ? Agregat będę miał nowy za 2 tygodnie więc trzeba się wstrzymać, całą resztę już mam. Czekam na wasze porady.
  • Warunkowo odblokowany
    Ale jaki to ma mieć sens? Tak mały agregat nie jest przystosowany do długotrwałej pracy (wielogodzinnej). Oszczędności niewielkie. Silnik za to nieźle dostanie.
  • Poziom 12  
    A i jeszcze te mini reduktory są do 150ccm pojemności silnika a agregat ma 196ccm więc juz jest problem
  • Moderator Samochody
    roboszek8664 napisał:
    robokop napisał:
    A po co kombinować z niepewnym skutkiem, skoro są reduktory do takich małych silniczków - http://q2autogaz.pl/reduktory-parowniki-reduktory-mini-c-3_13.html . Będzie bez udziwniania.


    Cena przyzwoita. Ale jak sterować dawką gazu przy zmiennym obciążeniu silnika, bo tego jestem ciekaw..

    Normalnie, przepustnicą tak samo jak w samochodzie.
  • Poziom 12  
    maurycy123 napisał:
    Ale jaki to ma mieć sens? Tak mały agregat nie jest przystosowany do długotrwałej pracy (wielogodzinnej). Oszczędności niewielkie. Silnik za to nieźle dostanie.


    Spalanie to okolo 1,25l benzyny no a gazu tak trzeba by doliczyć 20% czyli mamy 1,5l lub 720g, przy cenie paliwa na dziś 4,44zł to wyjdzie 5,55zł a gaz 11 kg w butli kupuje po 38zł sprzedawca twierdzi ze to jest około 22l gazu czyli litr 1,72zł wiec 2,59zł na godzinę, 5,55zł- 2,59zł co daje oszczędność 2,96zł, na godzinę co na budowie ma znaczenie, czy też pracując bez dostępu prądu na co dzień.
  • Poziom 43  
    Kolega zdaje sobie sprawę, o ile skróci sobie żywotność tego ,,Chinczyka" zasilajac go LPG ? :cry: Mały Off Top Apropo's generatorów zasilanych LPG miałem taki przypadek ; ,,Chłopaki z Dżungli" dostali od kumpli z Florydy używany fabryczny generator przystosowany do zasilania gazem o mocy ok 30 KVA. Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy chłodzony powietrzem, w zupełnie dobrym stanie. Podłaczyli wielką butle z propan-butanem i dawaj...Na dzien dobry zalatwili rozrusznik, bo tak ciezko sie uruchamial. No to kupili jakis eter w spreyu ( popularny u nas kiedys ,,samostart). Poszlo lepiej, jakos tam startował. Potem już przestal dawać się uruchamiać mimo ,,sprejowania" w filtr powietrza, rozpacz. Gdy pojechałem go zbadać, to się okazało, że kompresji prawie nie ma, wypalone zawory do imentu. Gwoździem programu było to, że na tabliczce znamionowej generatora było napisane ,,EG Only!" czyli zasilanie gazem ziemnym u nas zwanym CNG.
  • Poziom 12  
    robokop napisał:
    roboszek8664 napisał:
    robokop napisał:
    A po co kombinować z niepewnym skutkiem, skoro są reduktory do takich małych silniczków - http://q2autogaz.pl/reduktory-parowniki-reduktory-mini-c-3_13.html . Będzie bez udziwniania.


    Cena przyzwoita. Ale jak sterować dawką gazu przy zmiennym obciążeniu silnika, bo tego jestem ciekaw..

    Normalnie, przepustnicą tak samo jak w samochodzie.


    i to wystarczy? a mixer do gazu ? czy jakaś dysza?
  • Poziom 12  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Kolega zdaje sobie sprawę, o ile skróci sobie żywotność tego ,,Chinczyka" zasilajac go LPG ? :cry: Mały Off Top Apropo's generatorów zasilanych LPG miałem taki przypadek ; ,,Chłopaki z Dżungli" dostali od kumpli z Florydy używany fabryczny generator przystosowany do zasilania gazem o mocy ok 30 KVA. Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy chłodzony powietrzem, w zupełnie dobrym stanie. Podłaczyli wielką butle z propan-butanem i dawaj...Na dzien dobry zalatwili rozrusznik, bo tak ciezko sie uruchamial. No to kupili jakis eter w spreyu ( popularny u nas kiedys ,,samostart). Poszlo lepiej, jakos tam startował. Potem już przestal dawać się uruchamiać mimo ,,sprejowania" w filtr powietrza, rozpacz. Gdy pojechałem go zbadać, to się okazało, że kompresji prawie nie ma, wypalone zawory do imentu. Gwoździem programu było to, że na tabliczce znamionowej generatora było napisane ,,EG Only!" czyli zasilanie gazem ziemnym u nas zwanym CNG.




    Zdaje sobie sprawe, że te silniki są niskiej jakości ale nie że aż w takim stopniu. Dziękuje za informacje bo o tym wiele w interniecie nikt nie wpsomilał.
  • Moderator Samochody
    roboszek8664 napisał:
    robokop napisał:
    roboszek8664 napisał:
    robokop napisał:
    A po co kombinować z niepewnym skutkiem, skoro są reduktory do takich małych silniczków - http://q2autogaz.pl/reduktory-parowniki-reduktory-mini-c-3_13.html . Będzie bez udziwniania.


    Cena przyzwoita. Ale jak sterować dawką gazu przy zmiennym obciążeniu silnika, bo tego jestem ciekaw..

    Normalnie, przepustnicą tak samo jak w samochodzie.


    i to wystarczy? a mixer do gazu ? czy jakaś dysza?

    Można by próbować stworzyć mikser palnikowy, albo pójść na skróty - jak to w początkach LPG w autach bywało - tzw. wkrętki w gaźnik. Czyli kawałek skośnie ściętej rury, wwierconej pod kątem w gaźnik, nad przepustnicą. Tutaj to nieco kłopotliwe, ze względu na krótki dolot. Co do regulacji mieszanki - ideału nie stworzysz, będzie w pewnym momencie albo za ubogo, albo za bogato. Nic na to nie poradzisz, idealne dawkowanie zapewnia tylko 5 generacja.
  • Moderator Samochody
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Kolega zdaje sobie sprawę, o ile skróci sobie żywotność tego ,,Chinczyka" zasilajac go LPG ?

    Wydaje mi się, że prędzej umrze cała reszta urządzenia, z powodu miernej jakości wykonania i użytych materiałów, niż spali zawory. Tym bardziej że w tych urządzenia psuje się dosłownie wszystko.
  • Poziom 12  
    robokop napisał:
    roboszek8664 napisał:
    A i jeszcze te mini reduktory są do 150ccm pojemności silnika a agregat ma 196ccm więc juz jest problem
    Ale żeś leniwy - przykład:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1019388.html ,
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2017661.html ,
    https://www.youtube.com/watch?v=roKxsfb34PM


    Te linki widziałem wcześniej lecz jesteśmy w polsce gdzie takie "rarytasy" to często są nieopłacalne, trudno dostępne a i z gazem zaczynam przygodę , konstrukcja jaką wymyśliłem była dla mnie jakas w miare realna do wykonania a i nie zawsze INNE konstrukcje są gorsze od tego co nas otacza
  • Poziom 12  
    robokop napisał:
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Kolega zdaje sobie sprawę, o ile skróci sobie żywotność tego ,,Chinczyka" zasilajac go LPG ?

    Wydaje mi się, że prędzej umrze cała reszta urządzenia, z powodu miernej jakości wykonania i użytych materiałów, niż spali zawory. Tym bardziej że w tych urządzenia psuje się dosłownie wszystko.



    Agregat to tylko potrzebuje dosłownie na czas awarii prądu więc dlatego nie kupuje nic lepszego sądze ze te kilka dni w roku da rade . Agregat 2500 Wat 1Faza mam na części (uszkodzony wał,korbowód) a prądnica poszła do modelu z spaloną prądnicą 3 Faz... Więc wiem co kupuje. Honda, Fogo na długie lata lecz cena...
  • Poziom 31  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Gdy pojechałem go zbadać, to się okazało, że kompresji prawie nie ma,
    A jaki ma związek LPG z kompresją?
  • Poziom 12  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Dodatkowo Kolega chce pokombinować z sonda λ, a sterownik do tego gdzie ? Pewnie na Arduino ?


    Tak sterownik na Adruino (odczyt sondy i na 2 pinach wyjscie do sterowania silnika krokowego jeden Góra i drugi dół + układ poruszania silnikiem krokowym zbudowany na ne555 2x cd4017 (jeden w jedna strone a drugi w drugą strone)
    impulsy będą podawane na 2 układy a wyjscie pomiedzy cd4017 będa przełaczane tranzystorami na l293D (2x mostek H)
  • Poziom 12  
    [quote="robokop"]PAB-2 było kupić. Jeszcze Twoje wnuki by go używały. Użeranie się z tymi podróbkami grozi ciężką chorobą nerwową.[/quot

    Niestety dziś podrabia się dosłownie wszystko i to jest problem, a ludzie nieznający się cieszą oczy że kupili Honde o mocy10kW (a moc max 2kW i alu uzwojenie)
  • Warunkowo odblokowany
    roboszek8664 napisał:
    Agregat to tylko potrzebuje dosłownie na czas awarii prądu więc dlatego nie kupuje nic lepszego sądze ze te kilka dni w roku da rade .
    To tym bardziej oszczędności będą niewielkie względem kosztów poniesionych na przystosowanie agregatu na gaz. A kto poniesie konsekwencje w razie jakiegoś nieszczęścia? Będzie to samoróbka. W domu używaj sobie co chcesz. Ale na budowie narażasz inne osoby.
  • Poziom 12  
    maurycy123 napisał:
    roboszek8664 napisał:
    Agregat to tylko potrzebuje dosłownie na czas awarii prądu więc dlatego nie kupuje nic lepszego sądze ze te kilka dni w roku da rade .
    To tym bardziej oszczędności będą niewielkie względem kosztów poniesionych na przystosowanie agregatu na gaz. A kto poniesie konsekwencje w razie jakiegoś nieszczęścia? Będzie to samoróbka. W domu używaj sobie co chcesz. Ale na budowie narażasz inne osoby.


    Na budowe mnie nie stać wiec problem z głowy a co do oszczędności to wiem ze będą znikome, lecz nigdzie się tak nie nauczę jak na własnych błędach, a wiedza zostanie na przyszłość.
  • Poziom 43  
    WędkarzStoLica napisał:
    A jaki ma związek LPG z kompresją?
    A taki, że spalanie mieszanki propanu - butanu czyli LPG generuje w cylindrze o wiele wyższe temperatury niż mieszanki benzyny z powietrzem. Dodatkowo nie zachodzi zjawisko schładzania elementów silnika, przez odparowywanie aerozolu benzynowego. Mam wzory na to podać, czy Kolega sam sobie znajdzie ?
  • Poziom 31  
    To jak mi wytłumaczysz to, ze Polonez robił więcej km na LPG niż na benzynie?

    A jak wiadomo tam silnik jest zrobiony z ołowiu.
  • Poziom 12  
    Praca nad projektem wznowiona.
    Generator udało mi się kupić jak na zdjęciu pracował jedynie z 10 godzin wiec dopiero dotarty, olej wymieniony na 10W 40.
    Udało mi się wysterować silniczek krokowy od lpg (prototyp na płytce już działał poprawnie, czeka jedynie na płytkę PCB z braku wolnego czasu)
    Może w tym tygodniu uda się to wszystko poskładać.


    Silnik agregatu prądotwórczego - zasilanie gazem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Agregat jest na silniku 168F czyli najbardziej popularny przy mocy 2KW
  • Poziom 1  
  • Poziom 12  
    Rycho T napisał:
    Czarno to widzę.
    Oczywiście, silnik będzie pracował na gazie ale jak to będzie z regulacją obrotów za pomocą tej sondy i całej reszty (w agregacie to istotna sprawa) i trwałością tego silnika to się przekonasz.


    Regulacja obrotów będzie bez zmian, czyli standardowy regulator odśrodkowy a dawka gazu regulowana z odczytem s sondy i tyle
  • Poziom 1  
  • Poziom 12  
    z czasem sie dowiem jak to bedzie dzialac

    Dodano po 49 [minuty]:

    a jeśli chodzi o sondę to można ją wyeliminować, wystarczy tylko mapa regulująca dawkę gazu względem obciążenia i tyle