Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips 4100 - Przełączenie dźwięku na HDMI ARC

dido54a 17 Paź 2015 13:40 1626 9
  • #1 17 Paź 2015 13:40
    dido54a
    Poziom 5  

    Witam
    Zakupiłem telewizor i kino domowe marki Philips, philips tv 32 pfh 4100 oraz philips htd3540 5.1. Posiadam dekoder z Cyfrowego Polsatu HD 3000, obsługuje on obraz w HD oraz dźwięk w dolby digital plus. Mój problem polega na tym, że gdy chcę pooglądać coś z dekodera to dźwięk zatrzymuje się na telewizorze i nie przechodzi do kina domowego. Próbuję włączyć w opcjach telewizora funkcję przejścia na HDMI ARC lecz wyskakuje mi komunikat: "Błąd. Głosniki telewizja są wł". Próbowałem wyłączyć głosniki telewizora lecz to nie dało efektów. Wszystko jest połączone dwoma kablami HDMI: Dekoder-->Telewizor-->Kino domowe. Co powinienem zrobić żeby dźwięk wychodził z kina domowego?

    0 9
  • #2 17 Paź 2015 20:22
    Polon_us
    Poziom 41  

    Obydwa urządzenia wspierają funkcję ARC - czyli "Zwrotny kanał audio".

    Aby uzyskać dźwięk z dekodera w kinie poprzez telewizor:
    - połączenie pomiędzy telewizorem a kinem powinno być wykonane kablem HDMI 1.4a lub lepszym
    - kabel podłączony do telewizora do gniazda oznaczonego dodatkowo ARC.

    W telewizorze należy uaktywnić funkcję EasyLink i następnie HDMI ARC.
    W kinie należy uaktywnić funkcję HDMI-CEC.

    Szczegółowe informacje kolega znajdzie w instrukcjach tych urządzeń.

    Powodzenia :)

    0
  • #3 18 Paź 2015 14:00
    dido54a
    Poziom 5  

    Witam
    Zrobiłem wszystko jak napisałeś, lecz przy włączaniu w telewizorze funkcji HDMI ARC występuje błąd: "Błąd. Głosniki telewizja są wł". Co mogę z tym zrobić by pozbyć się tego błędu?

    0
  • #4 18 Paź 2015 14:07
    sosarek

    Poziom 43  

    Wejść w ustawienia dźwięku i zmienić z głośników na zewnętrzny system audio.

    0
  • #5 18 Paź 2015 14:36
    dido54a
    Poziom 5  

    Jak mogę zmienić z głośników na zewnętrzny system audio? W ustawieniach nie widzę takiej bezpośredniej opcji. Zauważyłem też że dźwięk nie przechodzi na kino domowe nawet przy połączeniu TV--kino. Odtworzyłem film z pendrive'a włożonego do telewizora.

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Paź 2015 16:22
    Polon_us
    Poziom 41  

    dido54a napisał:
    W ustawieniach nie widzę takiej bezpośredniej opcji.

    Naprawdę? Fragment instrukcji tego telewizora ...

    Aby skonfigurować głośniki telewizora. . .
    1. Naciśnij przycisk  (Home - domek - mój dopisek) i wybierz opcję Konfiguracja, a
    następnie naciśnij przycisk OK.
    2. Wybierz kolejno opcje Ustawienia telewizora >
    Dźwięk > Zaawansowane > Głośniki TV.
    3. Naciśnij przycisk  (w prawo) i wybierz opcję
    Wyłącz, Włącz, EasyLink lub Autostart EasyLink.
    4. Naciśnij przycisk  (kilkakrotnie, jeśli to konieczne),
    aby zamknąć menu.
    Aby przełączać głośniki bezpośrednio. . .
    1. Podczas oglądania telewizji naciśnij przycisk 
    OPTIONS i wybierz opcję Obraz i dźwięk.
    2. Wybierz opcję Głośniki, a następnie opcję
    Telewizor lub Wzmacniacz (urządzenie audio).
    3. Naciśnij przycisk  (kilkakrotnie, jeśli to konieczne),
    aby zamknąć menu.


    Strona 40 instrukcji. Kolega powinien wybrać Autostart EasyLink.

    0
  • #7 18 Paź 2015 17:22
    dido54a
    Poziom 5  

    Postępowałem zgodnie z tą instrukcją lecz przy wybieraniu opcji EasyLink lub Autostart EasyLink dalej wyskakiwał błąd: "Błąd. Głosniki telewizja są wł".

    0
  • #8 18 Paź 2015 17:27
    Polon_us
    Poziom 41  

    Hmm, a przywrócenie do ustawień fabrycznych czyli reset może spróbować?

    Czasami pomaga :)

    0
  • #9 18 Paź 2015 19:50
    dido54a
    Poziom 5  

    Reset kina domowego czy telewizora?

    Dodano po 32 [minuty]:

    A więc, reset zarówno kina jak i telewizora nie zmienił sytuacji. Ów błąd dalej się pojawia

    0
  • #10 19 Paź 2015 19:31
    dido54a
    Poziom 5  

    A więc, nie pozostało mi nic innego jak zadzwonić do serwisu. Tam konsultant zaproponował mi aktualizację oprogramowania. Zatwierdzał mnie że to poprawi sytuacje.

    0