Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra J - Błąd P0171

rocky192 17 Oct 2015 18:57 22485 16
Automation24.pl
  • #1
    rocky192
    Level 11  
    Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest przyczyną, chcą zabrać auto na testy ale nikt nie potrafi określić na ile i co ważniejsze za ile. Już nie wiem gdzie tego szukać i w co ręce włożyć. Temat się już przewijał na forum ale dodaję jeszcze raz z racji tego że jestem nowicjuszem tutaj.
    Takie dane zczytalem po usterce może ktoś to rozszyfruje bo ja nie bardzo to rozumiem. Z góry dziękuje za pomoc.
    P0171
    Za mała wartość opalowa w układzie (Pas 1)
    Stan kodu usterki
    Kod usterki jest potwierdzony
    Stan silnika podczas wystąpienia usterek
    Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P0171
    Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla
    Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany
    Szacowane naładowanie: 10.6 %
    Temperatura płynu chłodzącego: 89 °C
    Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +1.6 %
    Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +32.8 %
    Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.45 bar
    Prędkość obrotowa silnika: 1924 obr/min
    Prędkość pojazdu: 58 km/h
    Włącz zapłon: 41.0 °
    Temperatura powietrza dolotowego: 9 °C
    Przepływ powietrza dolotowego: 4.99 g/s
    Położenie bezwzględne przepustnicy: 30.6 %
    Czas miniony od uruchomienia silnika: 210 sekundy
    Polecenie oczyszczania pary: 21.2 %
    Poziom paliwa: 43.9 %
    Liczba ostrzeżeń od chwili usunięcia usterek: 1
    Odległość przebyta od chwili usunięcia usterek: 20 km
    Ciśnienie barometryczne: 0.99 bar
    Temperatura katalizatora: droga 1, czujnik 1: 701.0 °C
    Napięcie modułu kontroli: 14.401 V
    Bezwzględne naładowanie silnika: 18.8 %
    Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 0.999
    Położenie względne przepustnicy: 16.9 %
    Temperatura powietrza otoczenia: 0 °C
    Położenie bezwzględne przepustnicy gazu B: 30.2 %
    Położenie pedału gazu D: 29.0 %
    Położenie pedału gazu E: 14.5 %
    Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 24.3 %
  • Automation24.pl
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    Widać po korekcji, że jest źle, ale o co chodzi to nie wiadomo. W dodatku część jest źle przetłumaczona i trzeba się domyślać. (np. przepływ powietrza 5g/s to raczej kalkulowany EGR) Potrzebna jest diagnostyka, czyli analiza spalin, podgląd parametrów itd.
  • Automation24.pl
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    rocky192 wrote:
    Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +32.8 %


    Tu widać, że sterownik dodaje paliwa, a pomimo tego, nie widać odzewu ze strony sondy.

    Możliwe przyczyny :

    - zbyt niskie ciśnienie paliwa (w danym momencie)
    - uszkodzony przepływomierz
    - uszkodzenie w obwodzie sondy (lub sama sonda)
    - nie szczelny dolot lub układ pochłaniacza par paliwa
    - kiepskie paliwo
    - uszkodzone ECU

    rocky192 wrote:
    W serwisie nie bardzo wiedzą co jest przyczyną, chcą zabrać auto na testy ale nikt nie potrafi określić na ile i co ważniejsze za ile


    I dobrze mówią, bo nikt nie wie za na ile i za ile, bo sam widzisz że przyczyn może być sporo, a znalezienie jej, wymaga trochę jazdy z testerem na kolanach, minimum w dwie osoby.
  • #5
    rocky192
    Level 11  
    No wizyta w serwisie zakończyła się wymianą przepływomierza za 700 zł i po 40 km błąd powrócił co dalej robić???
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    rocky192 wrote:
    co dalej robić???
    Wrócić do serwisu, niech oddadzą kasę, skoro nie naprawili. Potem jakiś kumaty warsztat porówna AFR ze sterownika ze wskazaniem z analizatora spalin i wskaże na winnego czyli sondę szerokopasmowa.
  • #7
    andi12

    Level 14  
    Z mojego doświadczenia - katalizator ; analiza spalin to potwierdzi
  • #8
    rocky192
    Level 11  
    Tak wlasnie zrobilem. Kasa oddana lecz nastepna diagnoza jeszcze lepsza kolektor ssacy koszt 3000 zl.
  • #9
    dafit906
    Level 27  
    Membrana ciśnieniowa na pokrywie głowicy cylindra jest uszkodzona
    Rozwiązania
    Uruchomić silnik na biegu jałowym
    Sprawdzić membranę ciśnieniową
    Umieścić źródło dymu w pobliżu otworu obudowy przepony

    Uwaga: Jeżeli zasysana jest nadmierna ilość powietrza
    Lub:
    Odgłos silnika zmienia się po przykryciu obudowy
    Wymienić membranę ciśnieniową

    Kryteria:
    Do numeru silnika: 19WN7446
  • #10
    rocky192
    Level 11  
    Jeszcze jutro spróbuje podmienić sondę przed katalizatorem i zobaczę jakie będą reakcje bo to już ostatnia moja deska ratunku. Bo ci fachowcy w serwisie chcą wymienić pół sinika i tak nie wiadomo czy będzie lepiej. Najlepsze jest to że jak zapytałem czy jeśli po wymianie tego kolektora będzie nadal problem to czy zwrócą mi kasę to zamilkli czyli odpowiedzi można się domyślić.
  • #11
    rocky192
    Level 11  
    Sonda podmieniona i po ok 20km znów to samo. Ma jeszcze ktoś jakieś pomysły?
  • #12
    dafit906
    Level 27  
    Kolego, i ja i kolega domex napisaliśmy, szukaj nieszczelności w dolocie
  • #13
    rocky192
    Level 11  
    Od czego w ogóle zacząć? Jak się za to zabrać bo dolot jest dla mnie dość szerokim pojęciem.
  • #14
    rocky192
    Level 11  
    Panowie temat dalej w toku, doszedl nowy objaw jakim jest trzymanie obrotow przez ok 5s. Sytuacja miala miejsce po dojechaniu do świateł. Proszę o jakieś rady.
  • #15
    Jabolo99
    Level 1  
    Witam,
    mam Astrę J 2012 1.4 Turbo 120 KM, problem polegał na wyskoczeniu błędu P0171 (uboga mieszanka), a następnie obroty na biegu jałowym podnosiły się do poziomu 1500 obr/min, zauważyłem również zwiększone zużycie paliwa. Okazało się, że czujnik oparów benzyny zbiornika, który najprawdopodobniej (nie jestem specjalistą, a taką informację dostałem od mechanika) jest umieszczony w bloku silnika na kolektorze ssącym był uszkodzony (przepuszczała membrana, która została zregenerowana). Jeżeli pomogłem to się cieszę :)
  • #16
    hoses
    Level 11  
    Kolego który to jest ten zawór i gdzie jest umiejscowiony? Masz może jego nr katalogowy?
  • #17
    szamanizm
    Level 11  
    Mam ten sam błąd już od lat. Temat wydaje się nienaprawialny.
    Chciałem tylko napisać, że miałem wymieniany ten czujnik par paliwa, bo rzeczywiście był uszkodzony. Te czujniki podobno bardzo chętnie się psują w Oplach.
    Tak czy owak błąd P0171 pozostał. Kontrolka Check Engine pojawia się i znika nadal.
    Zauważyłem, że częściej powraca gdy jest chłodniej (lato potrafi przejeździć bez zgłaszania błędu), oraz zawsze na wolnych obrotach: przy manewrowaniu na parkingach, w korkach....