Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault master III - klopot z ogrzewaniem

piotr_pw1 17 Oct 2015 21:26 10779 11
  • #1
    piotr_pw1
    Level 8  
    2011 rok 2.3 dci 125koni DPF sredniak blaszak,
    mianowicie mam problem samochod nie nagrzewa sie do 90st na postoju tak ale podczas jazdy nie trzyma ciepla i nie ma cieplego powierza w kabinie, wymienilem juz 3 termostaty okazuje sie ze 2 z nich sa dobre poniewaz jesli na postoju sie gazuje to dochodzi do 90st i leci gorace powietrze ale wystarczy przejechac 2-3 kilometry i leci zimnie, czy mail ktos podobny problem bo mechaniory moje narazie nic nie moga zaradzic beda go badali w poniedzialek, slyszalem ze moze byc zalozony zle pasek wielorowkowy i pompa wody kreci w odwrotnym kierunku ... sam juz nie wiem poprostu prosze o pomoc bo zima idzie a jezdze tym autem do marca i niema zadnych innych problemow dodam ze auto ma filter dpf ale czy to moze miec cos wspolnego z ogrzewaniem bledow tez nie ma wiec juz sam nic nie wiem :(
  • #2
    kwok
    Level 39  
    Jeśli
    piotr_pw1 wrote:
    jesli na postoju sie gazuje to dochodzi do 90st
    to trzeba jeździć na wyższych obrotach bo to nowoczesny diesel co mało pali bo przetwarza paliwo na kręcenie kołami a nie na ciepło które ulatuje do atmosfery przez chłodnicę i nie daje żadnego pożytku chociaż paliwo na jego produkcję z baku wyszło.
    Powinieneś jeszcze napisać jakie odcinki pokonujesz, z jakimi obrotami i prędkościami. Te nowoczesne diesle nie nagrzewają się zbyt chętnie i niekiedy trzeba przejechać ciurkiem ponad 30km żeby się nagrzał, dlatego producenci montują dogrzewacze w postaci świec żarowych w ukł chłodzenia czy webasto.
  • #3
    piotr_pw1
    Level 8  
    moze i tak jak piszesz, ale.... samochod jezdzi dziennie 300km bo to auto dostawcze wiec lata z towarem, w mam taka druga renowke 150kmech tylko ze z 2010 i wystarczy przejechac 1-2 kilometry zeby trzymalo caly czas 90st cnecjusza i zey lecialo cieple powietrze w kabinie, a ten jest z 2011 roku sprzedajacy mowil (bo auto kupilem duzo taniej) mialo przelozony silnik bo porzedni trafil uszelka pod glowica, tak wiec silnik inny niz orginalnie, moze cos zle pospinali ale jak juz go pokrece na postoju to lapie 90st termostat puszcza i leci gorace powietrze w kabinie, ale jak pisalem wystarczy przejechac 3 kilometry i temepratura spada na wskazniku na minimum i nie leci cieple powietrze z nawiewow :(
  • #4
    kwok
    Level 39  
    No to coś masz nap...ten tego. Mechaniory niech dobrze popatrzą czy węże są dobrze podłączone, w sensie czy mały obieg nie jest gdzieś cienkim wężem zmieszany z dużym i w efekcie co silnik nagrzeje to pójdzie w chłodnicę. Nagrzać na postoju do 70-75 i sprawdzić czy chłodnica ciepła. Niech dmuchną w gruby wąż ten co termostat na nim jest żeby sprawdzić czy termostat jest szczelny bo taki ma być. Ogólnie jeśli była jakaś rzeźba to trzeba wszystko dokładnie sprawdzić, jak jest możliwość to porównać z drugim autem z takim silnikiem....
  • #5
    piotr_pw1
    Level 8  
    Buylo dokladnie tak: nie grzal sie wogole, to na postoju z 15 min trzymalismy go na 3 tysiach obrotow doszlo do okolo 90st bo termostat otwiera sie przy 81 tak bylo na nim napisane, na wlocie do chlodnicy waz byl goracy tylko nie wiem czy akurat ten za termostatem bo rurki na i za termostatem maja moze z 5cm srednicy silnik jest polozony poprzecznie termostat jest jakby na korpusie ilnika z prawej strony patrzac pod maske a przewody sa jakby z drugiej strony silnika obchodza silnik do okolo do chlodnicy i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i na wolnych obrotach na postoju lecialo cieple powietrze, ale jak ujechalem 5 km to powoli schodzila wskazowka od temperatury az do zera i tam zostala i lecialo spowrotem zimne powietrze, moze ktorys z przewodow jest zamieniony jutro maja mechaniory ogladac jak pasek idzie po auto dacie i jak to nie pomoze beda sprawdzac pompe wody i reszte przewodow, masakra poprostu i tak mysle ze jakby jakis przewod byl zamieniony to nie gotowal by go lub nie wybijaby plynu???? rece opadaja :( .
  • Helpful post
    #6
    kwok
    Level 39  
    piotr_pw1 wrote:
    i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i

    Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby się ogrzać. Może masz namieszane i ciepła z silnika idzie do nagrzewnicy i z nagrzewnicy wychodzi na chłodnicę już za termostatem? Trzeba sprawdzić połączenia węży (pompy i paska bym się póki co nie czepiał) bo masz objaw jakby termostatu w ogóle nie było, a skoro zamontowałeś już drugi tzn że płyn przepływa przez chłodnicę inną drogą. Może ktoś przekombinował i obudowa termostatu jest niewłaściwa? SPRAWDZIĆ CZY TERMOSTAT JEST SZCZELNY np dmuchając w wąż bo dziurka 3mm spowoduje że silnik się nie nagrzeje. Myślę że ten problem jest do ogarnięcia w 2-3godz więc twoje mechaniory muszą się wykazać kreatywnością bo zamarzniesz hehehe.
  • #7
    Asdzronk
    Level 9  
    Sprawdź jeszcze czy czasem wentylator nie chodzi non stop.
  • #8
    piotr_pw1
    Level 8  
    No dzieki za podpowiedzi ale jestem wsciekly bo mechaniory trzymaly samochod od soboty i nic nie zrobili po za urwanym trzymaniem zbiorniczka do wspomagania jak to zauwazylem to rece mi opadly po czym stwierdzili ze tak bylo wczsniej malo nie wybuchlem z nerwow. Termostat zmienialem caly razem z obudowa ten pierwszy na sucho jak sie w niego dmucha pusza ten drugi trzyma nie da sie go przedmuchac w sobote mam jechac spowrotem do tych mechaniorow tylko juz od nich nie wyjade do puki czegos nie zrobia bo jak sostawie to moze cos znowu spierdziela, jade jednym moim i drugim na wzor bo maja porownac jak w jedym i drugim biegna przewody mam nadzieje ze pomoze bo poprostu nie mam juz sily na to, normalnie mysle juz o zakupie jakiejs farelki co bedzie mi dmuchala w kabinie podlanczanej pod zapalniczeke dziekuje za podpowiedz i moze ma ktos jeszcze jakis pomysl :( lub mial podobna historie pozdrawiam i dziekuje :(:(:( .
  • #9
    piotr_pw1
    Level 8  
    witam, mecze sie z tym ogrzewaniem w dalszym ciagu, okazalo sie ze pasek jest zalozony innaczej i ze przeody z nagrzewnicy byly cos nie tak ale w dalszym ciagu sie nie grzeje czy ktos ma jakis pomysl??? auto ma 2 chlodnice wody jedna jest na terostacie dryga zas ma wolny obieg, na turbine tez jest puszczona woda (chlodzona jest) moze jest tam gdzies jakis zawor sterujacy woda, moze ktos sie spodkal z czym takim????
  • #10
    genek1000
    Level 35  
    Ta druga mniejsza chłodnica jest chłodnicą EGR i nie powinna działać tylko gdy pompka EGR umieszczona pod lewym reflektorem działa. Może masz cos namieszane na wężach i ciepła woda która ma iść na nagrzewnicę i z powrotem na blok silnika jest puszczona przez układ chłodzenia EGR ???
  • #11
    piotr_pw1
    Level 8  
    witam, na kompie wychodza bledy pompek tych za leflektorem, egr jest odlaczony systemowo (wypieta tez jest wtyczka od egru, jesli sie ja podlaczy auto nie ma sily i go dlawi) i wypiety wtrysk do pdf tez jest odlaczony ale pokazuje bledy bo gosc ktory mial odlaczyc pdfa nie umie zrobic tak zeby nie pokazywal bledow, moze zeczywiscie jest tak ze jak egr jest odlaczony to sterowanie pompek takze i dlatego nie dzialaja dobrze tylko teraz co zrobic czy je odlaczyc na dobre czy maja one chodzic caly czas? musze zadzwonic do mechanika....
  • #12
    piotr_pw1
    Level 8  
    witam chcialem wszem i wobec poinformowac ze w koncu udalo sie problem rozwiazac ale nie dzieki moim mechaniorom tylko dzieki jednemu koledze ktory czyta te forum i co nie co sie zna na zeczy i co najwazniejsze sie nie poddaje w rozwiazywaniu problemow, chcialem mu oczywiscie goraco podziekowac na lamach tego serwisu bo bez niego w sumie jego rad auto by dalej jezdzilo bez ogrzewania, takze DZIEKUJE ZA POMOC, probem mozna rozwiazac bardzo prosto i kosztem 10zl moze mniej mianowice, chlodniczka egr dlugosci 60-70cm i szerokosci moze 10cm znajduje sie pod pasem przednim u gory nad chlodnica plynu, trzeba przewod (od lewej strony stajac przed autem) wypiac i chlodnice EGR trzeba zaslepic sruba kolkiem ect, polaczyc ja trojnikiem z przewodem od papek ktore sa za lewa lampa (stojac przed autem) i pod ten trojnik podlaczyc glowny przewod wody ze zbiorniczkiem wyrownawczym plynu, wszytko poskrecac dobrze i tyle, to wszystko grzanie dziala jak talala, trzyma 90st na termostacie leci gorace powietrze (w koncu), tylko jedyny feler to na dluzszym postoju na wolnych obrotach powietrze grzania delikoatnie sie wychladza ale wystarczy ruszyc i spowrotem leci gorace, takze mam nadzieje ze komus pomoge a jest to silnik 2011 rok 125koni mech. jest z FAPem i ten patet dziala takze u kolegi ktory mi o tym powiedzial a ma tez mastera tylko ze 150 koni mech i silnik wzdluzny i naped na tyl, takze jeszcze raz dziekuje za pomoc z grzaniem, pozdrawiam.