Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny?

leyland 18 Paź 2015 20:27 2088 8
  • #1 18 Paź 2015 20:27
    leyland
    Poziom 4  

    Witam, czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny? Zamiast świecy wstawić gruszkę żarową o odpowiedniej pojemności, dorobić wtryskiwacz, pompę etc. Czy to zadziała? Może ktoś już tak robił? Nie ma to do czegoś służyć, ma to być działający model silnika średnioprężnego.

    0 8
  • #2 19 Paź 2015 21:28
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam, niestety nie da się.

    0
  • #3 20 Paź 2015 20:29
    leyland
    Poziom 4  

    A dlaczego? Po odpowiednim złożeniu powinno działać.

    0
  • #4 20 Paź 2015 23:18
    November52
    Poziom 6  

    leyland napisał:
    Witam, czy jest możliwe przerobienie silnika MZ 250 na silnik średnioprężny? Zamiast świecy wstawić gruszkę żarową o odpowiedniej pojemności, dorobić wtryskiwacz, pompę etc. Czy to zadziała? Może ktoś już tak robił? Nie ma to do czegoś służyć, ma to być działający model silnika średnioprężnego.


    Nie bardzo rozumiem o co Ci Chodzi ?
    Domyślam się że chodzi o zbudowanie silnika dwusuwowego zasilanego olejem napędowym lub silnika wielopaliwowego (np. silnik w traktorze LANZ BULLDOG czy Ursus C45 ).
    Generalnie należy powiedzieć że aby uzyskać zapłon ON (olej napędowy), nawet w silniku średnioprężnym, należ uzyskać wyższą temperaturę sprężonego powietrza (mieszanki), sama gruszka żarowa nie wystarczy. Wyższą temperaturę uzyskamy, podnosząc ciśnienie na końcu suwu sprężania, a to uzyskujemy dzięki zwiększeniu tzw. stopnia sprężania.
    Dodając gruszkę żarową wprowadzamy dodatkową pojemność do komory spalania, co spowoduje spadek stopnia sprężania.
    Stopień sprężania można zwiększyć poprzez przebudowę tłoka i głowicy, aby zmniejszyć objętość samej komory spalania. Zmiana konstrukcji ww elementów wpłynie na przebieg tzw. przepłukiwania co jest b. ważne w silniku 2 suwowym, szczególnie jeśli chodzi o silnik MZ 250, który był jak na swoje czasy silnikiem nowoczesnym.
    Następny problem, zasilając silnik ON poprzez wtryskiwacz, pozbawiasz go smarowania, które odbywało się olejem dodawanym do paliwa.
    Silniki średnioprężne zasilane były zwykle poprzez wtryskiwacz tzw. otwarty.
    Poszperaj trochę w starych książkach np. starsze wydania "Samochody od A do Z"
    praca zbiorowa.
    Jeżeli interesuje Cię temat zasilania silników 2 suwowych ON, to na Politechnice Krakowskiej w Instytucie Pojazdów Samochodowych prof. Jarnuszkiewicz prowadził badania nad zasilaniem silników 2 suwowych ON oraz nad silnikami wielopaliwowymi.Profesor już nie żyje, ale są ludzie, którzy brali udział w tym projekcie.

    Zwróć uwagę na modelarskie silniki spalinowe tzw. samozapłonowe, to były silniki diesla 2 suwowe zasilane ON lub naftą porzez gaźnik

    0
  • #5 20 Paź 2015 23:42
    CommonRail
    Poziom 27  

    Oczywiście, że się da. Z silnika od ETZ to Ci tylko kartery zostaną. Poleci wał, potem sprzęgło, skrzynia, gładź cylindra, tłok. Nawet łożyska na wale nie wytrzymają. Nie wspomnę o wibracjach i słabej kulturze pracy. Sam lubię diesle, ale bez przesady. Kup jakiś silniczek budowlany i dostosuj go do motocykla.

    0
  • #6 20 Paź 2015 23:53
    November52
    Poziom 6  

    CommonRail napisał:
    Oczywiście, że się da. Z silnika od ETZ to Ci tylko kartery zostaną. Poleci wał, potem sprzęgło, skrzynia, gładź cylindra, tłok. Nawet łożyska na wale nie wytrzymają. Nie wspomnę o wibracjach i słabej kulturze pracy. Sam lubię diesle, ale bez przesady. Kup jakiś silniczek budowlany i dostosuj go do motocykla.


    Przeczytaj uważnie temat postu a potem pisz!

    0
  • #7 21 Paź 2015 17:38
    leyland
    Poziom 4  

    November52, z tym stopniem sprężania to jest trochę inaczej, Ursus c45 miał stopień sprężania 4,75, wiec mniej niż w konwencjonalnym dwusuwie.

    0
  • #8 21 Paź 2015 17:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Pewnie że się da i zadziała. Tyle tylko że to już nie będzie silnik od MZ. Całkowicie inna głowica, z gruszką żarową i wtryskiwaczem - kto i za ile to wykona? Pompowtryskiwacz, napędzany krzywką - w sumie można by z chińskiego dieselka z allegro. Tylko cały czas koszty i dostęp do obrabiarek...

    0
  • #9 21 Paź 2015 19:31
    CommonRail
    Poziom 27  

    November52 napisał:
    Przeczytaj uważnie temat postu a potem pisz!

    A co tu jest nie na temat w mojej wypowiedzi? Z bloku od etz nie zostanie nic, to nie jest tak, że dasz ropę go gaźnika, świecę żarową w głowicę i tyle.

    0
  Szukaj w 5mln produktów