Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telefon stacjonarny orange - Co chwilę zajęty

SovietGangstar 18 Paź 2015 20:31 1506 18
  • #1 18 Paź 2015 20:31
    SovietGangstar
    Poziom 8  

    Witam,
    Ostatnio podpisałem umowę z Orange na telefon stacjonarny + neostrada. Dotychczas miałem i stacjonarke i internet w Netii.
    Od początku trwania umowy, czyli od przyjazdu montera tepsy, mój telefon stacjonarny jest prawie ciągle zajęty. Wcześniej, gdy mój telefon obsługiwała netia, takiego problemu nie było.
    Zgłosiłem reklamację, przyjechał serwisant, sprawdził linie, powiedział, że u niego "echo bije" i że to coś u mnie i zwalił na to, że mam zatynkowane gniazdo na zewnątrz domu i pewnie tam jest wilgoć, i następnym razem obciążą mnie za przyjazd.
    Nie sprawdziłem tego gniazda jeszcze, bo nie wydaje mi się, żeby to był problem, skoro wczoraj telefon netii działał a dziś orange już nie. Z internetem problemu nie ma.
    Sprawdzałem także na różnych aparatach telefonicznych, problem jest stały. Raz mogę na ten numer zadzwonić, za 5 min już nie, linia jest zajęta, mimo, że telefon nikt nie używa. To samo w drugą stronę, raz mogę z niego zadzwonić, za 5 min nie ma sygnału.

  • #2 19 Paź 2015 11:30
    W.Wojtek
    Specjalista od telefonów

    To proszę wypowiedzieć umowę z powodu niedostarczania usługi telefonii stacjonarnej.

  • #3 19 Paź 2015 12:10
    vinci
    Poziom 25  

    Jeżeli masz internet i synchronizacje na nim, to gniazdka bym się nie czepiał. Z opisu wynika, że to główny przyłącz więc gdyby była wilgoć to bardziej podatna jest transmisja danych. Możliwe, że masz VOIP, czyli głos po IP (transmisji danych). Napisz więcej szczegułów. Np. gdzie konkretnie masz wpięty aparat tel. do routera?

  • #4 19 Paź 2015 12:29
    SovietGangstar
    Poziom 8  

    Nie, telefon stacjonarny jest zwykły, klasyczny, nie internetowy, zwykła usługa telefonii stacjonarnej, podłączona do gniazdka a nie do routera. Wszystkie filtry są podłączone. Próbowałem także sprawdzić, czy to może filtry zawodzą, rozłączyłem wszystko, zostawiłem sam telefon stacjonarny bezpośrednio podłączony do gniazda (już bez filtru, niepotrzebny skoro internet został rozłączony) i problem się powtarzał. Zresztą z filtrem też sprawdzałem i to samo. Sprawdzałem także na dwóch aparatach telefonicznych i obu gniazdach w domu (mam dwa, jedno na parterze, drugie na piętrze, na Netii wszystko śmigało).
    Kiedyś, jeszcze przed Netią, już miałem telefon stacjonarny od tepsy (wtedy bez internetu) i wszystko działało.

  • #6 20 Paź 2015 07:29
    W.P.
    Specjalista - zasilacze komputerowe

    Odłącz aparat i zadzwoń na swój numer. Nie może być wtedy zajętości.

  • #7 20 Paź 2015 08:15
    waldek123
    Poziom 14  

    Masz uszkodzoną instalację do zwarcia ,musisz udostępnić puszkę na budynku w celu lokalizacji uszkodzenia sprawdż ewentualnie samo gniazdko.

  • #8 20 Paź 2015 20:00
    SovietGangstar
    Poziom 8  

    A czy monter mógł doprowadzić do tego zwarcia? Chodzi mi o fakt, że 3 dni wcześniej wszystko śmigało na Netii jak należy, później podłączono orange i już nie działa.
    Jak sprawdzić samo gniazdo?Mam dwa gniazda, na dwóch jest ten sam problem (jednego nie tykał monter w ogóle), więc chyba można gniazdko jako problem wykluczyć.

  • #9 21 Paź 2015 05:35
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    waldek123 napisał:
    Masz uszkodzoną instalację do zwarcia ,musisz udostępnić puszkę na budynku w celu lokalizacji uszkodzenia sprawdż ewentualnie samo gniazdko.

    To trzeba zrobić! Jesli usterka ustanie to uszkodzenie jest w instalacji domu.
    Jeśli nie to u operatora. Dostęp musi być, bo jak jest na co zwalić to monter tak zrobi.Jak by nie miał na co zwalić to by musiał naprawić.
    Ale trzeba mu dać ustalić , lub pomóc usterke wykluczyć.
    Pogoda jest jaka jest, dużo wilgoci , mogło gdzieś zalać i jest lekkie doziemienie, to centrala zrywa połączenie.

  • #10 21 Paź 2015 14:13
    SovietGangstar
    Poziom 8  

    Ok, w weekend będę walczył.
    Zobaczyłem też, żeby odblokować ten zajęty telefon, muszę podnieść słuchawkę i np z 2-3 razy się rozłączyć przyciskiem i wtedy sygnał jest. Na dwóch aparatach i dwóch gniazdkach to samo.

  • #11 22 Paź 2015 09:03
    krzysiozak
    Poziom 33  

    SovietGangstar napisał:
    A czy monter mógł doprowadzić do tego zwarcia? Chodzi mi o fakt, że 3 dni wcześniej wszystko śmigało na Netii jak należy, później podłączono orange i już nie działa.


    Możliwe że przez wilgoć jest lekko uziemiona tylko jedna żyła kabelka, przed zamianą przewód uziemiony był na żyle z ziemią, po zamianie na przewód uziemiony trafiła żyła z potencjałem względem ziemi i stąd może wynikać problem. To że działało w Netii nie oznacza że było dobrze. [Przepraszam forumowiczów za archaiczne słowa: "przewód uziemiony"].

  • #12 22 Paź 2015 14:03
    vinci
    Poziom 25  

    internet śmiga więc to nie linia, w końcu wszystko jest agregowane w jadnej parze, prawdodpodobnie uszk. port na centrali

  • #14 22 Paź 2015 20:00
    krzysiozak
    Poziom 33  

    vinci napisał:
    internet śmiga więc to nie linia, w końcu wszystko jest agregowane w jednej parze, prawdopodobnie uszkodzony port na centrali


    Internet może śmigać, a linia może być uszkodzona. I odwrotnie.

  • #15 23 Paź 2015 09:23
    SovietGangstar
    Poziom 8  

    jdubowski napisał:
    SovietGangstar napisał:
    Na dwóch aparatach i dwóch gniazdkach to samo.


    Przy odłączonych aparatach problem też się objawia?

    W sobotę będę w domu to sprawdzę i gdyby w przypadku rozłączonych telefonów i internetu nie było zajętości, spróbuję dotrzeć do puszki na zewnątrz domu.

    Rozumiem, że jeśli porozłączam wszystko i zadzwonię na swój numer, to jeżeli od strony centrali wszystko jest ok, to nie zajętości nie będzie?

  • #16 23 Paź 2015 10:35
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    SovietGangstar napisał:
    sprawdzę i gdyby w przypadku rozłączonych telefonów i internetu nie było zajętości, spróbuję dotrzeć do puszki na zewnątrz domu.


    Gdyby w przypadku rozłączonych telefonów i internetu nie było zajętości to nie ma co rozkuwać puszki, a najpierw wymienić/naprawić aparaty i/lub modem.


    SovietGangstar napisał:
    Rozumiem, że jeśli porozłączam wszystko i zadzwonię na swój numer, to jeżeli od strony centrali wszystko jest ok, to nie zajętości nie będzie?


    Jesli ze strony centrali sieci i instalacji wszystko OK to zajętości nie będzie.
    Jeśli zajętość będzie to problem może leżeć w twojej instalacji, w sieci lub w centrali. I wtedy trzeba będzie odkuć puszkę by oddzielić instlację (twoją) od sieci i centrali (Orange) by wykazać iż problem pozostaje po stronie dostawcy usługi.

  • #17 27 Paź 2015 15:35
    vinci
    Poziom 25  

    krzysiozak napisał:
    vinci napisał:
    internet śmiga więc to nie linia, w końcu wszystko jest agregowane w jednej parze, prawdopodobnie uszkodzony port na centrali


    Internet może śmigać, a linia może być uszkodzona. I odwrotnie.


    możliwe, jeśli telefon ma po czerwonym a internet po zielonym :cunning:

  • #18 31 Paź 2015 21:40
    dipol
    Poziom 33  

    Ten monter chyba się z księżyca urwał...sprawdzić to jego problem także w puszce . Instalacja do gniazdka w domu jest własnością operatora. Jak masz puszkę na budynku przykrytą to masz odkryć i udostępnić monterowi. Chyba ma jakiś miernik.... a telefon monterski obowiązkowo....powinien mieś np. Sherka...po 5 minutach wiadomo w czym problem. Najprawdopodobniej linia uszkodzona lub któryś telefon po burzy....uszkodzony któryś z tranzystorów MPSA w telefonie (na uszkodzonej linii internet będzie działał, ADSL/VDSL to sygnał wcz).

  • #19 01 Lis 2015 21:09
    adam32233
    Poziom 2  

    witam
    Też miałem taki problem w Orange
    miałem wypasiony telefon stacjonarny panasonica
    i monter poradził zmienić na najprostszy telefon
    kupiłem zwykły telefon
    na allegro Opticom B300 z dwuletnią gwarancją
    i po problemie
    monter poradził też zmienić operatora ale tego na razie nie zrobiłem

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo