Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf 4 tdi axr - uszczelka pod glowica

tomas2602 18 Paź 2015 22:09 795 14
  • #1 18 Paź 2015 22:09
    tomas2602
    Poziom 4  

    Witam mam problem z moim golfem 4 tdi.Oznaczenie silnika to axr. Problem polega na tym iż 30000 km temu wymieniałem kompletny rozrząd i zarazem uszczelkę pod głowicą . I po tych 30000 km mam takie objawy: węże w układzie chłodzenia robia sie twarde, w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu ale po odkręceniu korka płynu przybywa, brak ogrzewania w środku samochodu . Samochód ma przejechane 300800 km. Termostat na 100 procent dobry sprawdzałem sam . Spuściłem płyn sprawdziłem drożność w układzie niby jest.Wiec mam pytanie co to może być? Czy jest mozliwość ze znowu uszczelka pod głowica po takim krotkim czasie?

  • #2 18 Paź 2015 22:16
    Falco76
    Poziom 25  

    Uszczelka, albo pęknięta głowica.

  • #4 19 Paź 2015 21:05
    tomas2602
    Poziom 4  

    Uszczelka była robiona normalnym zakładzie mechanicznym który po wykonaniu prac wystawił fakturę. Ale różnie to bywa. Wiec mam jeszcze jedno pytanko czy mechanik spaprał sprawę czy też mogło sie od czegoś innego to stać. Mógłbym udowodnic że np. Mechanik źle wykonał swoją robote

  • #5 19 Paź 2015 21:14
    robokop
    Moderator Samochody

    Po pierwsze, to musiałbyś udowodnić, że nie zagotowałeś auta po naprawie. A że to praktycznie niemożliwe, więc sobie daruj. Co najwyżej jedź z reklamacją i czekaj co powiedzą.

  • #6 19 Paź 2015 23:06
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ale to jest 30 tys km to coś koło roku jazdy, żaden warsztat nie uzna tego. Jak byś zrobił 3 tys to można pokusić się o reklamacje. Ostatnio robiłem A4 1.9 tdi po dmuchnięciu uszczelki. W miejscu przedmuchu płaszczyzna bloku miała dziurę.

  • #7 20 Paź 2015 19:56
    tomas2602
    Poziom 4  

    Czy to może być coś innego? Nie mam spalin w układzie . Korek od oleju nie ma nalotu białego. Nie mam ogrzewania w środku w samochodzie. Sprawdzałem węże które wchodzą do nagrzewnicy( zdjąłem je) i w tych wężach nie ma ciśnienia. Więc myślę że płyn nie dochodzi do nagrzewnicy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sobą.

  • #8 20 Paź 2015 23:08
    Falco76
    Poziom 25  

    Już nie wiem co o tym myśleć. Źle odpowietrzony układ chłodzenia? Ale po 30 tyś dopiero.

  • #9 20 Paź 2015 23:23
    T5
    Moderator Samochody

    tomas2602 napisał:
    węże w układzie chłodzenia robia sie twarde
    tomas2602 napisał:
    Sprawdzałem węże które wchodzą do nagrzewnicy( zdjąłem je) i w tych wężach nie ma ciśnienia.
    Że jak?

    Obluzowany wirnik pompy wody.

  • #10 21 Paź 2015 21:35
    tomas2602
    Poziom 4  

    Czy przez ten wirnik pompy robiło by się takie ciśnienie w wężach? Czy to tylko byłby problem z ogrzewaniem w środku? Oznaczenie silnika to axr czyli naprawa lub wymiana pompy wody wiążę się demontarzem rozrządu? I jaki byłby koszt takiej naprawy?

  • #11 21 Paź 2015 21:36
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Jak by był uszkodzony wirnik pompy silnik by się przegrzewał.

  • #12 21 Paź 2015 21:41
    T5
    Moderator Samochody

    Niekoniecznie, przemieli przez silnik ale nie daje rady pchnąć w nagrzewnicę.

  • #13 21 Paź 2015 21:49
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Ale nie pchnie też pełnego obiegu na chłodnice, i będzie łapał wyższa temperaturę. W którymś volkswagenie miałem zapchane odpowietrzenie układu ten cienki wężyk co idzie od góry zbiorniczka. Też nie było ogrzewania ale nie pamiętam czy przewody puchły.

  • #15 22 Paź 2015 19:34
    tomas2602
    Poziom 4  

    Wydaje mi się że to pompa wody . Ten cienki wężyk od zbiorniczka nie jest zapchany ( niestety). A czy jak pompa nawaliła to puchły by też węże?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson