Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 HDI - awaria z elektryki

18 Paź 2015 23:10 2979 11
  • Poziom 7  
    Witam !
    Potrzebuję pomocy, dotyczy auta Peugeot 307 2.0 HDI
    Objawy:
    - dzień 1, wycieraczki przedniej szyby okresowo same się włączają i nie reagują na przełącznik, pracują w trybie przerywanym,(najwolniejszym)
    - dzień 2, trasa około 40 km, to samo, tzn. wycieraczki same się uruchamiają na okres kilku minut, za chwilę jest OK.Po kilku km zaświeciła się na moment kontrolka STOP i ciśnienia oleju ( silnik pracuje OK ), a następnie zaświeciła się kontrolka AIRBAG i ikonka z fotelem, a na wyświetlaczu pod szybą napis "nieczynny airbag pasażera". Auto jedzie normalnie, wycieraczki działają normalnie. Wydaje się że w trakcie samoczynnej pracy wycieraczek nie działa kierunkowskaz ( tego nie jestem pewien).
    Po powrocie zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk ze stacyjki, po minucie odpaliłem silnik i wszystko jest OK. Powtarzałem to kilka razy i wygląda że nic się nie dzieje ???
    " Co za diabeł siedzi w tym aucie? "
    Może ktoś coś wie?
    DZIĘKUJĘ z góry !!!!
  • Poziom 38  
    Bez diagnostyki nic nie zrobisz, i to nie jakimś lm327 tylko najlepiej serwisówką.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    georgesgr napisał:
    Okresowy brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI lub miedzy BSI i BSM.

    Dokładnie... sprawdź wtyczki przełącznika zespolonego, BSI i "skrzyneczki bezpieczników" pod maską, szczególnie te ze splotką. Przeczyść, przedmuchaj, spryskaj kontaktem.
  • Poziom 7  
    marcin_70 napisał:
    georgesgr napisał:
    Okresowy brak komunikacji miedzy COM2000 i BSI lub miedzy BSI i BSM.

    Dokładnie... sprawdź wtyczki przełącznika zespolonego, BSI i "skrzyneczki bezpieczników" pod maską, szczególnie te ze splotką. Przeczyść, przedmuchaj, spryskaj kontaktem.


    Czy chodzi o skrzynkę bezpieczników pod maską silnika obok akumulatora, bo BSI jest pod klapką po lewej stronie kolumny kierownicy pod kokpitem.

    A wracając do głownego tematu, elektronika pokładowa została przeskanowana systemem BOCH ESITRONIK, nie wykryto poważniejszych błędów, poza uszkodzeniem przekażnika świec żarowych, które działają. Prawdopodobnie usterka została usunięta, a błąd nie został skasowany.
    Natomiast usterka którą opisałem na wstępie na razie się nie powtórzyła.
  • Poziom 7  
    Super sprawdzam
    Dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Zapewne chodziło o KTS Boscha ale z tego co się orientuję to z ESITRONICA też można wykonać diagnostykę za pomocą KTS-a
  • Poziom 8  
    Miałem podobny problem po wymianie BSM wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 16  
    Dla mnie wygląda to jakby były jakieś problemy z siecią van w tym aucie. Albo coś z instalacją albo któryś element pracujący w tej magistrali nie działał prawidłowo. Z własnego doświadczenia oraz z opisów w sieci wynika , że właśnie w takich sytuacjach pojawia się błąd poduszki pasazera. U mnie było posadzone bsi, w innych przypadkach bywało, że wygnity był przewód magistrali van. Ale skoro nie jest to stały problem, tylko pojawił się i zaraz wszystko się unormowalo może być problem z lokalizacją usterki.
  • Poziom 7  
    Sprawa się wyjaśniła, do BSI dostawała się woda, która uszkodziła ścieżki, jak było sucho , było OK. Jak była wilgoć to BSI "świrował", po wymianie BSI jest OK.
    Dzięki za porady ;)