Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nadajnik - dobór odbiornika

tom.tych 23 Lis 2015 20:12 11373 155
  • #121
    tom.tych
    Poziom 11  
    Wiesz może jaka jest wew. średnica koĺa.Miałem zmierzyć odległość do koła odbiorczego, ale z tego co zobaczyłem to 13T spokojnie się zmieści. Duża będzie różnica w prędkości po przejściu z 17 na 13 zębòw?
  • Relpol przekaźniki
  • #122
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    W Stradzie najmniejsze koło zębate atakujące to 13T m-0,8.
    Jeśli silnik jest 15T to około 40 km/godz. przy kole atakującym 13T,
    warto zmienić na 13T zyskasz na przyspieszeniach i mocy.
    Otwór jest fi 3,17mm zębatka atakująca 13T 0.8m zewnętrzna średnica 12mm.
  • #124
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Dla zębatki 17T m0,6 średnica zewnętrzna - 11,4mm
    Dla zębatki 17T m0,8 średnica zewnętrzna - 15,2mm

    Nadajnik - dobór odbiornika

    Zębatki atakujące
    MV22246 17T 0.6m
    HSP 58045 13T 0.6m
    Maverick MV22247 14T 0.6m
  • Relpol przekaźniki
  • #125
    tom.tych
    Poziom 11  
    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika

    Szukać 13T 0.6 czy 0.8m?
  • #127
    tom.tych
    Poziom 11  
    widzę że nie ma w tych nowych.
  • #128
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Tak wyglądają moduł 0,8 13T i 48T.
    z tym ż koło odbiorcze występuje 44T i 48T - standardowo montowane 48T.

    Średnica zewnętrzna moduł 0,8 13T - 12mm.

    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika

    Musiał byś zmienić odbiorcze i atakujące, nie opłaca, się w dobrym stanie jest koło odbiorcze.

    HPI Strada koło zębate 64T 0,6M MV22133

    Nadajnik - dobór odbiornika
  • #130
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    64T ale moduł 0,6.
    Zmienisz jak będziesz zmieniał na napęd bezszczotkowy.:)
  • #131
    tom.tych
    Poziom 11  
    spokojnie :) Narazie budrzecik trzeba podgonić. Mówią że szczotkowy to muł. Jeszcze nie wiem, ale chyba właśnie o to mi chodzi. Dobra przyczepność, wysoki moment i moc:)

    Dodano po 20 [minuty]:

    1 PAWEL napisał:


    Wyszukałem nr tej zębatki i wg danych śred. na oś wynosi 1.8mm
    Link to się nie nada;/
  • #132
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    tom.tych napisał:
    Mówią że szczotkowy to muł.


    U mnie syn jeździł szczotkowym HSP XSTR-BUGGY-1:10 silnik 15T koło atakujące 17T wszyscy się dziwili że taki zrywny przez 4 lata praktycznie bezawaryjny.
    Ale waga modelu to tylko < 1,5kg bez pakietu, koła o średnicy 86mm.
    Po zmianie na koła o średnicy 115mm już stracił sporo na mocy przyszpieszeniach.

    Nadajnik - dobór odbiornika

    Z rozpędu podałem do modelu 1:18.:( ( HSP 58045 13T 0.6m, otwór - 1,8 mm)


    http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p8558,zebatka-atakujaca-13t-0-6m-3-17mm-13421-carson

    http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_...nkw=HSP+1%2F10+02013+02014+02015&_sacat=0
  • #133
    tom.tych
    Poziom 11  
    Pytanie o dyferencjał. Czy element 02051 i 02024 jest taki sam na tyle i przodzie?
    Podczas konserwacji obawiam się że coś pomieszałem z elementem 02024.Po złożeniu okazało się że koła albo jechały do siebie albo uciekały od siebie :) Zespół elementów 02024 obróciłem (lustrzane odbicie) i wróciło do normy, niby... Zastanawia mnie tylko czy kierunku przez to nie pomieszałem. :) Jest jakiś wzór jak powinno być oryginalnie?
    Co do wymienionej zębatki. Silnik ledwo się styka z elementem 02016. Minimalny prześwit jest. Nie za małe? Co do luzu. Gdy wciąga papier, ślad zębów (zagięć) pozostaje na nim( nie przecina). Tak może być?
  • #134
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    tom.tych napisał:
    Pytanie o dyferencjał. Czy element 02051 i 02024 jest taki sam na tyle i przodzie?


    Takie samo na sto procent różnią się długością zabieraka na tyle dłuższy na przodzie krótki.

    Widok od tyłu zdjęta pokrywa.

    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika

    Nadajnik - dobór odbiornika
    HSP 02016.
    Nadajnik - dobór odbiornika

    Silnik może lekko opierać o aluminiowe górne wzmocnienie przy zębatce atakującej 13T.
  • #135
    tom.tych
    Poziom 11  
    Czyli duża zębatka powinna być z prawej strony.Zębatki masz suche. Tak powinno być?
  • #136
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Zębatki mokre dyferencjału, smar nie za gęsty nie za dużo.
    Duża po prawej oba dyferencjały, na przodzie obudowa dyferencjału obrócona o 90 stopni.

    Nadajnik - dobór odbiornika
  • #137
    tom.tych
    Poziom 11  
    Ok. Chyba zrobiłem odwrotnie. Trzeba będzie poprawić. I napchałem tawotu :(
  • #139
    tom.tych
    Poziom 11  
    Po pierwszych testach na tej małej zębatce stwierdzam że dostarcza dużej frajdy. Ale trzeba dobrze wyczuć spust, bo wariat drzemie w tym aucie ;)))
    Jak się ma w eksploatacji itp firma HBX w stosunku amewi?
  • #140
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Na aparaturze masz możliwość regulacji trymerem gazu, co prawda traci się na zakresie gazu spustu.
    Mówisz o Bonzer i Torche ?
  • #141
    tom.tych
    Poziom 11  
    Jak regulowałem trymerem to traciłem równierz na promieniu skrętu .tak chodziło mi o bonzera i troche
  • #142
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    To musiałeś cos pomylić bo szybkość spust gazu trymer jest osobno tak samo jak promień skrętu.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15149689#15149689
    Jaki masz typ aparatury.

    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika

    1 - Kierownica zmiana kierunku.
    2 - Zmiana kierunku jazdy przód tył lub tył przód.
    3 - Trymer gazu ustawianie zero pozycja neutralna aby nie jechał sam do tyłu lub
    4 - Ustawiasz trymerem tor jazdy aby jechał prosto.
    przodu.
    5 - Wielkość skrętu kół ustawione tak aby serwo nie uderzało o krańcowe położenia.

    B - Przycisk bindowania
    z - Stan baterii - zasilania aparatury
    Wł/wył - aparatury

    Amewi Torch

    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika
    HBX_Bonzer

    Nadajnik - dobór odbiornika Nadajnik - dobór odbiornika

    HBX_Bonzer na bardzo słabe zawieszenie amortyzator mocowanie raczej przeznaczone do lekkich samochodów przeznaczonych na wyścigi torowe.

    Amewi Torch praktycznie to samo co Himoto Hsp Hpi i Maverick starsze wersje.
  • #143
    tom.tych
    Poziom 11  
    Mam ten drugi typ aparatury.

    Dodano po 28 [minuty]:

    A jakie ma znaczenie jeżeli bonzer ma karoserie koloru zielonego. Wiekszość tych aut ma niebieski lub żółte.
  • #144
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Zmienili linie i budowę w większości starszych modeli ma niebieski lub żółte.
    Teraz ma inna kolorystykę i budowę oraz zmiany konstrukcyjne.
  • #145
    tom.tych
    Poziom 11  
    Czyli zielony jest ostatni wypust?
  • #146
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Najnowsze modele. Oczywiście wersja z napędem szczotkowym będziesz musiał wcisnąć wentylator na silnik i regulator.
    Oraz regulator przenieść na górną półkę.

    Wentylator ślizgowy 30x10 5v 7000rpm 2 przewody (5663853940)

    Nadajnik - dobór odbiornika
  • #147
    tom.tych
    Poziom 11  
    Wiesz może od kiedy jest produkcja tych z zieloną karoserią? Jaka jest dostępność do części?
  • #148
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Właśnie patrzyłem nie widać części takich jak wahacze i inne tylko ogólne dostępne części jak elektryka i elektronika.
    Nie widzę nigdzie katalogu po numerach części może prędzej coś się znajdzie.
  • #149
    tom.tych
    Poziom 11  
    Czyli nie warto się interesować tym pojazdem?
  • #150
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Wszystko za jaką cenę widać że praktycznie mało używany. I najważniejsze co z podstawowymi częściami abyś nie musiał odstawić modelu z powodu uszkodzeń mechanicznych.
    --------------
    Tylko ta cena może uda ci się ją zbić.
    Maverick Strada XB EVO 1:10 BUGGY 2,4GHZ RTR (5836711094)
    -----------
    http://www.himotoracing.com/?main=E10&pg=1
    Część części znalazłem Tanto Buggy
    http://rcpro.pl/product-pol-3000-Rear-Lower-Susp-Arm-2-sztuki-HiMoto-31204-.html
    Całkowicie inne części konstrukcja i budowa.
    Kolorystyka nadwozia różna.