Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spowalnianie komputera po kilku minutach gry

19 Paź 2015 01:17 1599 32
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z komputerem ale pojawia sie on tylko i wyłącznie wtedy kiedy sprzet dziala pod mocnym obciazeniem mianowicie chodzi mi o bardziej wymagajace gry tj. FarCry 4, Wiedzmin 3, lub Path of Exile. gdy chce zagrac np. w diablo 3, fifa 15 to nic sie nie dzieje. Problem ten polega na tym ze po kilku minutach w granie w gry bardziej wymagajace komputer kompletnie zwalnia ale zwalnia nie tylko gra lecz caly windows efekt tego jest taki ze zawiesza sie obraz na kilka sekund i po chwili ruszy ale na pol sek.i tak do restartu systemu. System bym zmieniany na 7 i jest to samo. temp. karty graf. sprawdzalem sa ok. Dodam jeszcze ze kosci ram byly wkladane pojedynczo i nie pomoglo oraz zasilacz byl podmieniany. Czy mozliwe jest to ze plyta głowna lekko pekla podczas transportu pod obciazeniem chlodzenia ktore jest pokaznych rozmiarow i jest to tym spowodowane??? jezeli tak by bylo to jak najlatwiej wykluczyc taka ewentualnosc?
    Mój komputer to:

    Procesor. intel core i5-3470 -3200 MHz
    Chłodzenie. noctua nh-d14
    płyta gł. asus sabertooth z77
    pamięć ram. corsair xms3 8gb ddr3 1333mhz (2x4gb)
    karta graf. gigabyte geforce gtx 670 2gb oc windforce 3x
    karta muz. asus xonar dx 7.1 pci express
    dysk 1. ssd adata sx900 128gb(Windows 8.1)
    dysk 2. seagate 1tb st1000dm003
    zasilacz. corsair tx650
    obudowa. fractal arc midi r2.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Gdyby płyta główna była pęknięta, a ścieżki poprzerywane, raczej nie objawiało by się to spowolnieniem komputera, lecz jego całkowitą niemocą.
    1. Czy masz najnowsze sterowniki do karty graficznej?
    2. Zrób taki test. Włącz "Menedżera zadań" i miej włączony podgląd na wydajność - szczególnie CPU i RAM. Następnie zacznij sobie grać. Gdy komputer zacznie Ci spowalniać, zajrzyj do okna menedżera zadań. Które zasoby są najmocniej wykorzystane? Procesor, RAM, dysk? Który proces najbardziej obciąża komputer?
  • Poziom 9  
    Sterowniki aktualizowane sa na biezaco, z tym testem moze byc problem gdyz komputer tak spowalnia ze czasami mam problem z wyjsciem do windowsa, lecz sprobuje. Jeszcze wczesniej bylo tak ze obraz w grach sie zatrzymywal calkowicie a po przejsciu do windowsa wyskakiwal komunikat ze sterownik graficzny odzyskal sprawnosc lub cos takiego. A najgorsze jest to ze nie zawsze tak sie dzieje i nie wiem od czego to zalezy.


    Wiec po pograniu troche w rozne gry jak na zlosc nie chce sie zapsuc ale zaobserwowalem ze procesor czasami lapie 100%. Po uruchomieniu programu Furmark i zaznaczeniu full hd + aa x2 fullscreen po 10-15 minutach zacina sie obraz tak jak i caly system. Czy to oznacza ze karta graficzna jest uszkodzona na 100%? ktos cos podpowie?
  • Poziom 9  
    Ktoś coś podpowie?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wklej całe okno programu Crystal Disk Info. (2 screeny dla każdego dysku osobno)

    Dodano po 5 [minuty]:

    gelos2 napisał:
    Czy to oznacza ze karta graficzna jest uszkodzona na 100%?

    Do sprawdzenia w innym komputerze. Z objawów wynika, że coś jest nie tak z nią - jeśli było OC - usunąć. Skoro jest fabryczne OC - obniżyć ręcznie zegary mem/core o 100-200MHz.
    Wtyczki 6 pin obydwie porządnie podpięte?
    Jeśli jest tak po transporcie poprawić (po odłączeniu zasilania) wszystkie karty w slotach, podociskać wtyczki itp.
  • Poziom 9  
    spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry

    Prosze oto dane dyskow, OC karty nie bylo robione przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo(komputer kupiony uzywany) w tej chwili jest ustawione oryginalne taktowanie grafiki, bede musial sprobowac troche obnizyc.
  • Poziom 37  
    Dysk jest ok, ale proponuję Ci uważać na niego, bo te seagety padają jak muchy... Proponuję Ci jak będziesz miał kasę do wydania wymienić go na jakiegoś SSD. Będzie dużo wydajniej i pewniej...
  • Poziom 42  
    gelos2 napisał:
    Problem ten polega na tym ze po kilku minutach w granie w gry bardziej wymagajace komputer kompletnie zwalnia ale zwalnia nie tylko gra lecz caly windows

    Sugeruję sprawdzić temp procesora, oraz sekcji zasilania na płycie.
    Chłodzenie CPU dobrze zamontowane? Jak wygląda temperatura w RealTemp w stresie?
    gelos2 napisał:
    jezeli tak by bylo to jak najlatwiej wykluczyc taka ewentualnosc?

    Sprawdzić czy płyta nie jest wygięta od radiatora, przy poprawnym montażu powinno być OK.
  • Poziom 23  
    Pozdrawiam posiadacza tego procesora co ja :D
    Wszystkie objawy wkazują na to, że coś ma za ciepło i zbija sobie zegarki. Sprawdź odczyty z cpu i gpu.
  • Poziom 11  
    Ogarnij może lepsze chłodzenie ;)
  • Poziom 23  
    Nie ma potrzeby, u mnie 3470 nie przekracza 70 stopni na fabrycznym chłodzeniu.
  • Poziom 9  
    temp na gpu w stresie po pol godz testu furmarkiem to ok. 64 C. MHz zmienilem o 100 na GPU(core i memory) i to samo, podczas tego spowolnienia pracy komputera poprzez przejscie do menadzera zadan CPU zostaje na 30% a pamiec na 22%.
  • Poziom 43  
    Możesz "syntetycznie" sprowokować to spowolnienie za pomocą OCCT i wysłać nam wykresy?
    Użyj testu GPU lub PSU wręcz, bo z tego co pisałeś w #1 dopiero pod mocnym obciążeniem się "to" robi.
    Wyślij tylko istotne wykresy - szczególnie interesuje nas temperatura CPU (bo zbrakło) i taktowanie CPU.
  • Poziom 9  
    spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry

    10 minut pracy OCCT i wywala blad a wykresy sa takie. Co 5 minut powtarzalne spadki pracy cpu i o co chodzi?
  • Poziom 23  
    Jaki wyrzuca błąd? Oprócz cpu i gpu grzeje się jeszcze chipset. Radiator jest ciepły?
  • Poziom 9  
    timon22332233 napisał:
    Jaki wyrzuca błąd? Oprócz cpu i gpu grzeje się jeszcze chipset. Radiator jest ciepły?
    a w jaki sposob to sprawdzic jaki blad bo po tescie 11 minutowym w OCCT wyskakuje blad ale nie jest napisane jaki,
  • Poziom 43  
    W głównym oknie programu powinno być napisane jaki to błąd, jednakże na 99% jest to niestabilność CPU/RAM.
    Wykonaj bootowalny memtest.

    ps. Temperatury ok.
  • Poziom 9  
    [quote="safbot1st"]W głównym oknie programu powinno być napisane jaki to błąd, jednakże na 99% jest to niestabilność CPU/RAM.

    a wiec po zmienie na manualne dram voltage z 1.6 na 1.5 i szyne procesora ze 103 na 100 po tescie nie wyskakuje juz blad ale wykresy wygladaja tak.
    kiedys robilem memtest i przy dram voltage na 1.6 wyskakiwal blad ale po zmienie na 1.5 nie ma bledu mimo to spowolnienia dalej wystepuja.
    spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry
  • Poziom 23  
    ewidentnie co 20 sekund próbuje czemuś ulżyć. Spróbuj zupełnie wyłączyć TurboBoost i zrób test OCCT jeszcze raz...
  • Poziom 9  
    po wylaczeniu turboboost jest to samo nic sie nie zmienia, czy mozliwe jest to ze te wszystkie problemu spowodowane sa wadliwa/uszkodzona plyta glowna?
  • Poziom 9  
    ktos ma jeszcze jakies pomysły?
  • Poziom 43  
    Podaj nr. BIOS. Jest na 3ciej zakładce CPU-Z.
    Jak wyłączysz EIST, też "zęby"?
  • Poziom 9  
    spowalnianie komputera po kilku minutach gry

    a co to jest te EIST? i jak to wyłączyć?

    jezeli chodzi o mnoznik to mam ustawione na stale 100
  • Poziom 43  
    Strona 86 manuala.
    gelos2 napisał:
    jezeli chodzi o mnoznik to mam ustawione na stale 100

    Pomyliłeś mnożnik z szyną.
    Ustaw mnożnik na x32.
    Na screenach ciągle jest OC. "Zniszcz" i ponów testy.
  • Poziom 9  
    tak sorki pomylilem z szyna ustawilem manualnie na 32x po 11 minutach testu wyskakuje blad ale w progranie nigdzie nie jest napisane jaki to jest blad te voltage strasznie szaleja ta mi sie wydaje

    spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry

    Dodano po 2 [minuty]:

    spowalnianie komputera po kilku minutach gry


    tak to wyglada
  • Poziom 43  
    Czego jeszcze nie robiłeś to reset CMOS i przywracanie ustawień.
  • Poziom 9  
    przywracanie ustawien robilem juz kiedys a CMOS nie resetowalem
  • Poziom 43  
    Więc po resecie i przywracaniu ponownie wklej wykresy.
  • Poziom 9  
    Reset CMOS i przywracanie ustawien zrobione i wyglada to tak ze po 15 min wyskoczyl blad

    spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry spowalnianie komputera po kilku minutach gry