Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo II - Podmiana licznika z benzyny na wersję z diesla

19 Paź 2015 11:46 795 5
  • Poziom 2  
    Witam,

    od kilku dni nurtuje mnie ta kwestia, czy zegary z dielsa będą pasowały do benzyny? Fiat Bravo II, rocznik 2010, zegary elektroniczne, body comp, CAN itp. Inny silnik, inne przełożenia, ale prędkość pokazują dobrze, obroty trudno powiedzieć, jakby mieć wyskalowaną tarczę to wydaje mi się, że jest szansa, ale pewności brak. Obrotomierz z diesla jest do 6k obr, a z benzyny 8k obr. Na biegu jałowym jest około 800 obrotów i licznik z diesla pokazuje na tarczy od benzyny 1000, 4 bieg około 60km/h pokazuje 2700, a powinno być 2000, wydaje się, że jakby założyć tarczę od diesla to byłoby w porządku, ale jak czytam różne fora to zaczynam wątpić, więc może tutaj ktoś rozwieje moje wątpliwości. Kontrolek nie brakuje, bo diesel ma nawet więcej o świece żarowe.

    Pozdrawiam.

    P.S.

    Właśnie zrobiłem testy drogowe. Zapisywałem prędkość przy 2 tys. obrotów na biegach 1-5. W liczniku benzynowym prędkość odczytywałem z tarczy (są idealnie wyskalowane, nieoryginalne), a dla licznika diesla odczyt z gps. Dodatkowo obok komputer podpięty do body compa ze wskaźnikiem obrotów dla pewności. Takie testy dały wyniki pokazujące, że obroty są wskazywane dobrze, załączam tabelkę.

    Choć nie znam się na elektryce, to tłumaczę to sobie tak, że licznik dostaje po prostu informację o obrotach z body compa, a to że jest inna skala to tylko zabieg producenta żeby na takiej samej tarczy zmieścić 6 i 8k obrotów tak aby koniec zakresu był w jednym miejscu. Czy w takim razie silniczek obrotomierza i jego skok jest sterowany napięciem? Jeśli tak by było to chyba można by dokonać modyfikacji takiej żeby skala była jak w benzynie? Wtedy nie byłoby konieczności wymiany lub przeskalowania tarcz. Co sądzicie?
  • Poziom 32  
    Mało prawdopodobne że bedzie to w pełni kompatybilne. Dlaczego chcesz do benzyniaka założyć zegary z diesla.
  • Poziom 2  
    Są 2 typy wyświetlacza i jeden z nich jest dużo bardziej czytelny, niestety znalezienie takiego używanego do benzyny jest bardzo trudne, a do diesla możliwe. Udało mi się taki kupić za niewielkie pieniądze tylko kompletnie nie pomyślałem, że będę miał problemy z obrotomierzem.

    Co jeszcze może być niekompatybilne i dlaczego? Co jeszcze warto byłoby sprawdzić?
  • Poziom 29  
    Jeśli wyświetlacz z komputerem pokładowym to będą błędne wskazania zużycia paliwa (chwilowego, średniego, dystansu do tankowania) Benzyna i diesel mają różne czasy wtrysku a to plus sygnał prędkości i czujnika poziomu paliwa jest podstawą do obliczenia tych danych i podania na wyświetlaczu
  • Poziom 2  
    W takim razie sprawdzę i te wskazania, choć w sumie to z nich kompletnie nie korzystam bo bzdury pokazują, ale fakt, że lepiej by było gdyby działały.

    P.S.

    Sprawdziłem wstępnie, załączam tabelkę, jutro jeszcze pewnie będę sprawdzał chwilowe przy 2 tys. obrotów na każdym biegu. Wyniki pokazują, że rzeczywiście te wartości mogą być nie do końca poprawne, choć akurat za drugim razem na liczniku diesla udało mi się trafić mniejszy ruch i 2 zielone światła więcej, także trudno powiedzieć. Chwilowe spalanie będzie bardziej miarodajne.
  • Poziom 2  
    Dzisiaj wykonałem testy chwilowego spalania i nie widzę różnicy we wskazaniach komputera, choć wiadomo, że w tym przypadku jest to tylko zabawa na oko bo nie jestem w stanie wykonać testów w dokładnie identycznych warunkach. Wygląda na to, że wszystko działa jak trzeba, a jedyna różnica między licznikami to dodatkowe kontrolki i inna skala na obrotomierzu.