Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toshiba MK3259GSXP - Dysk twardy nie inicjuje się - hasło ATA winne?

hub-93 19 Oct 2015 13:50 993 5
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    hub-93
    Level 2  
    Dysk: Toshiba MK3259GSXP 320GB wyciągnięty z Tandber Data RDX Quikstor

    Po podłączeniu dysku do komputera i uruchomieniu systemu, wchodząc w menadżera dysków próbuję dysk zainicjować co skutkuje błędem I/O.

    Po sprawdzeniu dysku HDDScan pokazał, że dysk jest zabezpieczony hasłem.

    Programy diagnostyczne albo nie widzą dysku w ogóle (jak np. MHDD) albo nie są w stanie go sprawdzić I wyświetlają kominikaty typu „read error” albo „I/O error”. Programy, których uzyłem:
    DiskGenius, Partition Magic Pro, Fujitsu Diagnostic Tool, HDAT, chkdsk, DiskCheck i pare innych.

    Jedynie LifeGuard Diagnostic (Western Digital) przeprowadził test dysku z powodzeniem, jendakże wyświetlajac jego pojemność jako 0 bajtów.
    _

    Przeszukawszy Google próbowałem usunąć hasło (uznałem, że to ono jest winne) za pomocą:
    - Formatowania dysku (za pomocą: Active KillDisk, Darik’s BOOT and Nuke, HDDErase, HDShredder, LifeGuard Diagnostics, GParted, HDD Low level Format Tool, fdisk. Była nawet próba sformatowania dysku płytą instalacyjną windows 7)
    - Usunięcia zabezpieczeń i wyczyszczenie atrybutów dysku za pomocą cmd/diskpart.

    Dysk nie ma fizycznych pinów, które mogłyby służyć do jego zablokowania.

    Próbowałem też krzyczeć na dysk, wymienić drivery (nie znalazłem), poszukać nowego hardware’u (takowy tez nie istnieje), grozić mu i wymieniać kable połączeniowe.

    Niestety nic nie pomaga.

    Może ktoś z Was posiada jeszcze jakiś pomysł na odpalenie dysku?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    zerbatin
    Level 23  
    Nie łamiemy tutaj haseł.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    hub-93
    Level 2  
    Nie proszę, zebyście pomogli mi łamać hasło, może napisze inaczej:

    Nie jestem w ogole przkeonany czy to hasło isntnieje czy dysk jest uszkodzony?

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #4
    Kolobos
    IT specialist
    @zerbatin troche sie pozmienialo i mozna pytac o usuwanie hasel, o ile znowu sie nie zmienilo ;)
  • Helpful post
    #5
    zerbatin
    Level 23  
    @Kolobos HohoHO! To rzeczywiście długo mnie nie było.
    Kolego hub-93, o ile wiem to RDX zamawiał dyski z kością szyfrującą w płytce drukowanej. Poszukam czy da się to obejść. Część urządzeń miała blokowanie wpisywania hasła, gdy podało się je źle zbyt wiele razy. Napisz do Toshiby z prośbą o rozwiązanie Twojego problemu. Podaj, że chcesz w pełni usunąć dane wraz z hasłem, bo zapomniałeś. Może pomogą.
    Ja swoją drogą będę szukał.
    Podaj S/N dyski.[/b]
  • #6
    hub-93
    Level 2  
    s/n: 41PVCOFVT MC4 EC.A

    Dzięki za pomoc.