Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 automat falujące obroty - zabrudzony nastawnik czy padające hydro?

20 Paź 2015 13:20 1704 2
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam Audi A4 B5 96r AFN 110KM z 4-ro biegowym automacie.
    Od kilku dni obroty na liczniku zaczęły "falować".
    Falowanie obrotów występuje tylko ze stała prędkością na 3 oraz 4 biegu, spod samochodu słychać dźwięki jakbym jechał po nierównościach, ciężko dokładnie określić skąd dochodzi i jaki jest ten dźwięk (nic metalicznego)
    Najbardziej falują gdy trzymam obroty 1600-1700 i jadę pod górkę.
    Na równej nawierzchni nie zawsze się to dzieje ale jednak.
    Dzisiaj pojeździłem trochę po nierównej drodze (spadki i wzniesienia) i po ręcznym wbiciu 2 biegu i trzymaniu obrotów ok 2k rpm jadąc pod górkę, obroty stoją jak skała, a na 3 i 4 biegu gdy zapina się lock-up to się ślizga?
    Obawiam się że to sprzęgło hydrokinetyczne siada, a dokładniej Lock-UP już nie trzyma, tyle że podpinając wczoraj auto pod komputer nie było żadnych błędów w sterowniku skrzyni jak i silnika.
    Film musiałem wrzucić na YT bo ważył 200Mb po obróbce.
    https://www.youtube.com/watch?v=lBTwoA4FE4U&feature=youtu.be

    Auto u poprzedniego właściciela miało wymienioną skrzynię z DFK na DMV (od silnika 90 konnego), sterownik skrzyni został stary czyli od skrzyni DFK.
    Czy brak błędów może być przez inny sterownik skrzyni czy te sterowniki są ze sobą zamienne?
    Kolejnym problemem jest szarpanie/twarda zmiana między 2 a 3 biegiem.
    Po adaptacji sterownika skrzyni (przywrócenie ustawień fabrycznych, od nowa kodowanie oraz adaptacja pedału gazu) skrzynia zapina biegi znacznie lepiej ale po kilkudziesięciu kilometrach problem wraca ponownie :/

    Koledzy, napiszcie mi czy sprzęgło hydrokinetyczne jest do wymiany czy nie?
    Jeśli tak to wrzucam manuala bo mam dość tego automata, nie będę pchał się w skrzynie która pochłonie więcej pieniędzy na remont niż na przekładkę.
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Sprzęgło jest do regeneracji, cena około 700 zł.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź.
    Czy te uślizgi lock-up są jeszcze za małe żeby sterownik je wykrył? Bo błędu w sterowniku skrzyni nie ma, dzisiaj też sprawdzałem i nadal nic :>