Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2001r 1.6 16V - spalony moduł BSi/BSM?

20 Oct 2015 14:33 8949 17
  • Level 16  
    Witam,

    Opis sytuacji:

    Kolega mechanik wyjął akumulator w celu dostania się dalej wgłąb do kolektora.
    Potem kazał wsiąść i odpalić. Za ten czas on wkładał akumulator i słyszałem iskrzenie, jak ze spawarki. Jednak potem podpiął jakoś inaczej i kazał odpalić.
    Ku mojemu zdziwieniu zaczęły się włączać wycieraczki i auto nie chce zapalić.

    Po głębszym przyjrzeniu się objawy wyglądają następująco:

    - auto nie odpala (rozrusznik kręci)
    - wycieraczki przednie i tylna chodzą na zmianę
    - świecą się postojówki
    - nie ma reakcji na manetkę wycieraczek ani świateł
    - nie działa radio
    - nie działa komputer na podszybiu
    - jedynie climatronic jakkolwiek reaguje

    Podejrzewam, że kolega zamienił bieguny jak podpinał akumulator i coś się musiało spalić.

    Najbliżej akumulatora jest komputer i moduł BSM (bodajże) taki z bezpiecznikami (załącznik).
    Ale dosyć gruby kabel idzie jako pierwszy do modułu BSM i podejrzewam, że to on się spalił, ale wszystkie bezpieczniki w aucie są OK.

    Pytanie brzmi: Czy jeśli zakupię dokładnie taki sam moduł, od tego samego silnika itp, to czy komputer się z nim skomunikuje, nie trzeba będzie nic programować?
    Bo na allegro nie jest to drogie.
    Ewentualnie, czy mogę jakoś sprawdzić, co się spaliło jakąś w miarę prostą metodą z użyciem miernika np? Bo na tą chwilę nie wiem, co się spaliło.
    Wiem, że gdybym kupił komputer to musiałby być programowany, a ten moduł BSM wygląda mi na jakiś zwykły przekaźnik bez elektroniki.

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 39  
    Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie bezpieczniki, a zwłaszcza te w BSI który jest w środku w aucie. Obstawiam przepalony bezpiecznik 30A.
  • Level 16  
    Jeśli to BSI to to po lewej stronie na dole za czarną osłonką, to wszystkie bezpieczniki są OK.
    Chyba, że jest to jeszcze gdzieś indziej?
  • Helpful post
    Level 39  
    Wrzuć fotkę może nie tam szukasz. Objawy sugerują brak komunikacji CAN między modułami, czy da rade zdiagnozować jaki kol wiek system w aucie ?
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    Level 32  
    Trzeba podpiąć kompa i zobaczyć co z bsi, równie dobrze mogło się wysypać co w 307 często się dzieje i objawy będą takie same
  • Helpful post
    Level 34  
    bt04jugok wrote:
    Czy jeśli zakupię dokładnie taki sam moduł, od tego samego silnika itp, to czy komputer się z nim skomunikuje, nie trzeba będzie nic programować?


    Trzeba nowe bsi przygotowac na virgin i programowac klucze i calą konfiguracje na nowo.
  • Level 16  
    A jakby kupić cały zestaw startowy do takiego auta, to też trzeba programować czy to już jest zazwyczaj zaprogramowane?
  • Helpful post
    Level 21  
    bt04jugok wrote:
    A jakby kupić cały zestaw startowy do takiego auta, to też trzeba programować czy to już jest zazwyczaj zaprogramowane?

    Jak kupisz cały zestaw tj. ECU, BSI, BSM, transponder i cewkę z innego auta to nic nie programujesz powinien odpalić, no ewentualnie telekodować twoje wyposażenie. Taniej może by wyszedł zakup BSI i BSM no i przelut epromu
  • Level 16  
    A EPROM znajduje się w BSI? Trzebaby go przelutować z mojego? A co jeśli komputer padł i zamiana samego BSI i BSM nie zda egzaminu?
  • Helpful post
    Level 21  
    W epromie zawarty jest kod immo i dlatego trzeba zrobić przelut lub odczyt i zapis no ale na początek to trza zrobić diagnozę czy się w ogóle komunikuje z czymkolwiek
  • Level 16  
    Jak to sprawdzić? Ewentualnie do kogo się zgłosić?
  • Helpful post
    Level 21  
    bt04jugok wrote:
    Jak to sprawdzić?

    Podłącz auto pod jakiś lepszy diagnoskop najlepiej Peugeot Planet bo to sprzęt konstruktora. W Kielcach Jest na pewno sporo elektroników co ci to do kawy ogarną.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    Level 34  
    georgesgr wrote:
    Po co ta dyskusja, skoro nie wiadomo, co naprawde zrobili i co padlo.
    bt04jugok wrote:
    Ewentualnie do kogo się zgłosić?

    Do prawdziwego mechanika, nie pana Zenka, co w stodole czesci podmienia.


    i tyle,taka prawda.Zazwyczaj ta opcja jest najtansza.
  • Level 16  
    Nie oddawałem nigdzie auta, sam wziąłem się za dokładne sprawdzenie bezpieczników.
    Wyciągnąłem BSI i okazało się, że jest spalony jeden mały bezpiecznik 15stka, czwarty od prawej w tym rzędzie na dole (załącznik).
    Ciężko było dojrzeć bez wyjęcia czy jest spalony, bo centralnie na środku tam gdzie może się ewentualnie przerwać jest oznaczenie wartości bezpiecznika i nic nie widać.

    Ale zamieniłem na sprawny i wszystko jest już jak trzeba.
    Dziękuję Panowie za zainteresowanie i chęć pomocy, lecą punkciki na konto.
  • Level 39  
    A pytałem o bezpieczniki, to się zarzekałeś że dobre, i bezpieczników nie sprawdza się na oko wyjmujesz sprawdzasz przejście i wtedy masz pewność.
  • Level 16  
    Sprawdzało dwóch "szpeców", ale nie dawało mi to spokoju i zabrałem się za to sam i zrobiłem to tak, jak napisałeś.

    Pozdrawiam.