Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2001r 1.6 16V - spalony moduł BSi/BSM?

bt04jugok 20 Paź 2015 14:33 4842 17
  • #1 20 Paź 2015 14:33
    bt04jugok
    Poziom 16  

    Witam,

    Opis sytuacji:

    Kolega mechanik wyjął akumulator w celu dostania się dalej wgłąb do kolektora.
    Potem kazał wsiąść i odpalić. Za ten czas on wkładał akumulator i słyszałem iskrzenie, jak ze spawarki. Jednak potem podpiął jakoś inaczej i kazał odpalić.
    Ku mojemu zdziwieniu zaczęły się włączać wycieraczki i auto nie chce zapalić.

    Po głębszym przyjrzeniu się objawy wyglądają następująco:

    - auto nie odpala (rozrusznik kręci)
    - wycieraczki przednie i tylna chodzą na zmianę
    - świecą się postojówki
    - nie ma reakcji na manetkę wycieraczek ani świateł
    - nie działa radio
    - nie działa komputer na podszybiu
    - jedynie climatronic jakkolwiek reaguje

    Podejrzewam, że kolega zamienił bieguny jak podpinał akumulator i coś się musiało spalić.

    Najbliżej akumulatora jest komputer i moduł BSM (bodajże) taki z bezpiecznikami (załącznik).
    Ale dosyć gruby kabel idzie jako pierwszy do modułu BSM i podejrzewam, że to on się spalił, ale wszystkie bezpieczniki w aucie są OK.

    Pytanie brzmi: Czy jeśli zakupię dokładnie taki sam moduł, od tego samego silnika itp, to czy komputer się z nim skomunikuje, nie trzeba będzie nic programować?
    Bo na allegro nie jest to drogie.
    Ewentualnie, czy mogę jakoś sprawdzić, co się spaliło jakąś w miarę prostą metodą z użyciem miernika np? Bo na tą chwilę nie wiem, co się spaliło.
    Wiem, że gdybym kupił komputer to musiałby być programowany, a ten moduł BSM wygląda mi na jakiś zwykły przekaźnik bez elektroniki.

    Pozdrawiam.

    0 17
  • #3 20 Paź 2015 15:04
    bt04jugok
    Poziom 16  

    Jeśli to BSI to to po lewej stronie na dole za czarną osłonką, to wszystkie bezpieczniki są OK.
    Chyba, że jest to jeszcze gdzieś indziej?

    1
  • Pomocny post
    #4 20 Paź 2015 15:09
    spinacz
    Poziom 38  

    Wrzuć fotkę może nie tam szukasz. Objawy sugerują brak komunikacji CAN między modułami, czy da rade zdiagnozować jaki kol wiek system w aucie ?

    0
  • Pomocny post
    #5 20 Paź 2015 15:25
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 20 Paź 2015 20:28
    bodzio012
    Poziom 32  

    Trzeba podpiąć kompa i zobaczyć co z bsi, równie dobrze mogło się wysypać co w 307 często się dzieje i objawy będą takie same

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Paź 2015 21:00
    jokerro
    Poziom 33  

    bt04jugok napisał:
    Czy jeśli zakupię dokładnie taki sam moduł, od tego samego silnika itp, to czy komputer się z nim skomunikuje, nie trzeba będzie nic programować?


    Trzeba nowe bsi przygotowac na virgin i programowac klucze i calą konfiguracje na nowo.

    0
  • #8 21 Paź 2015 00:03
    bt04jugok
    Poziom 16  

    A jakby kupić cały zestaw startowy do takiego auta, to też trzeba programować czy to już jest zazwyczaj zaprogramowane?

    0
  • Pomocny post
    #9 21 Paź 2015 00:15
    marcin_70
    Poziom 21  

    bt04jugok napisał:
    A jakby kupić cały zestaw startowy do takiego auta, to też trzeba programować czy to już jest zazwyczaj zaprogramowane?

    Jak kupisz cały zestaw tj. ECU, BSI, BSM, transponder i cewkę z innego auta to nic nie programujesz powinien odpalić, no ewentualnie telekodować twoje wyposażenie. Taniej może by wyszedł zakup BSI i BSM no i przelut epromu

    0
  • #10 21 Paź 2015 00:20
    bt04jugok
    Poziom 16  

    A EPROM znajduje się w BSI? Trzebaby go przelutować z mojego? A co jeśli komputer padł i zamiana samego BSI i BSM nie zda egzaminu?

    1
  • Pomocny post
    #11 21 Paź 2015 00:34
    marcin_70
    Poziom 21  

    W epromie zawarty jest kod immo i dlatego trzeba zrobić przelut lub odczyt i zapis no ale na początek to trza zrobić diagnozę czy się w ogóle komunikuje z czymkolwiek

    0
  • #12 21 Paź 2015 01:04
    bt04jugok
    Poziom 16  

    Jak to sprawdzić? Ewentualnie do kogo się zgłosić?

    0
  • Pomocny post
    #13 21 Paź 2015 01:17
    marcin_70
    Poziom 21  

    bt04jugok napisał:
    Jak to sprawdzić?

    Podłącz auto pod jakiś lepszy diagnoskop najlepiej Peugeot Planet bo to sprzęt konstruktora. W Kielcach Jest na pewno sporo elektroników co ci to do kawy ogarną.

    0
  • Pomocny post
    #14 21 Paź 2015 08:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #15 21 Paź 2015 12:07
    jokerro
    Poziom 33  

    georgesgr napisał:
    Po co ta dyskusja, skoro nie wiadomo, co naprawde zrobili i co padlo.
    bt04jugok napisał:
    Ewentualnie do kogo się zgłosić?

    Do prawdziwego mechanika, nie pana Zenka, co w stodole czesci podmienia.


    i tyle,taka prawda.Zazwyczaj ta opcja jest najtansza.

    0
  • #16 21 Paź 2015 15:09
    bt04jugok
    Poziom 16  

    Nie oddawałem nigdzie auta, sam wziąłem się za dokładne sprawdzenie bezpieczników.
    Wyciągnąłem BSI i okazało się, że jest spalony jeden mały bezpiecznik 15stka, czwarty od prawej w tym rzędzie na dole (załącznik).
    Ciężko było dojrzeć bez wyjęcia czy jest spalony, bo centralnie na środku tam gdzie może się ewentualnie przerwać jest oznaczenie wartości bezpiecznika i nic nie widać.

    Ale zamieniłem na sprawny i wszystko jest już jak trzeba.
    Dziękuję Panowie za zainteresowanie i chęć pomocy, lecą punkciki na konto.

    0
  • #18 21 Paź 2015 17:56
    bt04jugok
    Poziom 16  

    Sprawdzało dwóch "szpeców", ale nie dawało mi to spokoju i zabrałem się za to sam i zrobiłem to tak, jak napisałeś.

    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów