Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI - błąd czujnika położenia wału i nastawnika dawki N146

20 Paź 2015 19:42 6903 11
  • Poziom 9  
    Witam
    Octavia 1998 rok
    1,9 TDI GLX 66kW, kod silnika AGR

    Autko zaczęło gasnąć i przerywać. Problem z odpaleniem i wejściem na obroty, ale dawał się jeszcze odpalić i jechać na krótkich trasach. Wyświetla błąd Crankshaft sensor - czujnik położenia wału i pali się kontrolka świec żarowych.
    Po wymianie sensora: - (najpierw na używany, potem nówka) - jeździł dwa dni po czym to samo + problemy z odpaleniem na zimnym silniku - czarny dym i problem z wejściem na obroty. Po założeniu nowego czujnika odpalił jak nowonarodzony ale przejechał 500m i zdechł.
    Kontrolka świec żarowych ciągle się pali, a do błędu z czujnikiem położenia wału doszedł kolejny - 1268 - nastawnika dawki N146. Auto w zasadzie nie odpala. Czasem uda się uruchomić (dzięki temu wjechałem do garażu).
    Bezpieczniki posprawdzane. Przekaźnik 106 wymieniony. Kable posprawdzane. Ciągle nic.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 23  
    Zorientuj się, jak masz zrealizowane mocowanie małego koła rozrządu do wału głównego(korbowego). nie Znam oznaczenia silnika, ale w tej rodzinie były problemy ze zrywającymi się klinami na zębatce małego koła rozrządu..
  • Poziom 32  
    Podaj jaka masz wartość. Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2
  • Poziom 9  
    ...KUBA... napisał:
    Zorientuj się, jak masz zrealizowane mocowanie małego koła rozrządu do wału głównego(korbowego). nie Znam oznaczenia silnika, ale w tej rodzinie były problemy ze zrywającymi się klinami na zębatce małego koła rozrządu..

    Czy to nie oznaczało by, że silnik jest już trupem. Rozrząd byłby zdaje się przestawiony, a on czasem jednak odpali.
    Mechanik sugeruje pompę paliwową, ale pewności nie ma.
    Na forum znalazłem podobne problemy, gdzie problemem był "komputerek"

    MI nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Otóż jakieś 3 miesiące temu padły mi zegary. Naprawy dokonałem sam w/g instrukcji z forum. Wszystko działa pięknie, tylko czy czasem znów coś tam nie "strzeliło" albo wtyczka z tyłu nie łączy. Czy mogło by to się objawiać (usterka przy zegarach / wtyczce przy zegarach) błędami 1268 i czujnika N146?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Przy usterce w "zegarach" były by albo problemy z immo, albo z komunikacją CAN. Bez związku z opisanymi objawami. Pierwszy do sprawdzenia na wszelki wypadek rozrząd i umocowanie kół wału i wałka. Potem można szukać dalej. A mechanikowi powiedz że jest głupi - czarny dym i problem z wejściem na obroty, to kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku opóźnionego - co wskazuje niestety w pierwszej kolejności na przestawiony rozrząd. Śrubki regulacyjne na kole pompy, bądź niestety najgorsza opcja - obluzowane koło wału.
  • Moderator Samochody
    bodzio012 napisał:
    Podaj jaka masz wartość. Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2


    Illderan napisał:
    Kontrolka świec żarowych ciągle się pali, a do błędu z czujnikiem położenia wału doszedł kolejny - 1268 - nastawnika dawki N146. Auto w zasadzie nie odpala.




    Illderan napisał:
    jeździł dwa dni po czym to samo + problemy z odpaleniem na zimnym silniku - czarny dym i problem z wejściem na obroty



    Z błędem nastawnika, i migającą kontrolką świec, nie odpali, do tego błąd czujnika położenia wału, może czas sprawdzić instalacje pod akumulatorem, oraz złącza w obrębie lewej przedniej lampy.
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    ... kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku opóźnionego - co wskazuje niestety w pierwszej kolejności na przestawiony rozrząd....

    Tak, ale on czasem odpali i pochodzi z minutkę albo dwie, jakby nigdy nic się nie stał - ładnie i czysto a potem duuu i znów objawy jak wyżej.

    domex32 - O tych kablach już mu mówiłem, ale coś mi się zdaje, że ich nie sprawdził (choć powiedział, że to zrobił).
    Jutro zajdę do niego i może sam zerknę. Skodzina już prawie pełnoletnia i czasem się w niej jakieś kabelki kruszyły. Zawsze mi się jakoś udawało to wyłapać i samemu naprawić... teraz nie mogę namierzyć draństwa.
  • Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Z błędem nastawnika, i migającą kontrolką świec, nie odpali, do tego błąd czujnika położenia wału, może czas sprawdzić instalacje pod akumulatorem, oraz złącza w obrębie lewej przedniej lampy.

    Sprawdzone - to nie to.
  • Admin grupy Samochody
    To czas prześwietlić wiązkę od sterownika do pompy i czujnika położenia wału. Żarówką min. 45W.
  • Poziom 23  
    Przyszło mi jeszcze do głowy, sprawdzałeś masy na silniku?? spróbuj dołożyć może dodatkowy przewód masowy silnik <--> nadwozie, i sprawdź wielopinowe złącze instalacji silnika (przy silniku).
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem.

    Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu, nawet pierścień dawki paliwa w pompie, się nie ruszał, pompa wymieniona na drugą, a przy okazji wyszło na jaw, że ktoś podczas próby naprawy, zamienił ze sobą złącza od czujnika wału, ze złączem od zaworów pompy, obydwa trzy pinowe.
  • Poziom 9  
    Autko odebrane parę dni temu. Testowane. Jeździ, odpala bez problemu. Werdykt mechanika - Nastawnik pompy paliwowej, w efekcie wymienił całą pompę na inną, używaną. Działa puki co z nowym czujnikiem położenia wału.
    Przy okazji mam sprawdzone połowę elektryki w aucie.