Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 1.9 TDI - błąd czujnika położenia wału i nastawnika dawki N146

Illderan 20 Oct 2015 19:42 10422 11
  • #1
    Illderan
    Level 9  
    Witam
    Octavia 1998 rok
    1,9 TDI GLX 66kW, kod silnika AGR

    Autko zaczęło gasnąć i przerywać. Problem z odpaleniem i wejściem na obroty, ale dawał się jeszcze odpalić i jechać na krótkich trasach. Wyświetla błąd Crankshaft sensor - czujnik położenia wału i pali się kontrolka świec żarowych.
    Po wymianie sensora: - (najpierw na używany, potem nówka) - jeździł dwa dni po czym to samo + problemy z odpaleniem na zimnym silniku - czarny dym i problem z wejściem na obroty. Po założeniu nowego czujnika odpalił jak nowonarodzony ale przejechał 500m i zdechł.
    Kontrolka świec żarowych ciągle się pali, a do błędu z czujnikiem położenia wału doszedł kolejny - 1268 - nastawnika dawki N146. Auto w zasadzie nie odpala. Czasem uda się uruchomić (dzięki temu wjechałem do garażu).
    Bezpieczniki posprawdzane. Przekaźnik 106 wymieniony. Kable posprawdzane. Ciągle nic.
  • #3
    bodzio012
    Level 33  
    Podaj jaka masz wartość. Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2
  • #4
    Illderan
    Level 9  
    ...KUBA... wrote:
    Zorientuj się, jak masz zrealizowane mocowanie małego koła rozrządu do wału głównego(korbowego). nie Znam oznaczenia silnika, ale w tej rodzinie były problemy ze zrywającymi się klinami na zębatce małego koła rozrządu..

    Czy to nie oznaczało by, że silnik jest już trupem. Rozrząd byłby zdaje się przestawiony, a on czasem jednak odpali.
    Mechanik sugeruje pompę paliwową, ale pewności nie ma.
    Na forum znalazłem podobne problemy, gdzie problemem był "komputerek"

    MI nasuwa się jeszcze jedno pytanie. Otóż jakieś 3 miesiące temu padły mi zegary. Naprawy dokonałem sam w/g instrukcji z forum. Wszystko działa pięknie, tylko czy czasem znów coś tam nie "strzeliło" albo wtyczka z tyłu nie łączy. Czy mogło by to się objawiać (usterka przy zegarach / wtyczce przy zegarach) błędami 1268 i czujnika N146?
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy usterce w "zegarach" były by albo problemy z immo, albo z komunikacją CAN. Bez związku z opisanymi objawami. Pierwszy do sprawdzenia na wszelki wypadek rozrząd i umocowanie kół wału i wałka. Potem można szukać dalej. A mechanikowi powiedz że jest głupi - czarny dym i problem z wejściem na obroty, to kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku opóźnionego - co wskazuje niestety w pierwszej kolejności na przestawiony rozrząd. Śrubki regulacyjne na kole pompy, bądź niestety najgorsza opcja - obluzowane koło wału.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    bodzio012 wrote:
    Podaj jaka masz wartość. Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2


    Illderan wrote:
    Kontrolka świec żarowych ciągle się pali, a do błędu z czujnikiem położenia wału doszedł kolejny - 1268 - nastawnika dawki N146. Auto w zasadzie nie odpala.




    Illderan wrote:
    jeździł dwa dni po czym to samo + problemy z odpaleniem na zimnym silniku - czarny dym i problem z wejściem na obroty



    Z błędem nastawnika, i migającą kontrolką świec, nie odpali, do tego błąd czujnika położenia wału, może czas sprawdzić instalacje pod akumulatorem, oraz złącza w obrębie lewej przedniej lampy.
  • #7
    Illderan
    Level 9  
    robokop wrote:
    ... kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku opóźnionego - co wskazuje niestety w pierwszej kolejności na przestawiony rozrząd....

    Tak, ale on czasem odpali i pochodzi z minutkę albo dwie, jakby nigdy nic się nie stał - ładnie i czysto a potem duuu i znów objawy jak wyżej.

    domex32 - O tych kablach już mu mówiłem, ale coś mi się zdaje, że ich nie sprawdził (choć powiedział, że to zrobił).
    Jutro zajdę do niego i może sam zerknę. Skodzina już prawie pełnoletnia i czasem się w niej jakieś kabelki kruszyły. Zawsze mi się jakoś udawało to wyłapać i samemu naprawić... teraz nie mogę namierzyć draństwa.
  • #8
    Illderan
    Level 9  
    domex32 wrote:
    Z błędem nastawnika, i migającą kontrolką świec, nie odpali, do tego błąd czujnika położenia wału, może czas sprawdzić instalacje pod akumulatorem, oraz złącza w obrębie lewej przedniej lampy.

    Sprawdzone - to nie to.
  • Helpful post
    #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem.

    Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu, nawet pierścień dawki paliwa w pompie, się nie ruszał, pompa wymieniona na drugą, a przy okazji wyszło na jaw, że ktoś podczas próby naprawy, zamienił ze sobą złącza od czujnika wału, ze złączem od zaworów pompy, obydwa trzy pinowe.
  • #12
    Illderan
    Level 9  
    Autko odebrane parę dni temu. Testowane. Jeździ, odpala bez problemu. Werdykt mechanika - Nastawnik pompy paliwowej, w efekcie wymienił całą pompę na inną, używaną. Działa puki co z nowym czujnikiem położenia wału.
    Przy okazji mam sprawdzone połowę elektryki w aucie.