Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II - Dmuchawa nawiewu kabiny przestała się wyłączać

20 Paź 2015 20:01 1890 4
  • Poziom 14  
    Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik.
    Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu w pozycję minimalną i OFF, dmuchawa pracuje również po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
    Próbowałem odłączać akumulator na kilkanaście minut jednak bez efektu.
    Silnik dmuchawy wyłącza jedynie wyciągnięcie bezpiecznika w kabinie nr 2 30A.
    Sprawdziłem czy czasem nie zwarł się przekaźnik, podmieniając na inne sprawne, ale bez efektu.
    Kupiłem nowy rezystor dmuchawy (tzw. jeżyk) do wersji z klimatronikiem nr GM 90 566 802 czyli dokładnie taki jak miałem stary (kostka na 4-piny i dwa oddzielne piny oznaczone jako "motor+" i "motor -"). Kupiłem jednak zamiennik sporo tańszy bo 129zł a oryginał 340zł. Efekt jest taki, ze dmuchawa się wyłącza prawidłowo jednak po włączaniu przyjmuje jedynie poziom nadmuchu ledwie wyczuwalny, tak jakby 2 stopień. Silnik nie reaguje na polecenia zwiększenia siły nadmuchu mimo, ze wyświetlacz pokazuje maksymalne ustawienie.
    Pytanie co mogło się stać, co bardziej prawdopodobne:
    -kupiłem wadliwy rezystor
    -przy okazji rezystora padł również panel klimatyzacji
    -z tym modelem będzie pracował jedynie oryginał

    Podłączyłem komputer do modułu klimatyzacji i po skasowaniu starych błędów nie widzi żadnych nowych, natomiast nie odczytuje obrotów silnika dmuchawy, cały czas stoi na 0 mimo że silnik się kręci na około 2-gim stopniu mocy. Co może być grane?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Kupiłeś wadliwy sterownik najbardziej prawdopodobne, przy okazji padł panel, mało prawdopodobne. Zakładałem zamienniki zamiast tego sterownika i chodziły. Podobne jeszcze były chyba do Omegi B o jednym wiem,że chodzi do dzisiaj.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Pisząc "wadliwy sterownik" masz na myśli rezystor z elektroniką?
    Pod plastikową zaślepką w jeżyku widać drukowaną płytkę z chipem.
    Spróbuję wymienić u sprzedawcy na inny egzemplarz ale muszę się przygotować na
    ewentualność, że objaw nie ustąpi i zostanę z nową cześcią i dalej niesprawnym nawiewem.
  • Moderator Samochody
    osliczka napisał:
    Pytanie co mogło się stać, co bardziej prawdopodobne:


    osliczka napisał:
    -z tym modelem będzie pracował jedynie oryginał


    Tudzież, najlepszy zamiennik.