Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DSM USA Eclipse - gniazda żarówki PY21W

21 Paź 2015 07:44 1377 11
  • Poziom 5  
    Witam mam pewnie bardzo banalne podstawowe pytanie ale nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi czy jeśli zamiast Py21W Bau15s / P21W Ba15s wstawię P21/5W Bay15d to co się stanie? nie będzie świecić? spali się? przepali coś?

    Pogubiłem się już widocznie do kierunkowskazów przypada inny niby rodzaj, do pozycyjnych i stopu jeszcze inny... a jeszcze inny jest w tych które chciałbym założyć, a wszystkie standardowe stare żarówki w sumie wyglądają identycznie...

    Sprawa wygląda tak: amerykańska lampa, kierunkowskaz świeci mi obecnie na biało/czerwono trudno określić bo klosz jest czerwony a żarówka bezbarwna, chciałbym wymienić żarówkę na led smd P21/5W Bay15d - dokładnie chodzi o ten produkt:
    Code:
    sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-Led-60x-SMD-1210-P215W-Bay15d-DUAL-CHIP/1214
    czy będzie to działać?
  • Computer Controls
  • Poziom 14  
    Bay15d ma inaczej rozmieszczone te "cycki" z boku trzonka (nie wiem jak je nazwać) niż ba15s. Dodatkowo ma na dole 2 styki, a nie jeden, ale to może akurat nie przeszkadzałoby. Ale te "cycki" zapewne nie pozwolą włożyć żarówki do oprawki.
  • Computer Controls
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podajesz trzy RÓŻNE oprawki, a chcesz je zastąpić jedną wersją. Do tego niezgodną z żadnymi wymaganiami pojazdu. Żarówki te ze względu na swoje różne funkcje mają różnie skonstruowane trzonki. Żarówka 21W ma dwa symetrycznie zaczepu, bo wszystko jedno, jak ją zamocować. Żarówka 5/21 ma jeden wyżej, by montować ją tylko w określonym położeniu, aby nie zamieniać żarników. Natomiast żarówka z pomarańczowym kloszem ma jeden zaczep przesunięty o 30', by nie montować w tym gnieździe zwykłej żarówki. A ty, nie dość, że chcesz je wszystkie zastąpić jedną, to jeszcze do tego diodową, co spowodować może niepoprawne działanie instalacji elektrycznej, np rzucanie komunikatów i przepalonych żarówkach. Stosuj żarówki dokładnie takie, jakie przewidział producent na etapie projektowania auta i tyle.
  • Poziom 5  
    Błażej napisał:
    Natomiast żarówka z pomarańczowym kloszem ma jeden zaczep przesunięty o 30', by nie montować w tym gnieździe zwykłej żarówki. A ty, nie dość, że chcesz je wszystkie zastąpić jedną, to jeszcze do tego diodową, co spowodować może niepoprawne działanie instalacji elektrycznej, np rzucanie komunikatów i przepalonych żarówkach. Stosuj żarówki dokładnie takie, jakie przewidział producent na etapie projektowania auta i tyle.
    Mam cały czerwony klosz, żarówki od kierunkowskazów pracują na światłach pozycyjnych + kierunkowskaz gdy jest włączony. Samochód z 96 roku nie posiada tak czułych komputerów na takie elektryczne drobiazki. Polskie prawo nie przewidziało tak zaprojektowanych aut, zastanawiam się nad tą żarówką smd ponieważ rozwiązała by wszystkie problemy:
    - przebiła by czerwony klosz odpowiednią barwą
    - równocześnie działała by jako pozycyjne w barwie białej
    - ogromna żywotność i spokój z przeglądami oraz policją

    A istnieje jakaś "przejściówka" tego gniazda plug and play? albo można wymienić po prostu to gniazdo dla elektryka to trudna robota? proszę o opinie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli w sumie wątek rozbija się o modyfikacje w konkretnym aucie. Tak więc zmodyfikuj tytuł wątku tak, by spełniał wymagania regulaminowe i zasady działu.

    To amerykańskie auto? Jeździ na żółtych blachach? Jeśli nie, to jakim cudem uzyskałeś dopuszczenie do ruchu w postaci przeglądu? Te lampy przerabia się inaczej, by działały zgodnie z wymogami polskiego prawa.
  • Poziom 36  
    Jedyna opcja to wymiana lamp. Każda inna kombinacja z obecnymi skończyć się może utratą dowodu.
  • Poziom 5  
    Tak dsm eclipse z hameryki... na tyle świeci cały klosz pięknie wszystko jest, pozycyjne, stop, przeciwmgielne, cofania jak i kierunkowskazy... tyle że w nie Polskiej barwie, uciążliwe są przeglądy a i z policją nieustannie jak się doczepią to trza wyjaśniać że to tak było, jest i pewnie długo będzie.

    Tak mniej więcej to działa, było by idealne, aczkolwiek nie rozumiem montowania takich żarówek w np. przednie światła gdzie klosz jest biały...
    Code:
    youtube.com/watch?v=sKs4P0Q6aa4


    Tutaj świetnie to działa, o taki efekt chodzi.
    Code:
    youtu.be/VvoznaRqPfo?t=90
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na tym filmiku widać, że czerwono pomarańczowe światło jest zamontowane w przezroczystym kloszu. Najczęściej stosowana przeróbka amerykańskich świateł na europejskie, to zastąpienie świateł wstecznych kierunkowskazami, a wsteczne i przeciwmgielne zamontowane jako dodatkowe światła. Dlatego też często widać "amerykany" z nieelegancko doczepionymi światłami pod zderzakiem. Jednak dziś, przy olbrzymim wyborze lampek, można znaleźć taki, które no uda się wpasować w zderzak.
    Problemem przy przerabianiu świateł może być rozbicie funkcji stop/kierunkowskazy, jeśli oryginalnie było to realizowane na jednej żarówce.
    Czy to auto nie występowało w europejskiej wersji?
  • Poziom 5  
    Tak w tym przypadku właściciel ma przezroczyste białe klosze na tyle ale uzyskał dobry efekt, dwa w jednym, przy czym w moim przypadku potrzeba wydajniejszej żarówki by poradziła sobie z czerwonym kloszem niestety już się pogubiłem i sam nie wiem jaki typ gniazda przypada na tej dwu-funkcyjnej żarówce, będę musiał jeszcze raz rozbierać tapicerkę w bagażniku by się tam dostać i sprawdzić.
    Występuje w wersji europejskiej jednak od 3 lat jak jeżdżę nie widziałem takiego żadnego, same amerykańce i nie dziwię się bo z tego co widzę na google grafika pomarańczowy klosz strasznie szpeci, chyba wszystko jest sprowadzane z ameryki. Czy taka ew. wymiana gniazda to trudna procedura dla elektryka?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrób zdjęcie tych opraw.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To masz zwykłe bulby, nie te ze szklanymi cokołami. To upraszcza sprawę.