Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 1,4 - zawieszenie przód

21 Paź 2015 10:55 1107 8
  • Poziom 2  
    w peugeot 306 z 1998 r. z silnikiem 1,4 mam problem z przednim zawieszeniem.
    Podczas jazdy na łuku samochód wpadając nawet na niewielką nierówność
    ucieka lub w czasie jazdy na wprost i po nierównym szarpie kierownicą.
    Całe zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej i jest ok.
    Ktoś mi podpowiedział że może być problem z mocowaniem belki od przedniego zaw.
    Proszę o rade.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    SZYMEK1977 napisał:

    Ktoś mi podpowiedział że może być problem z mocowaniem belki od przedniego zaw.
    Ten "KTOŚ" co Ci to powiedział,to pojęcia nie ma o autach. Belka z poprzecznymi drążkami skrętnymi jest z tylu. Z przodu zaś,jest zwykle zawieszenie Macpersona. Czyli,trójkątne wachacze i pionowe amortyzatory ze sprężynami + (zależy od wyposażenia ) stabilizator pochyłów. Twierdzisz ze byłeś na stacji diagnostycznej, a czy diagnosta oprócz luzuw sprawdził amortyzatory (ile mają procent tłumienia)???
  • Poziom 35  
    Amortyzatory mogą być wysłużone.
    Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany.
    Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza.
    Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz.

    Żeby były luzy na sankach to samochód nadaje się na złom.
    Sanki na sztywno są przykręcane do nadwozia, bez żadnych poduszek itd.

    Zawieszenie najprostsze z możliwych.
    Ja miałem uszkodzoną tuleje "P"-kształtną u siebie i diagnosta powiedział że wszystko w porządku... Więcej tam nie pojechałem.
  • Poziom 2  
    faktycznie amory nie sprawdzone
    podpowiedz co to tuleja P kształtna
    dzięki za odpowiedź
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    peugeot 306 1,4 - zawieszenie przód taka

    Nie mniej stawiam na amortyzatory, bujaj przodem auta góra/dół , powiedzmy że za trzecim razem powinien nie dać się ugiąć. Orientacyjnie w miarę sprawny, jak da się bujać jak łódka na wodzie to amor do wymiany, oczywiście ni naciskaj na maskę tylko pas lub błotniki.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    U mnie amorki do wymiany wyszły przy wymianie łożyska w kolumnie McPhersona. Na diagnostyce nic nie wyszło... Sprawność na poziomie 50%.

    Po rozebraniu wyszło ze sam się chowa...
  • Poziom 2  
    Sprawdzone amortyzatory do wymiany
    A kupiłem auto od znajomego i miały być w porządku 😠