Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 3 i Honda VII - Instalacja gazowa

jochimm 21 Paź 2015 15:54 2481 36
  • #1 21 Paź 2015 15:54
    jochimm
    Poziom 3  

    Witam,

    Chcę założyć gaz do dwóch aut:
    Opel Astra 3 1.6 105 KM 06' oraz Honda Civic 1.4 90 KM 05'

    Pewien gazownik z Bydgoszczy podał mi zestaw STAG QBOX do tego reduktor AC-R01 i wtryskiwacze Barracudy a inny zaproponował LOVATO SMART, że niby wszystko jednego producenta i w przyszłości będzie łatwiejszy serwis.

    Jestem kompletnie zielony w tym temacie i dlatego pytanie do was czy na forum jest jakaś kompetentna osoba, która coś podpowie w tym temacie ? Bo co inne forum, to inne zdanie ;/

    Pozdrawiam Łukasz

    0 29
  • #2 21 Paź 2015 16:35
    ociz
    Moderator Samochody

    jochimm napisał:
    że niby wszystko jednego producenta i w przyszłości będzie łatwiejszy serwis

    Kompletna bzdura. Jedna i druga opcja będzie dobra pod warunkiem że montażysta ma pojęcie o swojej robicie. Z tym może być największy problem po tym jak widziałem dzieła różnych Bydgoskich "fachowców".

    0
  • #3 21 Paź 2015 20:54
    jochimm
    Poziom 3  

    Jedna sporo osób stawia montaż STAG'a , więc chyba coś musi w tym być. Chciałbym nie być sknerą i założyć porządną instalację, żeby poprawnie funkcjonowała ! Oszczędzać będziemy podczas tankowania LPG

    0
  • #4 22 Paź 2015 13:03
    arekwij
    Poziom 13  

    Liczy się przede wszystkim dobry montaż. Bez tego ani rusz. Jak monter skopie instalacje to będziesz miał tylko problemy. Oprócz tego postaraj się wybrać jak najlepsze komponenty zawsze dopytuj i ew sprawdź. Ja u siebie jakiś czas temu zakładałem BRC SQ 24 i jestem zadowolony. Wcześniej natomiast też robiłem rozeznanie w kilku miejscach

    0
  • #5 22 Paź 2015 13:12
    Świr
    Poziom 34  

    Ja znowu zrobiłem 200tys km na Lovato smart, i oprócz awarii wtryskiwacza zero problemów. Na początku miała tylko jakieś swoje humory, ale po wizytach w warsztacie wszystko doprowadzili do ładu.

    0
  • #6 06 Lis 2015 19:29
    Mieciok
    Poziom 8  

    Spokojnie możesz wsadzić sq 32 od brc. Sam mam to i jeżdżę już kilka lat, żadnych awarii, jedynie dobre serwisy. Zleć montaż komuś kto się na tym na prawdę zna. Pozdro:)

    0
  • #7 06 Lis 2015 20:13
    jochimm
    Poziom 3  

    A co powiecie na temat lubryfikacji ? Lepiej dmuchać na zimne i założyć to czy to raczej jest wyrzucenie pieniędzy w błoto ? Bo nie ukrywam ale trochę mam obawy jeżeli chodzi o Astre

    0
  • #8 06 Lis 2015 22:16
    ociz
    Moderator Samochody

    Osobiście nie wierzę w zalety lubrykacji, a wiem na pewno że nierównomiernie podawana, co często występuje, bardziej szkodzi niż pomaga.

    0
  • #9 09 Lis 2015 08:14
    psooya
    Poziom 37  

    Nie pomoże a na WOT jest jej najmniej wtedy kiedy najbardziej jest potrzebna.

    0
  • #10 09 Lis 2015 16:58
    arekwij
    Poziom 13  

    jochimm napisał:
    A co powiecie na temat lubryfikacji ? Lepiej dmuchać na zimne i założyć to czy to raczej jest wyrzucenie pieniędzy w błoto ? Bo nie ukrywam ale trochę mam obawy jeżeli chodzi o Astre


    Witam, trochę w nawiązaniu do tematu, działanie lubryfikacji jest poparte testami przeprowadzonymi przez producenta i polecane do montażu w przypadku samochodów z „grupy ryzyka” tj tam gdzie silnik może ulec uszkodzeniu w przypadku przerobienia na LPG (zależy to zarówno do producenta silnika, jego stanu technicznego, indywidualnych uwarunkowań). Oparte to jest na doświadczeniu instalatorów z takimi silnikami. Płyn podawany jest przez specjalne urządzenie dozujące do kolektora ssącego, a następnie dostaje się do komory spalania obniżając temperaturę podczas spalania mieszanki. Tak więc zakładanie lubryfikacji uzależnione jest w dużej mierze od stanu w jakim jest silnik. Każdy instalator będzie chciał się zabezpieczyć przed ewentualnymi awariami, które mogą wynikać np z tego że silnik jest już mocno wyeksploatowany, a nie z samej instalacji. Bo jak nie wiadomo co się dzieje to najłatwiej winę zrzucić na zły montaż instalacji. Wniosek z tego taki, że jak w niektórych sytuacjach lubryfikacja jest niepotrzebna, a w innych niezbędna zarówno dla czystego i spokojnego sumienia instalatora, jak i spokoju klienta. Ale każde auto należy rozpatrywać indywidualnie.

    0
  • #11 09 Lis 2015 17:09
    sebap
    Poziom 40  

    Do których to silników niezbędna jest lubryfikacja? Podaj parę przykładów.

    0
  • #12 09 Lis 2015 17:59
    arekwij
    Poziom 13  

    Może źle się wyraziłem pisząc niezbędna, ale chociażby do Toyota Rav 4 2.0VVTI, Honda CRV 2.0 16V VTI czy Subaru Impreza 2.5STI, ale każde auto należy rozpatrywać indywidualnie.

    0
  • #13 09 Lis 2015 18:16
    psooya
    Poziom 37  

    Do Yarisa też jest potrzebna ale ja nie mam a głowica popłynęła od wężyków w tandemie z listwą wtryskową bo do malutkich pojemności jest to absolutnie zakazane. Po modzie jeździ bez lubry i jak na razie jest ok. Jak już podałem na WOT lubra dawkuje śladowe ilości bo w kolektorze nie ma ciśnienia które powoduje zasysanie płynu a w silnikach turbo rozsadzi zbiorniczek z płynem cudownym.... Szkoda czasu i pieniędzy. EGT na LPG jest niższe od PB i bez lubry.....

    1
  • #14 01 Gru 2015 14:13
    jochimm
    Poziom 3  

    Czyli nie warto, szukałem w necie jakiś ingo na temat właśnie przeprowadzonych badań jednak nigdzie nic nie znalazlem, wiec jakos mnie to przekonuje ze jest to niezbedny element

    1
  • #15 02 Gru 2015 15:03
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    Moja koleżanka ma fokusa 1.8 i po dwóch latach pierwszy i czwarty baniak po około 5.5, gaziaż czyste ręce a ona 1800 pln na remont głowicy. Średnio jej się to opłaciło.

    0
  • #17 05 Lut 2016 19:34
    gimak
    Poziom 37  

    Na LPG-forum jest temat o tym jak wygląda dolot po zastosowaniu lubryfikacji - warto przeczytać.

    0
  • #18 05 Lut 2016 20:50
    jochimm
    Poziom 3  

    Właśnie czytałem ten temat i jest mega zaskakujący efekt tego ;d nie spodziewałem się, że taki mały pojemniczek z jakimś magicznym płynem może zrobić tyle problemów.

    0
  • #19 06 Lut 2016 07:23
    psooya
    Poziom 37  

    Problem z zaworami w swoim właśnie rozwiązałem w 100%. Problem 1 i 4 cylindra to standard jak zauważyłem. Można to poprawić bez lubry która wydechu nie ochroni. Wystarczy grzebnac w zapłonie i działa. Dziwne ze focus miał miękkie zawory bo najczęściej ten problem dotyczy toyoty.

    0
  • #20 06 Lut 2016 08:27
    jochimm
    Poziom 3  

    Opinie na temat Astr H z silnikiem z16xep też jest podzielona, i zbytnio te silniki nie są chwalone do LPG. Podobno bardzo szybko siadają gniazda zaworowe. Ale są i opinie na PLUS ,bo wypowiadają się osoby co mają petardycznie dużo km zrobione na LPG i nic się nie dzieje. Więc nie wiadomo kogo słuchać i w co wierzyć.

    Miałem Meganke 97 , pierwsze opinie - wsadzisz gaz , to będą dopiero problemy. A prawde mowiac auto mialem 5 lat przez ten czas zrobiłem 130 tysiecy na gazie, który przypominał mi się gdy piszczala kontrolka ze gaz się skończył. Zero jakich kolwiek napraw, jak pojechałem na wymianę filtrów od gazu to gazownik za głowe się łapał, że reduktor i wstryski tak dobrze pracują ;)

    0
  • #21 06 Lut 2016 10:56
    gimak
    Poziom 37  

    jochimm napisał:
    Miałem Meganke 97 , pierwsze opinie - wsadzisz gaz , to będą dopiero problemy. A prawde mowiac auto mialem 5 lat przez ten czas zrobiłem 130 tysiecy na gazie, ........ Zero jakich kolwiek napraw, jak pojechałem na wymianę filtrów od gazu to gazownik za głowe się łapał, że reduktor i wstryski tak dobrze pracują

    To przebiję to. Mam megankę z 99 r. z przebiegiem ogólnym 245 kkm w tym 195 kkm na gazie. W silniku poza wymianami rozrządu nie było nic robione, a w instalacji był tylko raz regenerowany reduktor (pocił się na składaniu i przy okazji były wymienione membrany) oraz wymieniony czujnik temperatury reduktora oraz cewka na elektrozaworze. O filtrach nie piszę, bo ich wymiana to normalka.

    0
  • #22 06 Lut 2016 14:04
    jochimm
    Poziom 3  

    O Cie florian ;0 udany egzemplarz pod względem auta jak i instalacji ;)

    0
  • #23 06 Lut 2016 14:12
    przemek25l
    Poziom 29  

    Panowie 99% problemów z głowica to kiepska jakość wykonania głowicy. Druga sprawa to w zależności jak kto dba o samochód. Zamiast lubryfikacji proponuję zastosować sterownik z możliwością dodania części benzyny. Jak pisze psooya lubryfikacja nie działa w tedy gdy jest najbardziej potrzebna. Proponuję zastosować Q-box plus lub Q-next. Dać udział benzyny ok 15% Przy bardzo dużym obciążeniu i głowica powinna pracować poprawnie. Jeżeli chodzi o silniki Opla to po montażu do nowych sztuk głowica zaczynała siadać po przebiegu ok 250000 więc nie ma tragedii.;-)

    0
  • #24 06 Lut 2016 14:33
    gimak
    Poziom 37  

    jochimm napisał:
    O Cie florian ;0 udany egzemplarz pod względem auta jak i instalacji ;)

    Ja jestem bardzo zadowolony z samochodu (silnik K4J) i instalacji gazowej (OMVL Dream XXI N).

    0
  • #25 06 Lut 2016 18:09
    jochimm
    Poziom 3  

    A sprawamtego dotrysku benzyny. On załącza się dopiero przy jakieś wysokości obrotów czy non stop jest dawkowany. Bo wiadomo, że na gazie nie pojedsiemy do odcinki obrotomierza tylko gaz zpodcina szybciej przy chyba ok 4500-5000 tys obr. Czy sie myle ?

    0
  • #26 06 Lut 2016 18:26
    przemek25l
    Poziom 29  

    Mapa jest w pełnym zakresie obrotów. Są pewne warunki do spełnienia dlatego np na wolnych obrotach nie można dodać np 10 czy 15 % bo to za mało. Z reguły ustawia się to na wysokich obrotach i dużym obciążeniu. Na gazie można jeździć do końca zakresu przewidzianego Przez producenta. Ale z reguły ustawia się 200- 500 poniżej maksymalnych

    0
  • #27 06 Lut 2016 18:31
    sebap
    Poziom 40  

    jochimm napisał:
    wiadomo, że na gazie nie pojedsiemy do odcinki obrotomierza tylko gaz zpodcina szybciej przy chyba ok 4500-5000 tys obr. Czy sie myle ?

    Ci gaziarze-druciarze, którzy pakują wszędzie Alaskę i Valteki to ustawiają żeby przy iluś tam obrotach przełączał na benzynę. Gdy jest wydajny reduktor i szybkie wtryskiwacze to nie ma bata, musi iść na gazie do odcinki.

    0
  • #28 06 Lut 2016 18:49
    przemek25l
    Poziom 29  

    Nie gaziarze tylko partacze. Ludzie którym szkoda czasu żeby się dokrztalcac. Bo Dzień spędzony na szkoleniu to wielka strata bo nie będzie pracował. Patologia popierana Przez ludzi szukających instalacji za jak najmniejsze pieniądze. Nie da się założyć instalacji, dobrej instalacji za niską cenę. Za dobre podzespoły trzeba zapłacić.
    Nie raz już widziałem tak jak zauważyłes że Alaska i valtek rządzi. Może 8-10 lat temu to była alternatywa dla drogiej wloszczyzny jak Matrix i ceny rzędu 700-1000 złotych na listę.

    0
  • #29 06 Lut 2016 19:01
    jochimm
    Poziom 3  

    Tzn nie wiem jak ja mam ustawione w aucie, ale tak kiedyś usłyszałem, że na gazie do końca nie pójdzie. Ale może być tak jak mówicie, że to za dużo roboty i dlatego gaziarze odpuszczają to sobie i dlatego ustawiają niższą wartość odcinki gazu niż paliwa

    0
  • #30 06 Lut 2016 19:06
    sebap
    Poziom 40  

    jochimm napisał:
    Ale może być tak jak mówicie, że to za dużo roboty i dlatego gaziarze odpuszczają to sobie i dlatego ustawiają niższą wartość odcinki gazu niż paliwa

    Za dużo roboty zamontować inny reduktor i listwę wtryskową? Nie sądzę. Wszystkich gaziarzy do jednego wora też wrzucać nie można bo klient chce tanio. Potępiam tych, którzy po usłyszeniu od klienta, że ma być tanio nie poinformują go nawet, że tanie mięso psy jedzą tylko "Panie, wszystkim to montujemy, będzie dobrze" a już po montażu gdy np. zapali się "check" to "Panie, na gazie tak ma być". Zabierałbym takim prawo do zakładania instalacji i w ten sposób z 70% lub więcej warsztatów LPG zniknęło by.

    0