Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 1.8 16V - falowanie obrotów po włączeniu klimatyzacji

wiorekw 21 Paź 2015 20:53 2796 10
  • #1 21 Paź 2015 20:53
    wiorekw
    Poziom 13  

    Witam, problem pojawił się jakiś czas temu, po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, obroty falują dosyć znacznie. Klimatyzacja działa dobrze, czynnik był uzupełniany kilka miesięcy temu, chłodzi sprawnie. Auto posiada silnik 1.8 16V z LPG, rocznik 2001, falowanie jest na gazie i na benzynie. Po wizycie u "elektromechanika" stwierdził, że jest za duża wartość podciśnienia, że łapie gdzieś lewe powietrze, ale od strony elektrycznej wszystko jest sprawne. Osobiście mogę podpiąć tylko pod ELM327. Wrzucam wykres pracy na biegu jałowym przed włączeniem klimatyzacji i po włączeniu. Silnik na LPG. Citroen Xsara Picasso 1.8 16V - falowanie obrotów po włączeniu klimatyzacji
    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, na benzynie, na biegu jałowym wykres pracy sond lambda jest linią prostą, wartości około 0,2V, ciśnienie MAP około 39-40kPa.

    0 10
  • #2 22 Paź 2015 15:34
    riko2013
    Poziom 2  

    zmierz parametry sondy

    0
  • #4 22 Paź 2015 15:59
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    wiorekw napisał:
    Witam, problem pojawił się jakiś czas temu, po włączeniu klimatyzacji na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, obroty falują dosyć znacznie. Klimatyzacja działa dobrze, czynnik był uzupełniany kilka miesięcy temu, chłodzi sprawnie. Auto posiada silnik 1.8 16V z LPG, rocznik 2001, falowanie jest na gazie i na benzynie. Po wizycie u "elektromechanika" stwierdził, że jest za duża wartość podciśnienia, że łapie gdzieś lewe powietrze, ale od strony elektrycznej wszystko jest sprawne. Osobiście mogę podpiąć tylko pod ELM327.


    Kolego jak już to przy lewym powietrzu wartość podciśnienia będzie mała, mogę się mylić ale 0.6 było by prawidłowo. Nie mniej jednak Twój problem pojawia się tylko po włączeniu klimatyzacji, tak więc możliwe iż ecu nie dostaje sygnału o zwiększonym obciążeniu silnika. Poszukaj kogoś z lexia.

    0
  • #5 01 Lis 2015 12:03
    wiorekw
    Poziom 13  

    Po podłączeniu do Lexii - żadnych błędów, ECU dostaje sygnał o włączeniu klimatyzacji. Ostatnio także zauważyłem falowanie obrotów nawet bez włączonej klimatyzacji na benzynie, jednak jest ono niewielkie. Zastanawia mnie również praca sondy lambda, na benzynie oscylacje pojawiają się dopiero od około 1500-1800 obrotów, poniżej tego wskazuje cały czas napięcie około 0,2V. Czy to może oznaczać padniętą sondę?

    0
  • #6 01 Lis 2015 12:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Próbowałeś czyścić przepustnice?

    Zbyt duża ilość syfu na niej, wprowadza sporą histerezę do układu regulacji wolnych obrotów, możesz tam właśnie mieć problem.

    0
  • #8 03 Lis 2015 19:03
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Lis 2015 19:07
    marcin_70
    Poziom 21  

    Jak masz kolego możliwość to wrzuć logi z pracy biegu jałowego

    0
  • #10 03 Lis 2015 19:56
    wiorekw
    Poziom 13  

    Rozumiem, że podczas tego testu mam szukać jakichś objawów nierównej pracy tego silnika, zacinana się itp.? Jeśli mnie pamięć nie myli wskazania czujnika położenia przepustnicy były poprawne, sprawdzę to jeszcze raz, wrzucę też te logi, ale dopiero pod koniec tygodnia będę miał taką możliwość.

    1
  • #11 03 Lis 2015 22:32
    766630
    Użytkownik usunął konto