Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda SFX 50 - nie chce odpalić

ManHunTx 21 Paź 2015 21:43 927 13
  • #1 21 Paź 2015 21:43
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Witajcie,z trzy tygodnie temu jechałem sobie swoim skuterem. Nagle zgasł jakbym przekręcił kluczyk. Próbowałem na "kopkę" odpalać, ale nic nie działało. Pierwsze co to sprawdziłem świecę oraz gaźnik. Gaźnik był czysty, a świece wymieniłem na nową.
    Zalałem do cylindra trochę paliwa, ale nic to nie dało. Kompresja jest.

    0 13
  • #2 21 Paź 2015 21:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trzy rzeczy - paliwo, kompresja, iskra. Co z kompresją i iskrą?

    0
  • #3 22 Paź 2015 14:32
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Paliwo dochodzi, iskra jest-duża i niebieska. Kompresja równiez jest.

    0
  • #4 22 Paź 2015 18:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ManHunTx napisał:
    Kompresja równiez jest
    Ile wynosi? Bo jeśli jest iskra, jest paliwo, jest kompresja, to co nie działa? Skrzaty jakieś, czy co? :D Popatrz jeszcze stroboskopem na punkt iskry. Zmierz kompresję zegarem.

    0
  • #5 23 Paź 2015 14:32
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Szczerze mówiąć nie trzeba tego mierzyć bo kompresja jest idealna- nie jest za słaba ani za mocna. Iskra jest duża i niebieska. Rozkręciłem wydech i mogłem stwierdzic ze gaznik musial rozregulować sie podczas jazdy i cylinder nie dostaje odpowiednich dawek paliwa-czasami za duzo czasami za mało. Dziś popatrze jeszcze to.

    0
  • #6 23 Paź 2015 15:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Więc skoro wszystko jest tak idealnie, to czemu nie pali? Albo podchodzisz konkretnie i rzeczowo do sprawy, albo dalej bajasz. Bo na razie pleciesz głupoty

    ManHunTx napisał:
    Szczerze mówiąć nie trzeba tego mierzyć bo kompresja jest idealna- nie jest za słaba ani za mocna

    Oceniłeś to telepatycznie? Palcem? Językiem?
    Jak zdecydujesz się być poważny, to zapraszam.

    0
  • #7 23 Paź 2015 18:45
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Po co mam sprawdzać kompresję skoro mogę stwierdzić ze jest praktycznie "idealna"... wcześniej jak jeszcze skuter działał to taka sama była co teraz więc nie wiem co masz za problem z tym. Jezeli Ci tak strasznie zalezy to moge to zrobic-ale w najblizszym czasie Jak chcesz mi pomóc to napisz mi jak naregulować gaźnik. Gaźnik w niewiadomy sposób został rozregulowany podczas jazdy.

    0
  • #8 23 Paź 2015 18:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro kompresja jest "idealna", to czemu nie pali? I dalej nie odpowiedziałeś, jak dokonujesz bezdotykowych pomiarów parametrów silnika. Też bym się nauczył. Z czego oceniasz?

    0
  • #9 23 Paź 2015 19:22
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Stawiam prosto sytuacje:skoro słychać wybuch w cylindrze i z wydechu wydostaje sie zapach spalonej mieszanki(z tym jest róznie). Ależ oczywiście sprawdze kompresję po "twojemu". Jutro dostaniesz pełną odpowiedź na temat kompresji.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Słuchaj, nawet jakby kompresja była by trochę za mała to i tak by odpalił... Od kompresji juz sie odczep bo jest po prostu jest nie najgorsza. Sprawdziłem cewke, świecę, moduł-wszystko jest w 100% sprawne. Drogi paliwowo-olejowe są drożne. Stawiam na gaźnik po prostu. Znasz się troche na tym?

    0
  • #10 23 Paź 2015 19:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A co trudnego jest w ustawieniu takiego gaźnika? Ustawiasz do pozycji producenta (z reguły dwa obroty od zakręcenia śruby składu mieszanki) i doregulowujesz standardowo. Masz masę opisów w sieci. Można i poprzez całkowite zakręcenie śrubki regulacyjnej...

    ManHunTx napisał:
    Nagle zgasł jakbym przekręcił kluczyk.
    Dalej sądzisz, że to gaźnik tak nagle w ułamku sekundy się rozregulował, że silnik stanął i nie odpalił? Bo przecież kompresja jest "idealna", iskra jest "idealna", paliwo też jest, czyli jest "idealnie". A skuter jak nie palił, tak nie pali...
    Ja się nie czepiam kompresji, ja wiem, co już widziałem i jakie tłumaczenia słyszałem. A potem wychodziło - dobra kompresja i cylinder rozorany sworzniem, zajechany piachem bo po plaży się jeździło, a filtr w krzakach został...

    0
  • #11 23 Paź 2015 20:26
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Dziękuje za odpowiedź. Po plaży nie jeździłem, a filtr jest tam gdzie powinien być filtr. Jest tak sprawa że jest 6-10 wybuchów i gaśnie, i kółko się zatacza. Stawiasz na kompresję?Ok, przyjrzę się temu bliżej, ale wydaje mi się ze to na 70% gaźnik.
    Btw. niestety należę do grona osób które dbają o swoje sprzęty. Skuter kupiłem używany-cóż się spodziewać.

    0
  • #12 24 Paź 2015 19:33
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Udało mi się go odpalić. Ale po ruszeniu manetką od razu gaśnie- jakieś wskazówki?

    0
  • #13 24 Paź 2015 19:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale co zrobiłeś?

    0
  • #14 24 Paź 2015 20:16
    ManHunTx
    Poziom 4  

    Cóż mogę powiedzieć: pogrzebałem się w gaźniku(regulacja) z moim ziomkiem i ustawiliśmy go na duże "obroty", musiałem wyjąć tłumik bo katalizator jest prawdopodobnie zjechany, a żeby zaczął spalać spaliny to musi być nagrzany-tak nie jest ;/ . Na śrubach zaznaczyliśmy ustawienia fabryczne i po prostu patrzyliśmy jak sie zachowuje. W koncu się udało, ale potrzebuje pomocy w tym. Czy bolec od ssania powinien sie chować po przekręceniu kluczyka?Czy instalacja za to odpowiada?

    0
  Szukaj w 5mln produktów