Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf II 1.6TD - Pulsujące światła.

22 Oct 2015 00:08 1905 5
  • Level 10  
    Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem takim jak pulsujące delikatnie światła oraz podświetlenie tablicy.
    Może napiszę co zrobiłem aby sprawdzić w czym problem.
    1) Wyczyściłem wszystkie styki i połączenia.
    2) Pasek klinowy był lekko luźny, naciągnąłem.
    3) Sprawdziłem ładowanie, wynik 14.87v dochodzi nawet do 15,
    4) Sprawdziłem oraz podmieniłem regulator napięcia, bez rezultatu.
    5) Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie sprawne.

    Kiedy to zrobiłem to zauważyłem jak by objawy ustały, ale wracając dziś z nocnej zmiany padał śnieg, wjechałem w kałużę i zaczęła mi migać kontrolka ładowania i przez jakieś 30 sekund się świeciła. Jak zgasła światła znowu zaczęły pulsować i od czasu do czasu miga kontrolna od ładowania.
    Nakręciłem telefonem filmik który to wszystko zobrazuje.
    Alternator jaki posiadam to Valeo. Golf II 1.6TD 92r.

    https://www.youtube.com/watch?v=RLXdxxUIUxs

    Da się jeszcze coś zrobić czy rozważać zakup alternatora.
    Z góry dziękuję za pomoc i porady.
  • Level 17  
    Sprawdz pierwsze przykazanie kierowcy:
    mase- na karoserie i na silnik. Na postoju moze byc wszystko ok. ale na pracujacym-drgania i przeplyw pradu- mozesz miec zasniedziale .Mialem podobny problem- dalem dodatkowa "mase" do przednich lamp.tzn. dolutowalem do przewodow " -" mase z karoserii.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zmierzyć spadki napięcia pomiędzy słupkami akumulatora a alternatorem. Jeśli wszystko jest OK, cztery wyjścia. Albo drugi uszkodzony regulator napięcia, albo kończące się szczotki lub pierścienie wirnika i luz na łożyskach, albo uszkodzenie wewnętrzne akumulatora.
  • Helpful post
    Level 32  
    Jajowate i wytarte pierścienie na wirniku, zazwyczaj trafia na jeden a jego stan łatwo będzie rozpoznać po różnej długości szczotek w regulatorze.
  • Level 10  
    Witam, Po wielu próbach i testach stwierdziłem że Użytkownik Alfred_92 miał 100 procent racji.
    Z jednego pierścienia zrobiło się jajko szczotka na regulatorze była jakieś 2 mm krótsza od drugiej.
    Za 50zł kupiłem okazyjnie taki sam alternator i teraz w końcu wszystko działa tak jak powinno.
    Dziękuję za pomoc.
  • Level 32  
    przemek19840 wrote:
    Witam, Po wielu próbach i testach stwierdziłem że Użytkownik Alfred_92 miał 100 procent racji.
    Z jednego pierścienia zrobiło się jajko szczotka na regulatorze była jakieś 2 mm krótsza od drugiej.

    2mm to jeszcze nic, widywałem w tych samochodach takie alternatory gdzie 2 miesiące po wymianie szczotkotrzymacza jedna szczotka dopiero się dotarła a drugiej już prawie nie było :D