Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1 - monowtrysk i kme bingo M, falowanie obrotów

woia1602 22 Paź 2015 19:49 684 4
  • #1 22 Paź 2015 19:49
    woia1602
    Poziom 15  

    Witam.
    Od miesiące męczę falowanie obrotów. Nie wiem czy to wina LPG czy BP.
    Więc od początku. Mam gaz od 3 lat i zrobiłem na nim 40kkm. Jest to kme bingo-m na miekserze i aculatorze.
    Silnik to 1.8 8v 90km monowtrysk boscha.
    Rozkręciłem cały dolot do bloku silnika. z racji, że nie mogłem dostać uszczelek nowych pod przepustnice kupiłem nowe od poloneza 1.6gli który ma ten sam wtrysk i przepustnice. Skręciłem czyszcząc i odtłuszczając wszystko. Delikatna warstwa silikonu do gaźników. Dolot dalej też na świeżo kończąc nowym filtrem powietrza. Auto ma nowe świece NGK pod model auta. Kable mają rok ale jutro kupuje nowe Bosha.
    auto było u gazownika i mieszanka twierdzi, że jest ok.
    Dziś auto odebrałem od elektronika. Podłączał pod clipa 12 pinowym starym złączem i twierdzi, że wszystko jest ok.

    Teraz objawy i problem.
    Wszystko zaczęło się miesiąc temu. Pierwszy raz auto samo zgasło. Od tego czasu gasło na LPG i na BP. Na paliwie rano autem nie da się jechać bo pracuje jakby na 2 garach czy jak to nazwać. Po 10min od odpalenia jest ok czyli ustają szarpania. Po rozgrzaniu na LPG nic nie szarpie.
    Obroty to kwestia dziwna. Dziś nie zgasł ani razu jak wracałem od mechanika i on też nie miał gaśnięcia i falowania. Dziwne, że obroty spadają do ok 400-500 i wszystko przygasa po czym auto się dusi.

    Wtrysk i przepustnicę czyściłem sprayem. Nic się nie zmieniło po tym.

    Generalnie to nie wiem co winić... ale jak obroty spadną wystarczy delikatnie wcisnąć pedał gazu i trzyma obroty. czasem to nie pomaga. Myślałem, że instalacja jest w stanie kontrolować obroty.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam, że pan gazownik dał mi pokrętło które mam wstawić zamiast aculatora i mam kombinować. Nie robiłem tego.
    Zagłębiając się znalazłem wtrysk+przepustnica+silnik biegu jałowego za 288zł.
    Nie wiem czy nie winić tutaj sondy lambdy i możliwie kiepskiego podłączenia LPG pod nią co w wyniku daje jakiś zły sygnał(pan badał clipem i mówił, że działa dobrze.)

  • #2 27 Paź 2015 08:29
    woia1602
    Poziom 15  

    Panowie nikt nic nie wie? Instalcja ma ok 40tyś km. i 3 lata. Wymieniłem attulator i kable WN na nowe. Auto odpala i jeździ pięknie na BP. Na lpg też jedzie dobrze. Niestety po zatrzymaniu ok 10sek trzyma obroty a potem spadają poniżej pasa.

  • #3 30 Paź 2015 18:52
    11111olo
    Poziom 43  

    To jedną usterkę wyeliminowałeś. Problemu bym szukał w zbyt małej ilości podawanego gazu na wolnych obrotach. Do tego jest regulacja na reduktorze, ale nie ta duża śruba ze sprężyną, tylko mała. Jak nie wiesz jak się za to zabrać to lepiej nie kręć sam tylko przejedź się do gazownika.
    Pamiętasz kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr od gazu?

  • #5 30 Paź 2015 23:09
    woia1602
    Poziom 15  

    A więc znalazłem kabel do gazu. Zresetowałem kompa od auta. Odpaliłem rano i zrobiłem 20km autem po mieście. Pięknie pracuje. Odpaliłem dopiero gaz i jechałem autem. Pierwsze co to zrobiłem naukę. Potem bawiłem się w ustawienia attulatora. Wcześniej mieszanka cały czas była na bogatej nawet jak przyspieszałem. Nie wiem czy dobrze ustawiłem. Mogę jutro zrobić zrzuty.
    Co do luzów zaworowych... niestety mechanik zaglądał... popatrzył i niestety hydraulicznie się reguluje. Po za tym na benzynie działa pięknie już. Właśnie wróciłem w zakupów 50km i działa super. Nie faluje i nic nie gaśnie. Tylko grzebałem pod centralką z laptopem w ręce.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME